Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Fler Matcher

Sv: Fler Matcher
Det är rätt beslut att ta ifrån DIF poängen. Man har gjort en miss och får sota för det. Men kom inte och säg att tabellen är rättvis som den ser ut nu. Den är en konsekvens av DIF's miss som egentligen inte är i proportion till straffet. Dock ska de bli straffade så för att ge konsekvens åt reglerna. Men rättvisa kan man inte prata om.

Poängavdraget kan jag respektera, men att dom lagen ska ha extra poäng, som DIF har mött vid dessa tillfällen är helt fel. SSK kan ju gå till slutspel pga dom poängen. Poäng som man inte har spelat till sej.

Borås Så tycker jag inte man kan resonera. DIF fick ju egentligen ingen fördel av att dom hade en spelare för mycket. Det var ju 3e målvakten. Så klart lagen skall ha fler poäng då dom mött ett lag som "fuskat"

OskarB Tycker tabellenb är helt rättvis som den blir. Fuskar man så straffas man inget mer med det. Men visst e det trist.

Det kan ju bli så att t.ex. brynäs missar slutspelet pga djurgårdens miss. DET är inte rättvist. Så menar jag.

Tabellen skall ju visa på hur bra de olika lagen spelat. Det gör inte tabellen nu. Den är inte sportsligt rättvis. Den ger ingen rättvisande bild över hur lagen har spelat.

Men poängen skall dras. Det är rätt att det blir så som det blir. Regler skall följas.

OskarB Visst DIF hade ju inte förlorat dessa matcher som dom nu fick ändrade för att dom fick ta in japanen som extra målis. Det är ju helt korrekt. men följer man inte regler så straffas man inget mer med det.

Det är ju precis vad jag säger. Rättvisa men ändå inte.

OskarB Precis... blir så ibland. Fattar inte hur lagen kan göra sådanna misstag faktiskt,

Gött vi knappar in DIF snart! Forza frölunda!

I det här fallet kan man ju förstå varför man gjorde misstaget, men det är ju ändå klantigt skött. Det är ju inget solklart fall, men man tycker att DIF borde ha koll på spelarnas nationalitet när det är så viktigt att det sköts.

« · 56509