Frölunda HC

SHL · 60613 inlägg · 3407 ämnen
« · 71291 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Var finns logiken....
scim> Vad jag sett så är det en tackling med hög armbåge, men vad då? Olyckor händer! Blir han avstängd så blir han, men det är inte Frölunda som anmält det hela!

Ibland blir det lite olyckligt vid tacklingar och täta situationer.
Jag tycker nog att Nisse Ekmans pååkning av Henke var ett värre regelbrott än denna tackling som nu diskuteras, och som knäckte Pasis näsa. Visst, det är synd om Pasi, Frölundas spel drabbas, men så är det i hockey, särskillt slutspelshockey! Nisse Ekman blev inte straffad, inte heller anmäld! Hade inte den tidigare armbågstacklingen blivit anmäld och bestraffad, så hade detta inte diskuterats, i alla fall inte lika livligt!

Jag tycker Wernblom är ett underbart exempel på hur man som spelare kan hantera en sådan här situation! Bit ihop, fingrarna är av, det blir ju inte värre, sluta tjöta om fingrarna nu, det är slutspelshockey!
Det är fighting spirit!

Låt oss nu hoppas på en tät, spänannde match, utan alltför fula påhopp, bara lite fula, för det skall vara tätt, tufft, nervigt............. Det är ju semifinal!!!

Dommedagen!
Ja, så känns det faktiskt.
Får vi smäll ikväll blir det extremt tufft.
Tror dock att det blir seger, inte vilken seger som helst utan en riktig gammal hederli arbetsseger, tätt & hårt till tusen!
Som vanligt när det är tufft spel som gäller blir det Carna som visar vägen. Får även hoppas att Niklas Andersson kan komma igång på riktigt ikväll. Petter kommer få det hett om öronen!
Tips är alltid svårt, men räkna med sudden.
Färjestad förnedrar Hv med ytterligare en utskåpning.
Ikväll gäller det!
HÅRT HÅRDARE -- FRÖLUNDA!!!
asson

Beslutet ang avstängning ska visst komma idag!
Se länk!

NuM:

Wennerbergs tackling var inte speciellt lik Hedströms.
Wennerberg hade inte alls den höga fart som Hedström hade och dessutom skedde inte denna tackling mot sargen, men likt förbannat hade han armbågarna uppe.
Frågan är om det ska resultera i en avstängning? Jag är tveksam...

Sv: Frölunda!
Klinth> Tror nog Pasi har offerviljan som krävs. Frågan e ju vad läkarna säger. Men tejpa skiten och sät på han galler om det skall vara så.

Sv: Frölunda
FRÖLUNDAINDIANS> Det verkar ju som trevliga resultat ;-)

Jag tror nog att det blir något tätare:

Modo - Frölunda....... 2-3 (ev. förlängning)

Färjestad - HV71...... 4-1

Är det fler som vill gissa?
Vi kan ju se vem som får flest rätt ;-)

MoK GG> Pasi borde ju vilja spela, frågan är ju om han har just den där extra offerviljan för laget!?!
Han borde ju ha det!

Det blir tufft som tusan ikväll, mycket tätt spel och förmodligen en hel del fula påhopp. Hoppas att backarna orkar stå upp vid blå precis som mot djurgården, då var det ett underbart försvarsspel som man fick skåda.

Och förmodligen står Petter, skall bli kul att se honom rikitigt taggad, och vi får hoppas att han får mer hjälp av backarna än vad Henke fick senast.

Frölunda
Jag tippar matcherna så här.

MODO-Frölunda...........2-5

Färjestad-HV71............3-5

Klinth> Tror samma som dej. Det skall kännas att spela semi. Men näsan är rätt ivägen i hockey. Men som sagt tejpa dn och sätt på han galler om det skall vara så. Jag tror nog Pasi själv vill spela.

remses> Jag tror inte att Conny går ut med information om detta innan match, det blir ju som ett litet trumfkort om han kan spela!
Jag vill bara påpeka vissa småsaker som gör att han faktiskt borde kunna spela, det handlar nog mest om vilja.

Vi har väl alla sett vårat sköna handbollslag spela, och en av dem iförd en jason-mask ala specialskydd för just knäckt näsa.

Wernblom spelar med två kapade fingrar, det handlar om vilja det!

Henke spelade med en massa smärtstillande mot Djurgården, det var bannemej vilja av stål det!!!

