Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)

« · 835659 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)

Det fungerade inte, men det är som vanligt när det gäller mig. Kan inte sånt där....
Skall nog släktforska istället, det är jag bättre på :)

Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)

......så kan man nu rösta på Joel Gistedt som Årets Uddevallabo 2006.

www.bohuslaningen.se/avd_2_stand.php?avdelning_1=103&avdelning_2=232

www.uddevallafirar.se/page/129/page.htm

Sen om länkarna fungerar som dom ska, är en helt annan historia...

Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Så undrar jag varför de festglada kompisarna alltid hör av sig när de vill ha skjuts.
Det började redan i torsdags med ett sms som undrade om jag på lördag skall till Färgelanda på Perikles, och sen var cirkusen i full gång.....

Min tinnitus gör att jag skippar förfesten, är bättre att vara hyfsad pigg när "mina" grabbar spelar. Detta gör ju att de har svårt att ta sig till förfesten när jag inte skall dit. Däremot lär jag väl få med mig en dröse onyktra människor i bilen hem inatt. Lite tröttsamt är det....

Ja just ja, det har varit Hockey idag också, förlust blev det efter förlängning men vinst för Danne som prickade in rätt resultat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Gidde: Ja i den matchen var han definitivt en av dom bättre som du säger men även nu senast var han rätt bra med tanke på att han är i en ny klubb och så. Men fortsätter han bara på detta viset blir han ngo nyttig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok:

Såg matchen mot MoDo på TV, och där tycker jag att Malmström var en av de bättre i VF.

Å andra sidan var det ju hans första match, så han ville väl visa vad han gick för direkt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
74050: Tror han kan bli nyttig som sagt bara restena v laget höjer sej ett par snäpp. Han har ju snabba gubbar brevid sen Malmström som behöver behöver nån som kan riva o slita för dom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok: Ja. Att han tar i och kämpar vet vi. Tack för svaret!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
74050: Tuben? Antar du syftar på Malmström eller? Isåfall ja han har fått spela och tycker iaf han är en av dom få som försöker och vill. Lite svårt att ge han något bra betyg då hela laget haltar tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Har Tuben fått spela något än och vilka är era eventuella intryck?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Huge:

Ja inte vet jag. Är nog inte ens någon idé att försöka spekulera. Bara att gå dit och få några käftsmällar till innan det vänder:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: "Jovisst är det så. Men frågan jag ställer mig är dock varför ingenting görs?"

Kanske för att man tycker sig ha ett i grunden så pass bra lag att några större förändringar bara skulle skapa panik och ännu mer oreda?
Och att detta är en tillfällig svacka som alla lag ngn gång råkar ut för. Ser inte ngn anledning till att Frölunda INTE skulle fixa det som de flesta lag med sämre förutsättningar tidigare har fixat.
Angående timeouten så kanske den hade en större symbolisk betydelse än en praktisk: att visa spelarna att man in i det sista vill jobba hårt, vilket krävs ifall det ska bli ngn förbättring.
Typ....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Jo den där time-outen när det var 20 sekunder kvar igår undrar jag verkligen va f*n dom tänkte på? Den skulel komma mycket tidigare. 1-3 eller 1-4 är ju helt ointressant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Huge:

Jovisst är det så. Men frågan jag ställer mig är dock varför ingenting görs? Enda sedan den första träningsmatchen har det sett ut som det gör just nu. Trots att det inte fungerar så kör man liksom bara på i precis samma banor hela tiden. Visst, man har möblerat om lite i kedjorna men spelsättet är fortfarande exakt detsamma.
Första perioden igår var första gången i år som jag såg en tendens till att dom faktiskt innan matchen tillsammans hade gått igenom hur de skulle köra. Helt plötsligt kom man in i anfallszon med fart och de huvudlösa enmannakörningarna var som bortblåsta.
Nu återgick det ju i och för sig så småningom till gamla synder i andra och tredje perioden.

