Fotboll

16160 inlägg · 40 ämnen

Premier League

« · 2596012 · » Till forumet


Sv: Premier League
Vilken genomklappning av Tottenham.
Kommentera

Sv: Premier League
dempa: Följer inte nåt av lagen. Det får bli min svaga förklaring till den totala förvirring som uppstod.

Leeds United (mitt lag❤️) jagar topplagen Leicester och Ipswich Town i täten av Championship.
Man har startat om ligaspelet efter degraderingen förra säsongen och efter en tveksam start verkar det som man fått fart på spelet när man i helgen spöade serieledarna Leicester på bortaplan med 1-0.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: helt rubbat ju

edit: haha jaså ja det lät lite för konstigt för o stämma
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Vad fan skriver jag för skit!? Det är ju Tottenham som spelat med två spelare utvisade, INTE Chelsea. Haha.. noll rätt!! 🙈🫣🤣
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Och där kommer 3-1 för Chelsea. En granska så rejäl missräkning för Tottenham detta, mot ett Chelsea som inte precisövertygat i säsongsinledningen. Det är ju ändå Londonderby och allt. Och där har vi 1-4 och Chelsea har nu gjort fyra mål med en eller två spelare färre.

Slut, 1-4!
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Och där kommer 3-1 för Chelsea. En granska så rejäl missräkning för Tottenham detta, mot ett Chelsea som inte precisövertygat i säsongsinledningen. Det är ju ändå Londonderby och allt. Och där har vi 1-4 och Chelsea har nu gjort fyra mål med en eller två spelare färre.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Chelsea gjorde sitt första mål, 1-1, omedelbart efter sin första utvisning. Då, på straff. 2-1 gör man då med två spelare utvisade. Den andra utvisningen kom för två gula kort.
Kommentera

Sv: Premier League
Spurs må ha siktet inställt på att hålla sig kvar i toppen av Premier League, då är det mindre lyckat att släppa in mål mot ett betydligt svagare Chelsea med 9 man (!!). 1-2 nu, med kvarten kvar.
Kommentera

Sv: Premier League
Alltid trevligt med poängtapp för Liverpool:)
Kommentera

Sv: Premier League
puffe: Förlåt att det är fel forum, men STOPPA PRESSARNA. QPR tog poäng idag
Uppladdat:

450x300-qpr_2.jpgqpr_2.jpg

Kommentera

Sv: Premier League
ante08: Kalle Anka 8 dagar i veckan
Kommentera

Sv: Premier League
Wolves- Chelsea på Julafton alltså.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Sedan är det en fördel för era lag att inte behöva spela i Champions. Union har fått det riktigt tufft.
Kommentera

Sv: Premier League Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Långt kvar av serien ;)
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Känns som att Kane var större än klubben. Nu kan vi spela mer som ett lag. Skulle såklart ta tillbaka Kane och älskar han som spelare men det blev ju bra fast han lämnade ;) och inte i nedflyttningszonen som vissa ''experter'' sa.
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Känns som om Spurs är mycket bättre utan Kane, när han var med var Tottenham ganska sönderlästa och många av anfallen skulle gå via Kane som skulle avsluta, nu är det en helt annan typ av fotboll.

Maddison är en klassvärvning.

Tror på en bra säsong för er men tyvärr är nog City laget och slå, även mitt kära Liverpool som öppnat starkt kommer dala, för dåligt försvar.
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Om vi vinner ligan så kommer att jag att börja gråta av glädje.
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Denna säsongen är VI riktigt bra! (Tottenham) äntligen kan vi mäta oss med de bästa lagen.
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Köp en lott, helt sjukt vilket flyt idag med
Kommentera

Sv: Premier League
UNITED HAHAHAHAHA
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Nu såg jag aldrig matchen men en mycket irriterad tonårsson gjorde det. (Jag fick, typ, ett sånt här mail från min käre tonåring: 😭😭😡⚽️👎🤮)

Främst avslutningen men även det bortdömda målet var väl båda produkter av minst sagt tveksamma domslut.

Båda domarna petas nu också i kommande matcher.

www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/liverpools-mardrom-i-stormatchen-far-dubbla-roda-kort/
Kommentera

Sv: Premier League Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Då måste du hålla på Tottenham? ( då förstår jag i så fall)
Kommentera

Sv: Premier League
FAN VA BRA JAG MÅR
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Exakt alla jävla matcher där Man shitty åker på stryk är en seger för fotbollen!
Kommentera

Sv: Premier League
Heja Wolves ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Nu känner man igen Liverpool igen, otrolig solid insats.

Alexander Arnold och den nye ungraren Szoboszlai bäst på planen
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland:

Nu har det inte gått så långt av säsongen men jag är imponerad av Tottenham hittills, de har ingen riktig 9a denna säsongen sedan Kane lämnade inför säsongen men ändå vinner de matcher.

