audiblegiraffe: Absolut. Jag tycker också det är dags för Fransson att ta nästa stora steg. Men en av hans största fans är nu en av tränarna i Frölunda och om någon kan få fart på honom är det just Calle Johansson.
Undrar om Fransson hade spelat i Frölunda nästa säsong om inte Johansson varit assisterande tränare. Känns som om han hade en avgörande roll i den värvningen.
Vem minns inte alla lyriska utfall levererade av Johansson i Plussändningarna.
Jag tror som vanligt på en topp 4. Av dom fyra numera storklubbarna så tror jag att Färjestad blir farligast. Har visserligen tappat på backsidan men värvat riktigt bra framåt. Med bland andra Pirnes och Andreas Johansson. Pirnes hade jag velat se i Frölunda men tyvärr. HV kommer nog bli svagast så mycket som dom tappat. Tror inte ens Pelle Mårts kan få det laget att lyckas kanon i år. Linköping står å faller med sin målvakt. Fågel eller fisk. Vi visade att vi kan med Salo ifjol och jag hoppas att backarna vi får in med Fransson som var lovande i Luleå och Pettinen skapar stabilitet bakåt. Och att Fabricius och Kariya bidrar med fart framåt. Det som kommer märkas mest nästa säsong är förlusten av Joel. Det är jag säker på. Hoppas vi har någon annan som kliver upp å småller på.
Dragan 2k: Det är dags för frallan nu att kamma till sig och börja producera. Ska sanningen fram har aldrig killen riktigt producerat på en någon nivå.. trots sin enorma offensiva talang. Kan dock ha att göra med att han spelade i elitserien väldigt tidigt.. men ändå. Nu kommer han säkerligen under Calle Johansson få alla möjligheter till det, så vi får hoppas att han lyckas.
Robert: Truppen börjar se bra ut inför nästa säsong. Vi ska definitivt vara med och slåss om en topp 10 placering. Är nöjd med backbesättningen. Saknar iofs en riktig powerplayback men kanske kan Fransson få en nytändning eller så kan Seikola ta den rollen.
Asså snälla någon, hoppas verkligen att ni var oseriösa med att ni skulle bli lyriska för en 4e plats!!
Frölunda har bättre backar än förra året och det var ju dom det var fel på! Salo får en försäsongsträning och han kommer vara bättre än förra året! Kariya vinner skytteligan!
Javisst, säkerligen. Men tycker ändå Frölunda har värvat klokt så här långt. Det finns vissserligen lite lucka kvar men med ett bra namn där så blir det ett bra lag - igen.
Robert: Det blev ingen akutsituation på stranden för er del. Den höll sig i Washingtonområdet. För att tala klarspråk så har Kris Beech skrivit nytt kontrakt med Capitals.
Jag tror nog faktiskt att det bara blir en center som förstärker och jag hoppas det blir Kris Beech som gjorde 14 mål på 21 matcher i AHL slutspelet denna säsongen, han är en poänggörare som dock även är duktig defensivt. Han eller någon annan skillad center ska in om Frölund blir något att räkna med!! Sen tycker jag att vi värvar en riktigt duktig kille under juluppehållet som vi gjort med Kallio, Alfredsson och Krog. Dom tre gångerna har vi gått till final och där har i Kallio och Alfredssons fall dom två varit den avgörande faktorn. (lite konstigt förklarat men ni förstår säkert)
Paddan: Jepps bara hoppas på det bästa i detta fallet att det inte är så farligt. Men som vanligt så brukar ju tidningar förstora upp saker annars e det ju inget intressant att läsa. Men visst e det lite oroväckande med ryggproblem redan i hans ålder.
Danne_l: Fåtal matcher var väl taskigt. 65 matcher är ju nästan en hel säsong.
Dom matcher jag sett honom spela i NHL så har han spelat väldigt bra. Han påminner väldigt mycket om din bror. Snabb, väldigt snabb och målfarlig. Det blir ett väldigt intressant nyförvärv =)
Danne_l: Stort grattis, en lirare absolut. Hade gärna sett honom i Mif men bara att få se honom live är värt mycket även om det är i "fel tröja". Garanterat värd det han kostar vilket lär vara multum.
Det är ju en kille som stått i skymundan för sin bror men han har ett fåtal matcher i NHL i bagaget, annars är det mest farmaligan för honom. Och nu då finska ligan. Men han gör mycket poäng vart han än spelar och det känns ju givetvis väldigt bra!
Stats på länken.
Nu är det bara en eller två till som ska in sen kan vi börja spela hockey:)
Danne_l: Ser man på, inte en dag för sent med ett nyförvärv till Frölunda... ;-)
Utan att veta sådär våldsamt mycket om honom så låter det som en bra värvning. Jag drar mig till minnes att han gjort någon eller ett par VM-turneringar för Kanada (?), och då på ett bra sätt. Vad har han för meriter från NHL, tro? Men med tanke på att han väl varit i bl.a Finland några säsonger nu så spelar kanske hans NHL-meriter mindre roll i sammanhanget.
"Viktigaste NHL-händelserna i natt Anders Eriksson, 1 år med Columbus Lars Jonsson, 1 år med Philadelphia Johnny Oduya, 1 år med New Jersey Zdeno Chara, 5 år med Boston Hal Gill och Pavel Kubina, 3 år respektive 4 år med Toronto. Andreas Karlsson, 1 år med Tampa Bay Lightnings Ed Jovanovski, 5 år med Phoenix Johan Hedberg, två år med Atlanta"
Kör väl igång en tråd som kan handla om ingenting.
Rock/punk-bandet Troublemakers ger sig in i smeten och gör lite hockeymusik sägs det, lagom till seriestarten ska skivan finnas att köpa. Hockey är rock!:)
FreddanVF: Eftersom transfer reglerna inte har ändrats från förra säsongen angående spelare från europa som redan står under kontrakt så är jag ganska övertygad om det som skrevs i media att NHL får plocka spelare efter 15/6 är nått dom skrivit bara för annars hade det väll aldrig blivit nå diskussionen om Orszagh i lule utan då hade ju bara NHL klubben hostat upp pengarna och det problemet varit ur världen då ju
Danne_l: NHL kan väl plocka spelare när dom vill?? Dom behöver väl bara lägga upp lite stålar? Eller är det något nytt avtal som stänger det totalt efter den 15:e?
Omöjligt att gissa vilka det skulle kunna bli som ankommer. Helt klart blir det två intressanta dygn nu, jag är lite förvånad att de inte tagit fler nu de senaste dagarna. Har ju varit helt tyst från NHL, lite märkligt.
Hur som helst, två nya behövs. Och helst som du skrev skall det vara spetskompetens. Inga unga talanger utan färdiga "stärnor".
Robert: Nu tycker jag vi går vidare i disskusionerna och lämnar Salos klubba. Men dock anser jag att Henke får nog kämpa vidare ett antal år innan han kommer ikapp. Skulle vara om han vinnet bucklan därborta snart som gör att han kommer ikapp snabbare isåfall.
Undrar om Fransson hade spelat i Frölunda nästa säsong om inte Johansson varit assisterande tränare. Känns som om han hade en avgörande roll i den värvningen.
Vem minns inte alla lyriska utfall levererade av Johansson i Plussändningarna.