Det jag egentligen bara ville ha sagt var att det gör ont i Frölundahjärtat när ingenting händer under matchens gång när det är så uppenbart att det dom försöker med inte fungerar. Bänka de som är dåliga istället bara för att alltid göra det lätt för sig och bänka de yngsta. Ronnie Sundin t ex. Kan inte förstå varför han matchas så mycket just nu. Utan att överdriva så ligger han bakom varannat mål bakåt.
Timeout med 20 sekunder kvar av matchen, 1-3. Jaha?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Huge: Den taktiken som du säger är nog redan testad :) Första matcherna var VF urusla och inget funkade senare matcherna har det bitvis sätt rätt bra ut, defensiven är bättre men offensiven stannar av. Dom får 1 mål i baken och blir ängsliga och slänger iväg puckarna och vågar inte kliva på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok: Tungt och tungt. Allt är ju relativt, och ser man till ert tabelläge så är det väl än så länge ingen panik.
Tycker ni spottat upp er i dom sista matcherna och LHC är inget lätt lag att besegra, vare sig hemma eller borta. Man måste ju se till spelet som ni generellt sett hittills har presterat över hela banan. Och er darriga defensiv är ju numera nästan helt borta, men då fallerar istället offensiven. Alla vill så mkt och då låser det sig automatiskt, även för killar som Kallio.
Ett första steg är kanske att spelarna slutar läsa kvällstidningarnas sportbilagor. Fast jag tror nog att många spelare redan anammat den taktiken... ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Huge: Det är ju som vanligt. Media skriver det dom tror läsarna vill läsa och det betyder ju inte alls att det verkligen är helt överensstämmande med den verklighet som råder. Kris är att ta i som du säger men det börjar närma sej det. Visst har man väntat på att det skulel gå tungt en säsiong, trodde det om förra säsongen vilket det visserligen oxå gick tungt. Men så tungt som det går för tillfället kunde jag nog aldrig tippa.

Vi var inte bra efter jul förra säsongen heller men det verkar många ha glömt. Enda anledningen vi kom så högt i tabellen var tror jag dom 20 första omgångarna när vi inte förlorade på många matcher,.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: "Vi har insett det. Frågan är om Frölunda gjort det?"

Spelarna och ledarna insåg nog betydligt tidigare än alla s.k experter i media, att laget iår skulle få det tuffare än tidigare. Man behöver ju inte vara speciellt mkt påläst för att inse ett par saker: Odoya och Koivistos spelskicklighet har inte ersatts fullt ut. Dragkedjan är borta och har heller inte ersatts med ngt likvärdigt, som jag ser det. Dessa tapp skulle få alla lag att gå ner i slagstyrka. Det handlar dessutom rätt mkt om psykologi på flera plan. Ett av dom är det faktum att ni tidigare automatiskt haft en fördel på ex hemmaplan, då gästande lag visste att det i första hand gällde att försvara sig mot er anstormning. Detta gjorde att gästande lag automatiskt kanske spelade lite mer avvaktande, för att inte säga strikt defensivt. Redan här hade ni alltså en psykologisk fördel, iom att många lag nästan kände sig slagna på förhand.
Nu är det andra tider, och motståndarna märker er osäkerhet, främst i försvaret, och agera också därefter: mer tryck och offensivt spel på era backar. Att redan nu tala om KRIS håller ju inte heller, eftersom serien är så pass jämn överlag och Frölunda iår måste betraktas mer eller mindre som ett lag i mängden. Att media själva blåser upp sina egna förväntningar och sedan tar fram KRIS-stämpeln när det inte går som man förutspått. är ju som bekant mer en regel än ett undantag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
henrik:

Vi har insett det. Frågan är om Frölunda gjort det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes: Alla "experter" talar om att ni och hv kommer att börja klättra i tabellen. När ska det ske? Ren historiskt så händer det inte mycket med serien efter omg 10. jag tror att ni kommer att ligga kvar i botten under hela säsongen. Nu tycker ni säkert att jag är helt ute och cycklar, men vad talar för att jag ska ha fel. Det som har varit under de senaste åren räknas inte. Ni har spelat en fin och fartfylld hockey tidigare. Det är slut på det! Inse att set krävs hårt arbete för att komma förbi de lag som ligger före er i tabellen. De kommer nämligen att göra allt de kan för att ni inte ska ta er upp åt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
piff:
Samma här. Först jobb och sen Ullared med tanterna på jobbet, det du!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes:
Och tröttare blir jag...
Dags att sova. Godnatt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
piff:
Var på Havsbadet när jag var yngre, och på den tiden var det ju riktigt bra artister där. Förmodligen är det bra nu också, men inte något som passar mig. Däremot har jag de senaste åren varit på Sjökanten, det stället tycker jag om. Är riktigt mysigt där. 
Och när jag tänker efter så var det nog tre år sedan jag var på Sjökanten, tiderna förändras och äldre blir jag... 
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes:
Har nog aldrig varit där under någon spelning. Men det har ju sina förklaringar. Tyckte det var massa olika sångare där i sommras, något passar dej säkert. ;)
Eller så går du på sjökanten (där kommer till och med jag in!). Där har de jättegod mat och spelningar på kvällarna. Brukar oftast vara någon som sjunger lite allt möjligt och då är det blandat. Allt från leende guldbruna ögon och jag vill vara din Margareta till Highway to hell, riktigt roligt! Men allt detta ligger självklart nere under döperioden (hösten, vintern och våren för den som inte förstod det).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
piff:
Jag tror att jag var där det året han blev populär med sina låtar, och det är ju några år sedan. Jag har då inte varit på Havsbadet sen dess. Det känns inte som det är något ställe jag ska på heller, men det klart har de någon kväll för pensionärer så varför inte...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes:
Om jag inte minns helt galet var han här i sommras. Eller så är det så hemskt att det var förra sommaren och tiden har gått ruggigt fort.
Jag kom inte in... Men hade nog velat det. Han är lite rolig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)

