Erland>> Det var ju väldigt snällt av dig. Men de som inte har biljetter och är vid Scandinavium redan kl. 17.00 kan ju lika gärna köpa av de biljetter som inte är uthämtade (släpps 17.30) till ett bra mycket bättre pris. Eller hur?
Jag har 3st vuxenbiljetter och 2st barnbiljetter till matchen mot MoDo ikväll... Kan köpas löst, (behöver inte köpa alla) På sektion N.... Pris:370kr för Vuxen och 225barn!!! Tar lite extra eftersom vi behöver åka rätt långt.. Ring 0702569962 om ni är intresserade, men senast kl 17.00.. För då ska vi hämta ut biljetterna..
Frölunda kan mycket väl vinna ikväll men Modo har ett mycket bredare spelarmaterial som kommer ta ut sin rätt. Modo kan rulla runt på fler folk och Frölunda kommer att trötta ut sina bästa. Så återigen, Frölundas chans ligger i ett tidigt avgörande är det jämt i tredje kommer Modos piggare spelare att avgöra det hela ikväll. Annars är det nya tag på söndag. Jag tror även på en psykologisk effekt Frölunda skrinnar in med 4-12 i baken. Det är inte kul..... Med bara tre insläppta mot DIF trodde man nog man var bättre än man egentligen är, men det berodde ju mest på ett uruselt DIF
mappe> Modo är väldigt bra på att kontra, och har snabba skrinnare framåt, det kan nog ingen diskutera emot. Det inbjuder till en trevlig hockey, och är svårt att mota. Det är bara att se om Frölundas försvar lyckas, det är ett relativt duktigt försvar som normalt spelar tätt bakåt. Håller Henke bara samma höga standard som mot Djurgården, så blir det målsnålt i Frölundas kasse ikväll.
Framåt är Frölunda ganska så bra tycker jag, speciellt i numerärt överläge! Säg emot om du vill, men så är det!
Jag tror att Frölunda vinner ikväll, men det blir inte med stora siffror, ett eller max två mål till godo.
Lägg till 12000 dårar på läktaren, varav jag är en!!!
mappe> Om du är modofanatiker får du nog ändra ditt favoritlag som man ser på dig just nu är frölunda. Annars blir man väldigt konfunderad när man ser vad du skriver.
Jag är helköpt Modofanatiker som bara vill ge er den matchbild jag tror på. Modo kommer att köra sönder Frölunda, med snabba spelvändningar och giftiga kontringar. Är vi bara med efter period 1 kommer Frölundadeperationen, tappade positioner, hafsigt slarvigt desperat spel som Modo kommer att utnyttja. Tro mig dom är för djävliga på det spelet.Finns inget lag i Sverige som är bättre på just det.
mappe> Är du ett negativt inställt Frölundafan, eller en Modoit i Frölundamaskering???
Ett äkta Frölundafan dömmer INTE ut sitt lag innan det hela är över, det är minst 60 minuter effektiv speltid kvar! så länge hoppet lever, lever drömen om Frölunda i SM-final.
Du kan nog ha rätt men förutsättningen är snabb utdelning annars är det kört, game over. Får modo bara möjlighet att kontra och snabba vändningar i mittzon kommer Frölunda inte hänga med.
danoj> Åk ner och chansa på en svarta börsen biljett vettja, det brukar ju finnas gott om sådana typer. Det är F-N att sådana får köpa en massa biljetter för att tjäna pengar!!!
suck, rådbjer...hehe ne skojja bara. Hellre rådbjer än lärking i mitt tycke. F*n att man inte har biljetter, börjar bli desperat :( Ne får la bli tv'n för en ggn skull idag. Och jag citerar patrick carnbäck från aftonbladet "12000 dårar kommer bära fram oss ikväll"
Modo vinner därför att man har 4 kompetta kedjor man kan rulla runt på. Dom kommer att köra skiten ur Frölunda, som inte kommer att orka i det långa loppet.Frölunda har inte spelare nog att matcha det, man kommer köra slut på sina bästa spelare. Frölundas chans ligger i att avgöra i period 1, annars är det kört. Samtidigt kommer blottorna, Frölunda tvingas attackera, bakåt vilket gynnar Modos skriskovirituoser. Jag tror att Frölundas iver att avgöra tidigt blir deras fall, särskilt om man inte får utdelning.
Frisco> Det var målstatisitken det, sedan har vi skottstatisik, räddningsprocent, +/- statistik, stolpträffar, ribbträffar, riktiga målchanser, nästan målchanser, utvisningsstatistik, tekningsstatistik osv osv osv. Spelar det någon roll???
Är det inte frågan om hur "täta" matcherna har varit som räknas? Jag står fast vid mitt tidigare påstående, "frånsett tredje perioden i andra matchen, så har det varit tätt spel mellan lagen" (eller hur jag nu uttryckte mig).
Första matchen var riktigt tät, avgjordes i förlängning. Andra matchen var Frölunda med tills Modo gjorde två snabba i början på tredje, sedan så ramlade det på. Tredje matchen tyckte jag var riktigt jämn, med chanser på flera mål och mål som kanske borde ha tagits. Modo vann 5-2, varav ett i tom bur. Frölundaoffensiv nästan hela tredje perioden. Jag skulle vilja påstå att det kunde ha slutat annorlunda, men det gjorde det tyvärr inte!
