Inlägg: 3039108
Svarskommentarer
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Tror vi får det riktigt tufft! Japan känns väldigt bra organiserade. Och återigen är det väl hur vi får till defensiven. Ja och om vi förvaltar nått av lägena vi får.
För ärligt talat skapade vi ju ganska många kvalitativa lägen mot Holland. Ja det hade säkert kunnat bli 5-5 om vi varit mer effektiva där.
Lagets defensiv skall ju med rätta bli sågat. Men jag tycker det är lite orättvist dömt från världen, när de lite blundar för hur många lägen vi ändå skapade.
Hade vi satt 2-1 eller rent av 2-2 i första halvlek. Så tror jag att Holland kommit ut med en helt annan mentalitet till andra halvlek. Och faktiskt haft en del att fundera på.
För ärligt talat skapade vi ju ganska många kvalitativa lägen mot Holland. Ja det hade säkert kunnat bli 5-5 om vi varit mer effektiva där.
Lagets defensiv skall ju med rätta bli sågat. Men jag tycker det är lite orättvist dömt från världen, när de lite blundar för hur många lägen vi ändå skapade.
Hade vi satt 2-1 eller rent av 2-2 i första halvlek. Så tror jag att Holland kommit ut med en helt annan mentalitet till andra halvlek. Och faktiskt haft en del att fundera på.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: 4-4-1 var kanske ett dåligt alternativ
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Vad tror vi?
Bergvall
Elanga
Hien
Målvaktsbyte
4-4-2
4-4-1
Resultat?