Son och Maddison är klasspelare, jag är även imponerad över Romero, tycker han är otroligt underskattad, en fantastisk mittback.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Ja denna säsong blir Vi (Tottenham) farliga fått ihop ett bra lag.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Tror Tottenham kommer göra vad Arsenal gjorde förra året. Komma tvåa från ingenstans :D
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Maddison kommer bli viktig för Tottenham, kanske är det säsongens värvning, har alltid velat ha honom i Liverpool. Han har varit bäst på plan i Tottenham alla matcher tycker jag.

Åslund " jag var inte säker på att han skulle vara såhär bra "

Har man följt honom i Leicester i PL så vet man vad man får.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Fan vad bra vi är! COYSSSSSSSSSSSS
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Chelseas miljardbygge fortsätter imponera 😂😂😂

Elanga målskytt för Nottingham på Stamford Bridge

Matchen slutar 0-1
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Att hålla på Leeds är ju intressant. När man åker ur PL förra säsongen så hoppades i alla fall jag någon slags omtag. Men dom drömmarna var ju helt förgäves. Efter en tveksam start på ligaspelet så deltar man som alla andra lagen i England i ligacupen. Just ikväll så ligger man under mot Salford City, 0-1 efter första halvlek. Nu när jag googlar klubben ser jag att man är ägda av fanimej halva gamla Manchester United. Till exempel: Bröderna Neville, Nicky Butt (vet jag inte om han lirat i Man U iofs?), Paul Scholes och David Beckham. Var för sig 10% av klubben. Så tillsammans alltså 60%, alltså mer än halva klubben. Hyfsat bra nöjesprojekt att driva en skitklubb till framgångar.

Näe, ja e inte bitter!!! 😡🫣😆😂🤭

Leeds kvitterar, 1-1 nu!!!
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Helt okej men inte så speciellt xD
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Skapligt inhopp av Nunez
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Oddsen på den vändningen? Haha
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Helt sinnessjukt!!!!
Kommentera

Sv: Premier League
Ishak menar jag inte Gordon
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Inte jag heller men domarn dömer, experterna var överens, dock måste jag erkänna att VanDijk har tappat rejält sedan han kom.

Tror man tar rött för att Gordon är före i situationen, och van dijk stämplar honom säker av misstag innan han tar bollen

Tror de tar det som en frilägesutvisning men man har sett värre situationer som inte blivit något alls
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Tycker inte det där var rött...
Kommentera

Sv: Premier League
Dagens matcher.

1500

Burnley - Aston Villa

Sheffield United - Manchester City

17.30

Newcastle - Liverpool
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:
" WH vann rättvist, en seger för fotbollen"

Är ju bara en annan grupp oligarker som ägare.

"
What is Kretinsky like as an owner?

Sparta Prague are the most successful football club in Czech history, with 36 league titles, but the most recent one came in 2014. It is not for want of investment from Kretinsky, but they have suffered while fierce city rivals Slavia Prague and new kids on the block Viktoria Plzen dominate.

?He?s one of the most successful businessmen in the Czech Republic,? says Filip Horky, a Sparta fan and journalist who works for Czech media outlet Flash News, of Kretinsky. ?But he isn?t universally loved by supporters. He?s made a lot of mistakes, like the hiring and sacking of managers. They were really bad decisions and they set the club back. We started to lose our identity, which made supporters angry.
"

Sedan hela London Stadium-skandalen på det.

Nä, 51%-regeln är den enda vägen ut.

Lyssna på
pod.space/whenwewerekings/202-51-procentsregeln
Kommentera

Sv: Premier League
Chelseas miljardförvärv orsakar straff för sitt eget lag, så glad att Liverpool inte tog honom för den prislappen, Chelsea har värvat för 4,7 MDKR i sommar och Caicedo kostade 1,6 MDKR, Vart gåt gränsen för FFP?

Borde inte City och Real varit straffade för längesedan?

West Ham avgör dessutom med 1 man mindre, fan vad jag njuter när jag ser lag värvar såhär och misslyckas

WH vann rättvist, en seger för fotbollen
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: För inte tala om Tottenham!! Viken match de gör ikväll men framför allt vi spelar bra utan Harry Kane Skönt.
Kommentera

Sv: Premier League
Brighton kommer nog bli en obehaglig överraskning för många lag i PL, de har 8 - 2 i målskillnad på 2 matcher, iof mot ganska överkomligt motstånd men de spelar en otroligt rolig fotboll
Kommentera

Sv: Premier League
Snart är det dags

YNWA
Uppladdat:

450x300-img1086.jpegimg1086.jpeg

Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :

Arsenal ser ut att gå mot en premiärseger även om första 15 såg stela ut, Rice kommer bli viktig i Arsenal denna säsongen, han gör det han är bra på.

Klockan 1600 skall jag se Brighton mot nykomlingen Luton, bir spännande och se Brighton hur se går med ny ägaren. Dessutom har de kvar en del av spelarna från i fjol.
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: fast han från Qatar är ju inte staten utan privat!
Kommentera

« · 2596012 · »