Frölunda HC

SHL · 60882 inlägg · 3408 ämnen
« · 708608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Final 6 Färjestad - Frölunda
mok: inte jag... Nu har jag sommarlov från hockeyn.... med lite undantag för silly season :)

Stackars Färjestad... om en å en halv månad börjar fotbolls-vm. Då har alla glömt vem som vann SM-guld i hockey.

Summerar man finalserien, och för all del kvart och semi kan man konstatera att om man vill vinna SM-guld ska man träna PP. Frölunda förlorar årets finalserie till mångt och mycket i PP. Med lika många spelare på isen spelade Vf minst lika bra som Fbk. Färjestad har en grym powerplay-uppsättning, något som också visade sig vara avgörande.

Guldet hamnade mycket rättvist i Karlstad, Fbk var det bättre laget. Man vinner inga matcher i utvisningsbåset, i synnerhet inte mot ett lag som Färjestad.
Annars måste jag berömma domare Andersson. Full koll på dagens match. Jävligt bra stämning på isen. Han glömdes bort i stridens hetta, precis som det ska vara med en bra domare på isen.

FreddanVF: Absolut men som sagt,,, vem bryr sej :)

70 Rodrigues:
Han satte väl trean?

70 Rodrigues: 5-2 Tolsa, 5-3 Koivisto

70 Rodrigues: Korrekt ... men vem bryr sej :)

piff: Jari Tolsa gjorde 5-2 .

piff: Koivisto tror jag att d va!!!

FreddanVF:
Vem gjorde 5-2 målet?

FreddanVF: Haha ja alla skall vi trösta oss på nått vis :)

Vi vann iaf något ikväll... vi vann sista perioden med 2-1 ;)

jampa:Jag säg som Per Elofsson"bara att bryta ihop och komma igen" Fast med facit i hand så var Färjestad värdiga vinnare.Synd bara att den där Per Ledin fick en medalj:Han skulle bara fått en stor jävla smäll på näsan så han stod och d..g:Tur man inte började med hockey,man hade väl suttit inburad för all framtid efter en sån här match...

Väl mött i Göteborg i sommar//Jampa

Bonuz: En bra anledning att låta bli!! ;-)

250kg kärlek: HV skulle nog njuta om VF vände nu.

Bonuz: Jävla lyx. Det bidrar säkert till lite extra positiv energi.

Bonuz: 501 ggr på att Tolsa gör mål då......:-)

250kg kärlek: Du, vi flyger!

Bonuz: Det talas ofta om positiv energi. Hur gör Frölunda nu? Sätter sig på bussen, glad i hågen, med inställningen "nu ska vi hem till Götet och fira silvret".

500 gånger pengarna på VF nu!

FreddanVF:

Jag får se fram mot min premiär då kanske mot Växjö kanske :)

Men det har vart en kul säsong och VF är den moraliska vinnaren!!

Vi får ta nya tag i September. Premiär mot Linköping. Blir ett hett möte.

Inte vinner man SM-guld i utv båset eller. Har grabbarna tappat humöret när dom inte hänger med FBK killarna.

jampa:Godnatt SM-guld..och grattis Färjestad.Nu byter jag kanal till Z-tv och kollar in fotboll istället för där är det ialla fall närkamper..

Smart kallio, dra på dig en utvisning i anfallszon. 4-1 på den utvisningen. Sätt Kallio på bänken nu, 3 utvisningar redan på honom.

Där satt spiken. Matchen är körd nu.

FreddanVF: FAAAN..Nu måste de sätta ett mål snart igen..men med dessa lösa passningar kan de ju bara bli Kalle Anka spel:-(

Någon som tror på en vändning ännu? Inte jag iaf.

Frölunda spelar mycket bättre nu!
Och Karlstadborna fortsätter terra Salo

mattias - 74: ganska klart för fbk nu

mok:

jio jag var lite överdriven man han borde skärpa sig

250kg kärlek: Kallio må ha vart lite hafsig i dessa 2 lägen men att bänka honom är nog det mest korkade man kan göra i denna matchen,

mattias - 74: Må så vara men att bänka Kallio är verkligen ingen bra idé. Han kan ju avgöra matcher på egen hand.

1-3 målet var oerhört viktigt. Nu skiljer bara två. Inget omöjligt läge.

FreddanVF: Nu e du lika pessimistisk som FBKarna brukar vara :) Precs den starten som inte behövdes med ett flytmål i baken med en gång men ganska fascinerande att dom skall klanka ner på VF. Frölundas mål var ett flyt mål och vi hade tur med studsarna ja vad säger man :)

Annars ser FBKarna hetare ut och vill mer, jobbar man och åker som dom får man ju bra mycke mer målchanser och 3-0 gjorde nog en del för deras nerver och självförtroende. 3-1 ännu inte kört men det är tungt.

mattias - 74:
Ge Johan mer speltid!!!!!!!!!
Om VF fortsätter spela så som de gör nu blir det guldfest ikväll.... Har inte gett upp hoppet helt men det ser väldigt mörkt ut...

250kg kärlek:

han har dragit på sig 2 st onödiga utvisningar spec den sista när VF hade PP. Klantigt

mattias - 74: "Bänka Kallio, han är hjälplös..."

Förklara tack.

FreddanVF:

en hockeymatch varar i 60 min. Har du inte lärt dig det än ! Det ser tungt ut men ni har potential. Bänka Kallio, han är hjälplös...

Bonuz: Ärligt talat...vad håller Frölunda på med?..Vill de inte vinna..Har inte sett några närkamper som de vinner,och passningarna är ju under all kritik..Är de månne nöjda med ett silver i år?

Enda possitiva med att FBK vinner är ju att Crippe får ett SM-guld..

Jampa i Timrå-snart i Göteborg:-)

Bonuz: Nu får ni ta och öka takten och komma in i matchen. Ska ni låta kaffebönorna få vinna så lätt??

FreddanVF: Sällan nu vänder vi!!!!!!!!!!

Jaha... Där gjorde FBK mål. Och tur har dom också. Grattis Karlstad ni får guldfest ikväll.

Spelschema 06/07
Innan säsongen ens är över kommer spelschemat för nästa. FInns att hitta på www.swehockey.se. Ser dom fortsätter med många lördags matcher på bortaplan för Frölunda.

Linnea:

Frölunda vinner med 1 - 4

Linnea: Huuuuaaaaaaa. Jag känner ångesten och nervositeten komma krypande över mig som en slampig Big Brother deltagare.

Kan FBK vinna i Göteborg ska vi kunna vinna i Karlstad. Fast det gäller att kämpa som galningar för att tvinga fram ytterligare en match.

Klinth: Nu kommer allt som de har sparat. 2-7 jajamensan.

Fysisk hockey: Ska vi nu tippa resultat så slutar detta 2-4.

Fysisk hockey:

Detta skrev du..
 :04

Jag som supporter tycker det är bättre att heja fram sitt lag än att håna motståndarna.

Idag kl. 19:04

. :04

mok:

Vad har det med mig och göra???

Fysisk hockey: Är det därfölr FBK klacken lägger ner så mycke enegi att håna Salo??

« · 708608 · »