Fotboll

16216 inlägg · 40 ämnen

Premier League

« · 2555401 · » Till forumet


Sv: Premier League
Rulltårtan : Topp-6 PL 2023-24:

1. Shitty
2. Arsenal
3. Newcastle
4. Liverpool
5. United
6. Chelski
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:
1. United
2. Shitty
3. Newcastle
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Liverpool

Topp 6
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Har Qatar köpt Man United ännu?
Är något annat land i köptagen?

Bör inte Saudiarabien vara där uppe med Förenade arabemiraten och de tre amerikanska oligarkerna?
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

Det är alltid svårt att komma upp som nykomling och stanna kvar men jag förstår vad du menar, Kompany har ju dessutom ingen erfarenhet av att träna ett lag på denna nivån

Själv tror jag Aston Villa blir säsongens flipp

Magkänslan säger det
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Själv tror jag Burnley under Kompany blir årets överraskning och slutar tolva.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

Vi ses? Jag håller på Liverpool och dom åker nog inte ur ;)

det gör inte WH heller, jag vet att du känner ditt eget lag men jag tycker Luton, Bournemouth och Burnley känns mycket sämre på papperet. Tror Everton får det svårt med men de klarar sig.

WH blir någonstans där jag tippat dom. jag lovar dig
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jag räknar kallt med en nedflyttningsstrid även i år. Spelar ingen roll om nyförvärven heter Alvarez, Ward Prowse eller Maguire. Så länge dinosaurie-Moyes, som bara har en endaste taktik och aldrig kan anpassa sig till motståndare, vare sig dessa kontrar eller kör sitt eget race, är kvar som manager och så länge Sullivan fortfarande är ägare kommer kaoset inte upphöra.

Jag kan mitt West Ham och har varit med förut. Vi överlevde knappt förra säsongen, mycket tack vare Rice. Nu är han borta. Vi ses i Championship nästa år.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

West Ham kommer inte sådär långt ner, det lovar jag dig. Harry behöver miljöombyte, finns ju fotboll i honom, hans säsonger i Leicester bekräftar ju det. Jag tror bara att han behöver komma in i ett nytt gäng med andra förutsättningar, tror att hans enorma krav i United blev för mycket, att han var värdelös i United är ingen överdrift men jag tror ändå han blir bättre i ett " sämre lag "
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: "Stackars SuneMangs. Maguire är ju ett skämt inom Ghanansk politik."

Mitt tips att West Ham slutar på nittonde plats kvarstår än mer nu med Maguire. Kan dinosaurien Moyes bara gå i pension och låta kunnigt fotbollsfolk arbeta, tro?

Här är mitt tips:

1. Arsenal
2. Man City
3. Newcastle
4. Liverpool
5. Aston Villa
6. Brighton
7. Man United
8. Chelsea
9. Tottenham
10. Fulham
11. Brentford
12. Burnley
13. Crystal Palace
14. Wolves
15. Everton
16. Sheffield U
17. Nottingham
18. Bournemouth
19. West Ham
20. Luton
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: sticker ut hakan lite här tror jag
1. Arsenal
2. City
3. Liverpool
4. Newcastle
5. Chelsea
6. United
7. Tottenham
8. Austin villa
9. Brentford
10. West Ham
11. Brighton
12. Fulham
13. Crystal palace
14. Wolves
15.Burnley
16. Nottingham
17. Bournemouth
18. Luton
19. Everton
20. Sheffield United
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

De har fått James Maddison från Leicester men även om han är bra är han ingen som gör 25 mål i PL, det kommer nog någon skall du se.

Maddison är en personlig favorit för mig, fattar ännu inte hur Leicester kunde åka ut med det där laget de hade förra säsongen.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Så sant. Har Spurs varit förutseende och redan ersatt honom?
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Ganska väntat, har ju varit snack om det länge.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Harry Kane verkar lämna Spurs. Bayern München blir 30-åringens nya klubb. Tufft tapp för Londonklubben sent inpå säsongsstart dessutom.
Kommentera

Sv: Premier League
Tippar såhär

1. City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. United

5. Newcastle

6. Spurs
7. Chelsea
8. Villa
9. Brighton
10. WH
11. Palace
12. Brentford
13. Nottingham
14. Fulham
15. Everton
16. Wolves
17. Sheffield U

18. Bournemouth
19. Burnley
20. Luton
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:

I morgon startar äntligen Premier League

Jag vågar inte tippa serien, någon annan får börja haha men att det står mellan City, Arsenal, Liverpool och United om första 4 platserna tror jag. Chelsea känns svårbedömda

Dessutom får nog Bournemouth, Luton och Burnley svårt att hålla sig kvar, kanske åker alla 3 ur.

Liverpool får en svår premiär borta mot Chelsea.



Här är första omgången.

