Danne_L: Jag tycker att FBK har öppnat otroligt bra, och det bär mig emot att erkänna detta ska du veta..... Däremot så kommer de andra lagen närmare och närmare i varje match, och det som jag tidigare har skrivit verkar besannas. Man kan inte spela på topp hela tiden. Det bästa är att pricka in sin formtopp till efter juluppehållet, precis som VF har haft för vana hittills. Hoppas nu att det blir så i år igen.... Då blir slutspelet riktigt spännande ;-)
Är Färjestad så där j-a bra egentligen? Det jag har sett är bra, men inte mycket mer. Visst försprånget i all ära men det kan HV, DIF och VF ta in i ett nafs. Tror att de sämre lagen har lite väl stor respekt för vargarna, skumt.
Ta matchen mot VF som exempel. FBK tryckte på nåt grymt i början men när väl pressen bedarrade och VF fortfarande var med i matchen målmässigt så blev de mänskliga och Frölunda kunde tillfälligt vända på matchen utan att själva behöva spela så värst bra.
Svanru: Omhuruvidaeventuelltkanske är inte aktuellt än. Strax efter 221 vet vi omhuruvidaeventuelltkanske VF förlorade och hur det i så fall gick till. Fram tills dess har de redan vunnit ;-)
Nä, det vore skönt om de kunde bryta bortatrenden, även om det känns relativt lugnt ändå. Hemmaspelet fungerar klockrent och bortaspelet duger. De blir ju inte direkt överåkta om jag säger så. Sedan är det ju ingen FBK-framfart, men den är ju för tillfället på gränsen till omänsklig. Hur länge skall de orka? De börjar darra lite nu ;-)
Klinth: Ikväll behöver ni tugga taggtråd och elda med TNT. Om ni vinner ikväll så kommer ni garanterat att få ett uppsving men om ni åker på däng så .... usch hemska tanke.
Kvällens drabbning mot Luleå lär bli allt annat än en picknick, det är vi nog alla överrens om.
För er som vill dryga ut reskassan lite så kommer här expertpanelens tips samlade på en och samma sida. Observera att Danne L´s tips saknas, oansvarigt av en expert kan man tycka ;-)
Här är då det tippade resultaten: Dragan 2k: 2-4 MoK: 2-5 Klinth: 1-3
Optimistiskt tippat, och det enbart för att driva lite med gud, eller? ;-) Nä, men så är det ju. Klart att det blir tre pinnar i kväll ;-P
Så fram med era selmor och satsa gott folk, skatteåterbäringen är här.
Klinth: Coop arena. Delfinen heter Coop arena. Ifjol var det två jämna matcher i Delf... Coop arena och så kan det nog bli igen. Riktigt så värdelösa som vi var första fem minuterna i premiären är vi faktiskt inte.
Dragan 2k: Jag kommer ihåg premiärmötet där Frölunda totalt dominerade... de första 5 var grymma.... sedan blev matchen mer jämn. Detta var förstås då i Scandinavium. Nu är det Delfinen som gäller, och som min expertkollega Dragan 2k så tdligt påpekade, så är det ju inte på något sätt negativt för VF. På bortais har ju allt fungerat klockrent ;-)
Har haft ett förtroeligt snack med Anders (materialaren) och han har meddelat att man byter slipning på bortaisrören (skridskorna alltså) inför denna match. Man skall frångå det senaste som kallas "bananslipning" och köra med den mer konventionella "plana" slipningen som man då använder på hemmaisrören (skridskorna alltså). Ungdommarna har svårt att anpassa sig till dessa nymodigheter - var Anders uttalande.
Saken är således biff. Björnstek. Kallat vad du vill. Som vanligt vinner Frölunda och mitt bud ligger då på följande: Luleå - Frölunda: 1-3
Ok. Det är bortamatch. Vad säger det oss? Att Frölunda vinner? Antagligen. Hehe. Dragan är alltid genompositiv även när mörkret omger en vilket det förvisso aldrig gör men ändå. Nu är man först ut och jag plockar helt sonika in resultatet 2-4 (Frölunda bortavinst). Nu var det min tur att ta det.
Så kom igen kära expertkollegor - ni vet vilka ni är. Fram med expertuttalanden så kör vi vidare.