Pasi kan spela, bara han vill, det tror jag!

Kom igen Frölunda när MIF har åkt ut då måste ja heja på ett annat lag å de e frölunda!!

Remes> Stog att han troligtvis står över matchen men vi får la se hur han gör imorgon. Hoppas han kan spela.

Frölunda!
Hoj hoj...
ojoj blir en riktig rysare imårn.....
FBK - HV 71 tv4. tro jag har sett de...
Modo - FRÖLUNDA canal+...
då jävlar evensson.
e det nån som vet om pasi ska spela me knäckt näs ben???
//Remes

Sv: Vad hände?!?
Klinth> På sporten igår på Tv4a sade dom att dom skulle via FBK - HV71. Tur man har Canal + då :)

numountain> Du tar verkligen upp ett klockkrent fall varför jag inte litar på det media skriver. man får läsa mellan raderna för att få sej en bättre bild.

MoK GG> På Canal + så står det att dom sänder Modo-Frölunda 19:00. Antar att TV4 sänder Färjestad-HV71, men det står inte vilken match dom visar på deras hemsida.

För min del spelar det ingen roll som tur är, men det är synd för dom som inte har Canal +. Det verkar i alla fall som om matcherna fortsättar att sändas lite omlott, så man kanske får se lite från den andra matchen oxå.

Det lär bli hockeyfest i alla fall, så ladda upp med chips och öl!

Media är nog en av de mest svårbedömda källorna om man vill veta sanningen. Weinhandel vill uppenbarligen "lämna Modo", enligt Expressens löpsedlar och rubriker. Läser man sedan artiklarna så får man klart för sig att han "gärna skulle vilja spela i NHL." Betyder det här att man måste vilja ifrån sin klubb för att få spela i NHL. Tydligen i kvällspressens värld i alla fall. Mina barn kommer kanske i framtiden att vilja bli NHL-proffs. Det betyder alltså att de vill överge familjen. - Det känns fördj....

Insulin> VF brukar oxå ha sv¨rt för måste matcher. Det blir nog en intressant match imorgon. Synd man inte kan följa den på plats. Får trycka ner mej i soffan. Nån som vet hur dom sänder imorgon?

HUGE> Kan inte uttala mej om vad som stog i GP eller liknande. Har ej läst detta och jag litar inte på vad media skriver längre. Dom har en tendens att vrida det som dom vill. Säger MoDoiterna detta så tycker jag det är starkt av dom. Mer sådant!

Klinth> Klart vi fortfarande kan ta oss till final. Men förlorar vi imorgon torr jag det blir mycket svårt. Men som sagt spelar VF det spel dom spelat mot DIF och i första perioden igår så har vi en rimlig chans.

MoK GG,

Tack tack.. =) Ja tisdags matchen kan vara avgörande. Tyvärr har ju MoDo lite svårt för dom matcherna..

Kommer inte att ha tid att åka ner och se den så det blir till attt sitta framför TV:n och svettas. Det är ju sjukt hur man lever sig in i matcherna. hehe

Skriver väl en rad här efter matchen, får väl se om jag får gratulera eller beklaga... =)

MoK GG

Varför då uttala sig i GP och säga: "nåt sånt skulle vi aldrig göra"?
Nej, tacklingen var definitivt inte snygg.
T.o.m MoDoiterna själva är inne på att en avstängning inte är
helt fel (vilket f.ö hedrar dem)

MoK GG> Med tanke på att Frölunda alltid kommer att "lida" av en mindre match på hemmaplan under detta sluspel så blir ju varje bortamatch en måstematch! Det stämmer och jag håller med dig så långt. Men jag tror inte att vi skall gråta för stora floder på grund av gårdagens förlorade match! Att vinna i morgon, det vore fruktansvärt skönt, och då har Frölunda ett kanonläge att få avgjöra det hela på hemmaplan hetsade av oss i publiken. Men om även det blir en förlust, så tar vi det hemma. 2-2 i matcher! Det är då nerverna kommer in, pressen från publiken kan få motsatt effekt...... Mycket kan hända!

Vi skall inte måla F-N på väggen om vi inte vinner i morgon, det tar bara lite längre tid att avgöra ;-)

Klinth> Nej hemma tror jag inte VF förlorar heller. Så om det sedan står 2-2 i matcher och det blir avgörande i Kempis så visst har VF en chans. Men tror ändå det blir en nyckelmatch imorgon, igen.

