Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Kallio Klar

Sv: Kallio Klar
Va gött, vilket nyförvärv vi har fått. En riktig poäng maskin. Hoppas han kan börja spela redan nästa vecka.

liepins: Så, du hann före ;-)

Nu står det om Kallio i GP. Bifogat som länktips.
Låter ju faktiskt som om det stämmer så grattis Frölunda, och grattis till oss VF-fans ;-)

Klinth: Allt är bekräftat nu, se länktips.

Det är en sak som jag har svårt för att förstå. Hur kan det komma sig att den finska sportradion vet om detta, när Frölunda inte gått ut och bekräftat övergången? Det är ju trots allt ett rykte som inte är bekräftat förrän VF har gått ut med en sådan här affär.

Är det Kallio´s manager som skvallrar då eller?

Varför ska alltid VF ta sådan tid på sig att bekräfta övergångar? Man blir ju nervvrak av sådana här grejer.

Juha: Som i ICA reklamen... "Det var glada nyheter!"...

Men hur funkar det med waivers listerna och lag utanför NHL. Jag menar efter alla problem som Påhlsson orsakat Anaheim så borde han ju hamna där.. Men hellre Kallio än Påhlsson. Definitivt.

Kallio är en forward som är snabb som vinden. Nu när han kommit till europa är han så gott som given i det finska VM laget senare i vår.
I rätt sällskap är Kallio än riktig poängmaskin.

asson: Översättning: Enligt radiokanalen SportFm spelar Kallio resten av säsongen i svenska elitserien och i Västra Frölunda.

VF, som leder elitserien med tre poäng till nästa lag, gjorde ett kontrakt med Kallio som sträcker sig över denna säsong. Killen ansluter sig till klubben nångång under denna vecka. Kallio flyttar till VF från NHL laget Philadelphia Flyers.

I Frölunda spelar redan tre andra finländare, Erik Kakko, Kimmo Eronen ja Fredrik Norrena. Eronen och Norrena är bekanta till Kallio från TPS tiden (där är nog orsaken till att han valde VF).

Tomi började sin säsong i NHL laget Atlanta Trashers. Men efter medelmåtta insatser skickade de honom till farmen, men Kallio vägrade gå till farmen.
Efter detta satte Trashers honom i spelförbud utan lön.

Efter den olyckliga Columbus tiden tog Philly honom från waivers listan. I Philly fick Kallio spela sex matcher förrän han igen lades på waivers listan. Inget lag tog honom dock och efter det meddelade hans agent Petteri Lehto att Kallio spelar resterande säsong i Europa.

Den där Kallio, vem är han, vet bara att han spelat med Norrena & Eronen. E han forward?
Som sagt innan, Vf har sagt att man ej är ute efter att ta hem spelare enbart för resten av säsongen. Men det är klart han kanske stannar längre, om det nu är sagt, GP brukar va rätt snabba att lägga ut på nätet, får vänta och se.
En finne till....

NÄ nu får jag ta bussen till gbg och kolla vf - mif (4-1)

danoj: Ja, det behövs ju onekligen målgörare!!!

sektionU: fyfan va gött, bra spelare kan man aldrig få för många av!!

Nån som kan översätta vad det står?
Som tur är fattar man ju vad Frölunda är ;-)

här e länken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NallePhu: lyckades hitta den innan jag med=)
låter ju intresant det här...

NallePhu: Hoppas det är ett sant ryckte. MEN kan du inte bifoga en länk till hemsidan.....Snälla

Lite info för er som kanske inte är så bevandrande inom det finska språket så kommer han att ansluta till truppen i slutet av denna vecka enl siten..
Det är bara gratulera att ni fick en som kommer att bli Elitseriens bästa spelare kan jag säga er Förlunda Fans!!

liepins:
På FBKs forum så skriver en kille att de sagt detsamma på finska sportradion. Samma kille kom med nyheten om Kallio ca en vecka före svenska medier så jag håller honom som trovärdig.
Det är bara att gratulera. Jag hade hoppats att Loob skulle skicka hem Faust och ta in Kallio istället...

liepins: Vasse goa gubben...

NallePhu:
1. Enligt VF är man inte intresserade av att värva en spelare endast för resten av säsongen.
2. Bifoga länk till siten annars kommer ingen tro dig.

Sebbe: en till bra värvnning, perfekt till Slutspelet...:.)

NallePhu: när börjar han spela?`
vad är addresen til Jaatkoaika?

NallePhu: Om detta stämmer e det väl bara att gratulera till en bra värvning.

Kallio Klar
Enl finska siten Jaatkoaika så har Frölunda och Tommi Kallio kommit överen som ett kontrakt som sträcker sig för resten av säsongen detta sagt av hans agent Petteri Lehto till finska siten!

« · 196351