Du borde kunna hålla med mig om detta, och att lagen är jämna, eller?!?!?
Klinth: Vi räknar bort den perioden så har vi 8-4 till MoDo i de senaste 2 matcherna. Annars är det väl 12-4. Jag tycker trots allt det låter som du blandar ihop begreppen tro och hoppas.
Ja, vinner Frölunda ikväll är chanserna att gå till final goda...Modo har vikt ner sig i avgörande matcher på hemmaplan förut, Brynäs 99 och Luleå förra året, mot Luleå vann man dessutom två hemmamatcher med 6-1 eller nåt...men när det handlade om att ta sig vidare gick det grus i maskineriet. Hur det går det här året återstår att se...Modo är ett mycket bra lag men det är Frölunda också! Flisan håller alla sina två tummar för VF!
Frisco> Att "hoppas" räcker ju inte för att beskriva Frölundas chanser mot Modo, även om det är 2-1 i matcher till Modos fördel. Jag "TROR" med bestämdhet att Frölunda vinner ikväll, och att dom har en god chans att vinna en femte match i Kempis.
Men, men... Vi får väl se hur det går, det är ju inte många timmar kvar innan vi VET ;-)
Frölunda förtjänar väl inte att vinna, i alla fall inte mot MoDo. I två matcher har man varit helt utspelade och hade dyngflyt när man vann i Scandinavium. Där borde egentligen Modo vunnit och såldes avgjort i tre raka.
jag tror vi har 60 % chans att vinna och hoppas på det, vi förtjänar en final men ja e nöjd med säsongen men man klagar ju inte om det blir final mitt tips 3 - 2 till VF
Tröjnummer hit & dit, om man nu konsentrerar sig på kvällens match. Blir det en rysare eller en utskåpning. Känns lite som om det är svart / vitt i kväll. Pasi har ont i näsan och kommer väl troligen avstå från kvällens drabbning, han lär nog volja spela men det är kanske inte så klokt. Får hoppas att Henke kan komma igång ikväll så han kan psyka modo, då har vi en stor chans. Det vill ju till att vi gör lite mål också, vore gött om Carna, Pelle & Niclas kunde komma igång på riktigt ikväll. Ikväll blir det seger!!! asson
Jo, det är det som är själva vitsen med att "hissa" ett nummer, förutom för AIK då. De hissade nr. 1 för "Honkens" räkning sedan fick Sjökvist spela med 1:an under denna säsongen till "Honkens" stora förtret.
Fråga: att VF hissar upp tröjor i taket, innebär det att de nummer som står på tröjorna inte får användas igen? Tröjor, förresten...var det inte flaggor de hissade upp?
Tänkte på Kempis...där hänger ju tröja nr 21 i taket. Ingen annan än Kung Foppa kommer hädanefter att få spela med tröja nr 21 i MoDo. I Kempistaket hänger också några flaggor, som en hyllning till bl.a. Nicke Johansson. Att deras flaggor hänger där innebär inte att de tröjnummer som de hade inte får användas av någon annan. Det är ju lite skillnad, liksom...
Klintan: Vi får väl se..... Du säger att "VF inte mot Modo i Scandinavium i det här läget" o jag säger att Modo inte loosar i Kempis mot VF i en ev. 5:e match!
Tycker det luktar Modo seger lång väg jag! Vem har rätt? Vi får väl se! :))
Det är inte fråga om ifall Modo orkar, det är fråga om VF pallar Modos tempo, hönsgård bakåt tycker jag det ser ut som!!
rådbjer> Ropa inte hej innan du är över bäcken, eller hur är det som det gamla talesättet går?!?!?!
Vi får väl se hur det går, jag tror nog att en femte avgörande match är ganska så trolig, Frölunda förlorar inte mot Modo i Scandinavium i det här läget!
Sedan får vi se, Frölunda såg bättre ut i Tisdags än i Söndags, orkar Modo stå emot igen i Kempis???
Det blir inte final i år för Modo är helt enkelt för starka.Fast nästa år så kanske Frölunda växer och tar hem Sm-bucklan men inte i år.Henrik Lundqvist ser ju också ut att bara bli bättre och bättre.
Matchen Mellan VF O Modo Sänder dom tv4! Klart Att man ska ditt När Frölunda Leker Med Modo! Frölunda Ville bara ha lite Spänning Nu börjar dom ta i!" Vinst På tordag! Forza frölunda!
Jenza> 5 matcher 5 vinster hittils ja. Men trende är till för att brytas. Risken finns som du säger att det kan bli likt Luleå matchen om inte VF tar ledningen och behåller den vill säga. Vi får se :)
Det var ju väldigt snällt av dig. Men de som inte har biljetter och är vid Scandinavium redan kl. 17.00 kan ju lika gärna köpa av de biljetter som inte är uthämtade (släpps 17.30) till ett bra mycket bättre pris. Eller hur?