Huge> Vad jag såg på repriserna så var den tacklingen MoDoiten gjorde på Pasi inte snygg! Han hoppade upp och tacklade honom. Men anledningen till att Evensson kanske inget gör är ju att dom redan hade sagt dom skulle kika på det.

Sv: Bäst av tre nu!
vf-danne> MoDo är bättre????

Hur menar du nu???

Modo var bättre i just gårdagens match, men det betyder inte att de är bättre!

Jag tycker nog att Frölunda är minst lika bra, men en sak är säker, det är två jämna lag det handlar om.

Siffrorna sprang ju iväg, men det speglar som jag tidigare skrivit inte matchen på riktigt rätt sätt. Frölunda var ju klart med tills man schabblade till det i början på 3:e ferioden. Och det var inte Henkes fel det!

Skall bli kul att se hur de ställer upp laget i morgon, för då blir det åka av igen! I morgon är det en ny jämn match, och den tar vi!

Bäst av tre nu!
Kom igen nu. INte ska vi sura över en förlust. VF har väl gjort en bra säsong och jag haoppas att de fullbordar den genom en SM-final. Conny har som vanligt ett S i rockärmen. 1-1 i matcher och vi är tillbaks på ruta ett. Likande hände ju mot dif då det stod 2-1 och de hade fördel av hemmaplan, men vad hjälpte det? MoDo är bättre men vi är långt ifrån chanslösa!

NuM

Håller med dig till fullo. Tror inte heller att vare sig Hedström eller
Wennerberg varit ute efter att skada ngn avsiktligt.
Att man skall ha rätt att granska i efterhand samt stänga av
spelare är vi nog alla överens om. Debatten nu verkar handla
om att inte framstå som osportslig. Evensson säger i dagens GP
med anledning av ev videokoll: "nåt sånt skulle vi aldrig göra"
Rimmar lite illa med tanke på Sjödinincidenten......

Om den var fulare än Hedströms så var den alltså menad, verkligen för att däcka spelaren. Hedström tog ju sats från flera meter och hoppade in en tackling i skallen på motståndaren, vilket knappast kan vara någon "råkagrej". Toporowsky hade även han en ful armbåge på en modospelare för vilken han inte blev avstängd. Den sätter lite ribban för hur det kan se ut och ändå vara fullt acceptabelt för ett sportsligt spel. Vi får väl se, men jag tror att en eventuell avstängning i det här fallet kommer att bero på vårdslöst spel, inte nödvändigtvist dumstridigt, i det närmaste uppenbart för att skada en motspelare. - Om det över huvud taget bedöms som något annat än en olycka. oavsett beslut så är syftet att få till ett justare spel. Det är bara att acceptera, tom. eftersträva.

Mastis & MoK GG> Visst är det en extremt viktig match i morgon, som ger vinnande laget en klar fördel. Vinner man igen efter den så är det klart! Men glöm inte bort att Frölunda är hemma i Scandinavium på Torsdag, och den matchen tror jag INTE att dom förlorar vare seg det står 2-1 i matcher till Frölunda eller Modo. Om denna lilla tankegång stämmer, vilket jag är nära 100% säker på, så antingen avgjör Frölunda på Torsdag, eller så utjämnar dom till 2-2 i matcher. Som vi alla vet så är en femte och avgjörande en match som kan sluta hur som helst, det blir lite lotto över det hela. Och visst, den matchen spelas i Kempis. Och kommer vi så långt så har vi inte vunnit en match i Kempis under slutspelet........ Men ni vet väl vad man säger rent statistiskt eller?? Varje förlust är en match närmare seger ;-)

Vi tar Modo på ett eller annat sätt, vi skall upp till kamp, och vi skall gå segrande ur den!!!

ALDRIG HATA, BARA ÄLSKA

F R Ö L U N D A, F R Ö L U N D A, F R Ö L U N D A

Du kan ta det lugnt.
Synd med en genomklappning igår när allt såg så bra ut efter första periorden.
Men Conny har garanterat ett ess i bak fickan och alla kan höja sig ett par snäpp i FRÖLUNDA! Sen ska vi ge Modo:iterna en kamp dom sent kommer att glömma.