FREDAG 11 AUGUSTI, 2023
21:00 Burnley - Manchester City

LÖRDAG 12 AUGUSTI, 2023
13:30 Arsenal - Nottingham
16:00 Sheffield United - Crystal Palace
16:00 Bournemouth - West Ham
16:00 Brighton - Luton
16:00 Everton - Fulham
18:30 Newcastle - Aston VIlla

SÖNDAG 13 AUGUSTI, 2023
15:00 Brentford - Tottenham
17:30 Chelsea - Liverpool

MÅNDAG 14 AUGUSTI, 2023
21:00 Manchester United - Wolverhampton
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Stackars SuneMangs. Maguire är ju ett skämt inom Ghanansk politik.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: hursomhelst är nog de flesta United supportrar väldigt glada just nu även om han sedan en tid inte ens varit 4:e valet som mittback då Lindelöv och Shaw fått spela där som 3:a och 4:a.
Skall han behålla landslagsplatsen så blir nog detta bra för honom och han framtida karriär!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan : Precis. Det är där som de helt orimliga förväntningarna på honom kommer in. Han blir medveten om vad som krävs av honom, han kan inte leva upp till det, beroende på spelsystemet, lagkamrater eller gud vet vad? Inget fungerade till slut och självförtroendet var lika med noll.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: jag hyser inget agg till honom och hoppas att han lyckas i ett lag som kanske spelar lite mer som Leicester! Men han var ju inte ens bra på huvudet varesig i anfallet eller försvaret! Självförtroende som en krabba i kastrullen!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan : Du behöver lägga till en sak och det är förväntningarna som fanns på honom efter succén i Leicester. Han hade en säsong där allt klaffade för honom. Klart som faen kraven är uppe i det blå då. Och i en klubb som Man U som törstar efter framgångar tändes såklart hoppet om att man hade hittat rätt. Nu var det inte riktigt så enkelt. Bara att önska honom lycka till hos West Ham istället.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Harry M är nog den sämsta mittbacken totalt sett i Uniteds historia! som dessutom kostade 1 miljard! Alla supportrar till United är överlyckliga nu!!
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Tror faktiskt Harry kan göra skillnad

Han var grym i Leicester men katastrofal i MU som tur var ;)

Någonstans finns ju fotbollskunnandet 😄
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Tror sommar fönstret slutar sista augusti utan att ha googlat
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Maguire 😉 En skaplig förstärkning för Hammers, onekligen. Undra om United ville göra sig av med honom, och isåfall så bör man väl ha ett annat toppnamn på väg in?

Hur sent eller hur länge kan klubbarna I PL fylla på med spelare?
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:

Uniteds backklippa Harry Mguire är klar för west ham 😎
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:
"
Newcastle, de lyckades med sin satsning denna säsong, skall bli intressant och se vad de får för lag kommande säsong.
"

Med andra ord, hur mycket "sponsring" kan Saudiarabien ge utan att fastna i FFP.
Den stora frågan inför nästa säsong är väl om Qatar får ett lag i ligan.

Håller med om att Thailand borde klarat sig kvar. Men det blir svårare och svårare när plånböckerna får större och större omkrets.
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp:

Leicester, Leeds och Southampton åker ur PL, att Leicester åker ur ser jag som ett stort fiasko, med den truppen borde de tillhöra den övre halvan, blir intressant och se vart Madisson och Barnes hamnar b.la

2 spelare som håller hög klass.

Mitt kära Liverpool får knappt godkänt denna säsong.

Flipp : Newcastle, de lyckades med sin satsning denna säsong, skall bli intressant och se vad de får för lag kommande säsong.

Flopp: Måste säga Leicester, bedrövlig säsong sett till truppen.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Känns helt ok med Luton. Ett lag som åkt berg- och dalbana genom systemet i många år. Coolt att de är tillbaka i PL 😎
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Luton!!!!
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: Klokt val. Matchen verkar gå mot straffar och om jag tolkar text-rapporteringen korrekt så har Coventry typ tagit över spelet och skapar också flest chanser i förlängningen där skador också börjar ta ut sin rätt. Och där gör Luton 2-1!!!! Med bara minuter kvar haha.. the drama....

Nä, man tar bort målet??
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Okej, har en del av deras kanaler också men den matchen ville bara inte dyka upp när jag zappade. Dock ingen katastrof. Nöjer mig med att ha sett Giffers vinstmatch i mobilen medan man satt i solen ☀️
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: Viaplay har rättigheterna där.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Håller med angående hesgoal.com. Har nu betalat för att ha tillgång till det mesta, men Coventry vs Luton hittade jag inte. Synd, för det hade varit spännande att följa den matchen till slutet.
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: hesgoal var ju klockrena innan man tyvärr stängdes ner för en tid sen. Nu är det ju nästan omöjligt att hitta vad som nu är aktuellt..
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Hittade tyvärr inte någon kanal för denna match.
Kommentera

Sv: Premier League
I championsship playoff-finalen, eller "miljardmatchen", är ställningen 1-1 med dryga 10 minuter kvar. Luton tog annars ledningen i den första halvleken men Coventry kvitterar efter ca. 20 min in på den andra halvleken. Där är vi nu. Galen dramatik värt sjukt mycket pengar haha
Kommentera

Sv: Premier League
Kane frisparks mål! Drömmer jag?
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Hahaa ja den var bra inte minst slutet "Now play your fuckin' music Wimbledon" 🤭😅😂
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

HAHA underbar historia, finns många sådana där från förr. Brian Clough var ju en personlig favorit förr.

