Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Frölunda nästa år

« · 735751 Till forumet


Sv: Frölunda nästa år
ernie eagle: JJ är axelopererad om jag inte misminner mig.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
mok: En slöare jävel får du väl leta efter. Han glider ju omkring på en skridsko så fort det är vänskap eller serielunksmatcher. Dålig attityd hade han i landslaget också.

Jag tycker inte om arroganta hockeyspelare med strupcancer som tror de är förmer än någon annan bara för att de spelat i NHL.

Från det ena till andra. Vad är för fel på JJ nu då helt plötsligt? Har han stukat stortån i bastun eller?
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
ernie eagle: Det är väl ingen som vet egentligen hur det såg ut riktigt ännu. Sedan är det stor skillnad att möta ett så pass slagkraftigt lag som Kärpät i sin första match.

Om det är något jag tycker i så fall är mer iögonfallande är att man inte kommer bättre förberedd för dessa kanonmatcher. Kärpät har redan hunnit med 4 matcher och vi kommer matchoträndade och en vecka eller vad det är på is.

Dagens träningsmatch kan inte ha gett några svar på något egentligen. Detta bör vara en bortkastad match.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
ernie eagle: Ja du verkar ju inte ha npn vidare koll på Ronnie om du aldrig tycker han gör nytta förutom i slutspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Hur fan vore det om Ronnie Sundin någon enda gång kunde vara professionell då och röra på bogfläsket sitt även när matcherna inte gäller nåt?

Måste det till slutspelsmatcher för att han inte skall fastna med skägget i brevlådan?
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
ernie eagle: Vågar nog änbdå påstå att Salo räddade Frölunda bra länge i senaste slutspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Jihaa: Så är det sagt att Salo ska lira.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Jihaa: Skulle det vara en förstärkning då? Hoppa Salo, hoppa :-)
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Inte för att jag redan ogillar Gistedt på något sätt, men då skall väl Salo stå va?
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Skall det vara nödvändigt att behöva bli förnedrade på försäsongen?
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
ernie eagle: Redan imorgon har vi chansen att släppa in lite fler mål då vi möter TPS:-)
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Bara bryta ihop å komma tillbaks, som Per Elofsson skulle ha sagt.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

För övrigt var detta tydligen Kärpäts fjärde match redan.

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Jihaa: Absolut. Man ska inte dra alltför stora växlar av detta. Det rann iväg lite och det gör väl oftast så i matcher där ingenting verkar fungera. Sedan ska man inte sticka under stol med att Kärpät är ett jäkligt bra lag och har en match i benen samt varit igång lite längre.

Bra inlägg förresten och du har helt rätt i resonemanget.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Skönt att dom får möta lite tufft motstånd direkt på försäsongen i alla fall. Minns ganska väl en brak-förlust i Kungsbacka förra året mot HV71. Eller rättare sagt, tyvärr minns jag fortfarande. Va blev det i den? typ 9-1 eller nått...
Den säsongen slutade ju ändå helt ok. Hoppas på en upprepning med ännu bättre resultat denna gången.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
mangan: Det visade sig att det blev 9-0.

Kadonk! Smack! Tack för lektionen.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Intressant som sagt att få veta vad det var som inte stämde. 8 insläppta är åtminstone tre-fyra för många...
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
mangan: Inga mål framåt tyvärr och en slätstruken insats kan man nog tänka sig utan att överdriva.

Ska bli intressant att läsa matchrapportern som kommer ut på wws under kvällen.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Hade ju varit kul om man kunde göra åtminstone ett mål framåt idag.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Paddan: Oroa dig inte för det om du inte vet. Den siffran är säkerligen snart inte aktuell längre.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Få se, vilken siffra var det som kom efter sju?
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Ska vi gissa på att det är Hyvönen som gjorde 7-0 så det är två oäkta hattricks hittills i matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Paddan: Så fick jag det tvivelaktiga nöjet att rapportera 7-0.

Som sagt en jobbig försäsong är att föredra - men inte så här jobbig:-)
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

Det verkar som att du kan få rätt. 6-0 nu till Kärpät.

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

...och nu står det 5-0 till Kärpät.

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Måste säga att det är väldigt nödtorftig information på Nordic Trophys hemsida, trodde att de där skulle ha någon form av liverapportering men se det hade man inte. Tur då att WWS finns :)
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Paddan: Haha. Lika bra att knäcka målvakten direkt. Gistedt står elle stod. Undrar om han blivit avbytt ännu.

Det är fullständig kross på gång här idag. Känns mycket möjligt att det kan bli tvåsiffrigt idag.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Ajajaj, ingen bra början för Gistedt i Nordic Trophy. Eller jag förmodar att det är han som står. 4-0 till Kärpät och 21-2 i skott efter den första perioden.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

Dragan 2k: Äh, det är säkert så gott som klart för underskrift och jag är övertygad om att ni kommer att överbetala honom ;)

En intressant center som väl inte bör ha några problem att hitta arbetsgivare, tycker jag.