piff:
Bäst att damma av denna tråd istället, om vi nu skall fortsätta prata Rosentröm menar jag....
Han var ju på Havsbadet för några år sedan och då var jag där. Jag vete sjutton hur jag hamnade där, för jag tycker hans låtar är ruggigt dåliga.
Men på något konstigt vis så är det hyfsade också.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Tänkte mest man kunde kommit på ett eget ämne istället för att sno "apropå ingenting" som nästan blivit banlysta i vissa gästböcker :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok:

Finns ingen som har en version västkusten;)

Dessutom är det väl bara bra att det överhuvudtaget skrivs något här. Onödigt att strypa de få trådar som finns igång.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Paddan: Gäller o ta sina chanser :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok: Hehe, jag förstod det men kunde bara inte låta bli.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Paddan: Det var kanske inte exakt det vi disskuterade men skall vi gå in på det är la ingen unik. Alla kopierar av andra på det ena eller andra sätter. Ibland bra ibland mindre bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes:
Det är vackert väder, då sitter man mycket hellre på en klippa vid vattnet än framför burken.
Men det är lite kul med en drifttråd här. De flesta liksom jag kommer förhoppningsvis igen när hösten kommer med kyliga vindar och piskande regn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok: Vilken tur att ni inte kopierat Chicago Blackhawks exempelvis utan varit väldigt unika, för det hade ju sett illa ut...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Kan vi inte komma på något eget istället för att kopiera andras uttjatade saler får det lika gärna vara för mej :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Jag var nere i Wallenstamshallen och fotade lite i Måndags och idag. I måndags på träningen och på Henke. Och idag på Henke och ett par på Kariya.

Bilderna på Kariya...

www.mittzonen.com/viewtopic.php?p=32072#32072

och Frölunda..

www.mittzonen.com/viewtopic.php?t=5357

Bilderna på Henke finns här...

hfboards.com/showthread.php?t=277229&page=1
hfboards.com/showthread.php?t=277229&page=2

För den som är intresserad....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Hmm, jag försöker: "Pa tal´ öm nalta"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mok:

Kom på ett bättre namn om du kan;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Dragan 2k: VArför skall saker alltid plagieras och kopieras till vansinne....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
jampa: Läser i dagens GP att första kedjan kanske är ett minne blott - eller i varje fall 1/3 v den. Inte överraskande i sig. Plüss verkar ta Johnsons plats som första center. Känns bra och kanske inte oväntat. Nu har vi även ett vapen i en som tekar bättre än JJ.

Spännande var ordet. Pluss, Andersson och Kallio tillsammans. Här kan det gå undan värre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Sannes: Ja,det skulle behövas en "Jontetråd" som på Timrås sida,för där är det ofta full fart med inlägg..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Dragan 2k:
Det kanske krävs en sån här tråd i vår gästbok för att det skall bli lite fart på saker och ting.
Visserligen är det sommar och så, men visst borde det vara liiite mer inlägg här. Är snudd på öken måste jag säga.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
mangan:
Aha, jag trodde han hade fått anställningen på "blaskan", men det låter som han frilansar, så då borde han fortsätta skrivandet hos Frölunda.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l:
Äh, han insåg att du skulle ta för stor plats i tidningen så därför blev du "portad".. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Härligt med vår egen aproå tråd. Sent ska den sovande björnen vakna.

Äntligen en tråd där vi kan snacka om allt eller inget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Skämt bara...menar attt det finns mkt att se i denna underbara stad...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
jampa:

Vet inte om det derbyt kan få din dag räddad, men du kan ju försöka;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Paddan:

Mycket möjligt. Dom får göra va dom vill på sina träningstider, så länge de lär sig vinna så är jag nöjd;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Äh, tränar och tränar. Sitter väl och berättar dåliga vitsar på någon parkbänk medan Tommy Salo krattar grusgången. ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Paddan: Det var jag som skrev det..bara för skoj skull=)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting (Version V(B)ästkusten)
Danne_l: Man tackar,först träningen "med" Frölunda sen fotboll på torpavallen med Gårda BK kl 19:00...ännu en dag räddad=)..eller derbydax på Rambergsvallen,Häcken vs GAIS,kanske...
Kommentera

« · 835659 · »