Denna är en de bästa jag hört

www.youtube.com/watch?v=beNb9OcJ5LE
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Kopplingen Peter Markstedt och Barnsley stämmer väl. Händelsen som dominerar artikeln utspelades väl för ett bra tag sen, för jag tvivlar på att en uppladdning vad gäller käk och dryck bestående av bread, bisquits och bärs - tre stycken förvisso starka B:n, skulle ha någon större önskvärd effekt idag 🤭😅😂

Dagen innan matchen på Anfield laddar man då upp med ett träningspass innan avfärd. Väl på bussen till Liverpool börjar då hungern krypa sig på. Man stannar då och käkar på McDonald's. Enligt artikeln var detta tidigt på dagen.

"Ett, två på dagen. Sedan gick vi tillbaka till bussen, åkte hela dagen och kom fram till hotellet i Liverpool. Och då var man ju hungrig som en varg igen. Men den här gången fick vi ingen mat.
Istället tog de med oss ner till puben på hotellet. Tydligen ville de att vi skulle dit och mingla lite. När vi var där nere fick vi ett besked av tränaren: "Ni får dricka max tre öl, eftersom vi har match i morgon." Men fortfarande blev det ingen mat – och det här var dagen innan vi skulle möta Liverpool! Folk drack i stället för att äta. Och jag ville inte verka helt dum i huvudet, så jag tog en öl. Det är ju ganska många kalorier i en sån, så jag tänkte att jag kanske skulle få i mig lite energi i alla fall." 🤭😅

Käk fick man först dagen därpå. Men väldigt sparsmakat i form av te och brödbitar. "Det var den uppladdningen vi fick. Jag blev lite chockerad, för jag hade ju en helt annan bild av hur det skulle gå till i en proffsklubb."

Barnsley med den uppladdningen mot Liverpool med Michael Owen och Karl-Heinz Riedle. Hur kunde det gå? Ja, 1-0 till Barnsley haha helt galet
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs: Båda dessa lag var i nedflyttningszonen vid omgång 17. Båda var i league two för 5 år sedan. Det är en fairytale hur som :) Svensken Gyökeres spelar ju för Coventry och gör det väldigt bra! Tror det var 18 mål denna säsong och sen Luton då. De har Englands sämsta arena i efl ligorna så jadu tänk Håland i Luton nästa säsong xD
Kommentera

Sv: Premier League
JD:

så var det
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Barnsley vet jag inte, men Pringle var i Charlton ett tag iaf.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Var det inte i Barnsley som Peter Markstedt spelade någon gång under 90 talet. Martin Pringle har väl också varit där en kort sejour?

Utan att ha googlat så tror jag det var så ;)

Bra stämning på Oakwell för övrigt och ledning för Barnsley med 1 - 0 i halvtid och sammanlagt 2 - 1 med 45 min kvar.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Tyskarna och grekerna är, i min mening, bäst i Europa gällande stämning på läktarna, tätt följda av britterna. Tittar man på hela världen så är Marocko och Argentina förmodligen med och krigar i toppen.

Läktarkultur är något jag verkligen brinner för och uppskattar. Rekommenderar klippet nedan för lite gåshud. Eintracht Frankfurt-fansens tolkning av Pippi Långstrump är en personlig favorit.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs: Japp, sånt som händer. 😂
Kollade reprisen nyss och vad som får det engelska ligasystemet att sticka ut det har du svaret på exakt där. Det är alltså en kvalmatch till en eventuell final, visserligen spelas den på Wembley av alla platser på jorden, men ändå...ändå! Stämningen! Egentligen helt sjukt att se den passionen, som du nog får svårt att hitta någon annanstans? Det är alltså en kvalmatch upp från tredjeligan upp till andraligan Championship. Fan helt magiskt.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Jag fattade vad du menade, det var huvudsaken. Ibland blir det fel :) Det är Coventry och Luton som gör upp om PL-platsen i år.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs: Jaha, jag som missförstått att detta är kvalet till Championship, inte till Premier League. Nu är branden minst lika stor iallafall. Mh bad... 🙈😂
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Tittade på highlights nyss från matchen. Snacka om pannben på Wednesday-spelarna! Klassisk klubb som hör hemma i PL egentligen, men går dom upp till Championship så är det ett steg i rätt riktning i alla fall.
Kommentera

« · 2555401 · »