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Paddan: Att man överhuvudtaget kan med att ens tänka tanken på att diskutera med tjecker utan att ha rådfrågat Luleå, NSD och Svenska fans forumdeltagare är inget annat än en praktskandal.

Avgå någon. Vem som helst.

Haha. Fast det är nu bara diskussioner det handlar om och ingen förhandling ännu vad vi erfar. Sedan finns det ju en del penningstinna klubbar som även de är intresserade - senast Lugano.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Danne_l: Nu får ni väl skämmas, tror jag många lulingar tycker, att ni förhandlar med Jan Hrdina för det är ju LHF som har ensamrätt på att förhandla med slovaker och tjecker. För de har ju Slavomir Lener som tränare och där han tränar dit dras ju alla tjecker och slovaker som till flöjtspelet från råttfångaren i Hameln. Så skäms... ;)
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

Dragan 2k: Det verkar finnas möjlighet att Kahnberg kanske spelar i elitserien denna säsong trots allt.

" Alla letar efter målskyttar, men det här är ett stort steg för honom. Om han inte tar en plats i laget återvänder han till den svenska elitserien, avslöjar Davidson.

Ska man tolka Blues president ordagrannt innebär det att spel i farmarligan AHL, med Peoria Rivermen, inte är ett alternativ för Magnus Kahnberg."

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Paddan: Antagligen har han ett envägskontrakt där det står minst 24 minuter speltid per match samt garanterat spel i första backpar.

Han ska över och till campen och försöka ta plats i Devils trupp men kommer antagligen att få inleda i farmarlaget.

Allt annat än ett tvåvägskontrakt för John Oduya som han heter i pressmeddelandet vore en sensation.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

Dragan 2k: Äh, han är nog van, han har ju redan hunnit spela för er ;)

Är det ett tvåvägskontrakt som Odågan skrivit på?

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Db_04: Bara att önska Johnny lycka till därborta.

Ska bli kul att se hur det går för honom - synd att han spelar i tråklaget New Jersey bara.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år

Odågan helt klar för NHL

Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Jepp, det är bra att Calle är hans tränare nu. Tror dock man som vanligt kommer sätta kaffet i halsen ibland över lite indianare och dumma dragningar i egen zon som han kan göra. Skolad defensivt måste han bli mkt bättre. Hoppas Calle lär honom det.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
audiblegiraffe: Absolut. Jag tycker också det är dags för Fransson att ta nästa stora steg. Men en av hans största fans är nu en av tränarna i Frölunda och om någon kan få fart på honom är det just Calle Johansson.

Undrar om Fransson hade spelat i Frölunda nästa säsong om inte Johansson varit assisterande tränare. Känns som om han hade en avgörande roll i den värvningen.

Vem minns inte alla lyriska utfall levererade av Johansson i Plussändningarna.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Jag tror som vanligt på en topp 4. Av dom fyra numera storklubbarna så tror jag att Färjestad blir farligast. Har visserligen tappat på backsidan men värvat riktigt bra framåt. Med bland andra Pirnes och Andreas Johansson. Pirnes hade jag velat se i Frölunda men tyvärr. HV kommer nog bli svagast så mycket som dom tappat. Tror inte ens Pelle Mårts kan få det laget att lyckas kanon i år. Linköping står å faller med sin målvakt. Fågel eller fisk. Vi visade att vi kan med Salo ifjol och jag hoppas att backarna vi får in med Fransson som var lovande i Luleå och Pettinen skapar stabilitet bakåt. Och att Fabricius och Kariya bidrar med fart framåt.
Det som kommer märkas mest nästa säsong är förlusten av Joel. Det är jag säker på. Hoppas vi har någon annan som kliver upp å småller på.

Fortsatt Gla' sommar alla.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k: Det är dags för frallan nu att kamma till sig och börja producera. Ska sanningen fram har aldrig killen riktigt producerat på en någon nivå.. trots sin enorma offensiva talang. Kan dock ha att göra med att han spelade i elitserien väldigt tidigt.. men ändå. Nu kommer han säkerligen under Calle Johansson få alla möjligheter till det, så vi får hoppas att han lyckas.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Robert: Topp 12 siktar jag på sen kvalar vi oss kvar...
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Danne_l:

Jag tror ni får ta er an FBK i kvalserien.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Dragan 2k:

Håller med dig. Klarar vi slutspel så skall vi vara nöjda tycker jag.
Kommentera

Sv: Frölunda nästa år
Robert: Truppen börjar se bra ut inför nästa säsong. Vi ska definitivt vara med och slåss om en topp 10 placering. Är nöjd med backbesättningen. Saknar iofs en riktig powerplayback men kanske kan Fransson få en nytändning eller så kan Seikola ta den rollen.
Kommentera

Frölunda nästa år
Asså snälla någon, hoppas verkligen att ni var oseriösa med att ni skulle bli lyriska för en 4e plats!!

Frölunda har bättre backar än förra året och det var ju dom det var fel på!
Salo får en försäsongsträning och han kommer vara bättre än förra året!
Kariya vinner skytteligan!
Kommentera

« · 735751