Var finns logiken....
Som neutral Brynäsare är jag absolut inte ute efter att förstöra
den gemytliga atmosfär som verkar råda mellan Frölunda-
respektive MoDoiter här på sidan. Har dock en liten reflexion.
Frölundas läkare lyckades få Tommy Sjödin avstängd efter en
armbåge tidigare under säsongen. 2 matchers avstängning direkt.
Efter gårdagens armbåge (i mitt tycke betydligt fulare än t.ex
Hedströms tackling mot Öman i kvarten) lyser dock VF:s
doktor med sin frånvaro och tiger som muren. Kan det vara så
att Evensson belagt sin läkare med munkavle för att inte framstå
som "osportslig", eller......?

Mastis> Tror tyvärr detta. Även om dom vinner hemma så blir det tungt möte borta i Kempehallen när det står 2-2 i matcher. men va fan vi e fortfarande med än har vi inte gett upp!

MoK GG>
precis alldeles rätt lutar åt att vinna eller försvinna nu på imorgon

Numountain> Får hålla med dej. Jag hoppas Petter står redan på tisdag pga av mer rutin och att han känner MoDo lite oxå. Det kan säkerligen vara vettigt. Sen lär han vara taggad ut av bara h*vete! Den som vinner matchen imorgon lär ta sej till final. Tror rätt hårt på det faktiskt. Syns!

Frölunda vänder... Färjestad - Frölunda i finalen!

Att det blev stora siffror är inget att säga om . Har man förlorat matchen så har man , det är svårt att motivera sig att hjälpa målvakten när slaget är förorat. Tycker att stämningen mellan dessa två "spelande" lag är överlägsen jämfört med laget vi nyss slagit ut. Samma mellan fansen. Skillnaden är väl att Frölunda och fans känner att man har en chans, vilket knappast Luleå hade. Nyckelmatch nu på tisdag, och det blir säkerligen en hård nöt att knäcka för mitt kära Modo. Förlorar ni där rekommenderar jag Petter i målet i fortsättnngen. Han har ju varit med förr. Mina önskemål just nu: 1.Att Modo hittar ett effektivare och enlkare powerplay. 2. Att Frölunda helt tappar sitt effektiva och enkla Powerplay.

Insulin> Härligt att se sportsliga inlägg från motståndar supportrar. Mer sådant! MoDo vann helt rättvist inget med det. I mitten av andra perioden började VF tappa markeringar mer och mer. Och i tredje såg det mest ut som dom väntade på att matchen skulle ta slut. Nya tag imorgon. Ännu en nyckelmatch. Den som vinner den matchen tror jag går till final.

oj ?-2men det är lungt vi vinner allt i år mvh cedergren

1-1 i matcher, semifinalspelet lever i allra högsta grad och tätt spel är det. Siffrorna blev stora till slut, men det speglar inte matchen direkt!

Det blir nya friska tag på Tisdag, och då vinner Frölunda! Sedan är det ju inte svårt att gissa var man kommer att befinna sig när det hela avgjörs och Frölunda tarklivet till Finalspel!
I SCANDINAVIUM!!!!!
3-1 i matcher till Frölunda!

Sv: Biljetter?
Tackar så mycket!

Sv: Biljetter?
imorgon antar jag , redan satt klockan på väckning 09.40 så man hinner upp och skaffa sig ett par plåtar :)

Biljetter?
När släpps biljetterna till VF-Modo den 28 mars? Nån som vet?

Ja. Det är verkligen bra hockey som båda lagen visar upp. Vilket lag som än vinner så blir det rättvist.

Ja vinner ni på tisdag då blir det tufft för MoDo, men inte omöjligt.
Kul hockey i alla fall, kommer att bli grymt spännande...

/Stefan

Jag hoppas att våra killar glömmer denna matchen så fort som möjligt. Nu hoppas jag att vi tar dom på tisdag..
Vore underbart med vinst då, så att vi har chans att avgöra hemma.

DEt finns inget att deppa över. Modo var det bättre laget idag. Allt rann ju in bakom en stackars målvakt som inte hade någon hjälp.

Frölunda har redan glömt matchen. Nu ser vi fram emot tisdagens drabbning då det kommer att stå 2-1 till VF i matcher och ett härligt avgörande i Scandinavium. Jag kommer vara där komer ni?

Ja, sist fick jag gratulera er... Men nu fick vi vinna! Skönt att MoDo
fick kvittera till 1 - 1 i matcher. Känns som att nästa match är
ganska viktig. Två bra lag, synd att bara ett kan gå vidare. Lycka
till i alla fall så ser vi vilka det blir... (jag hoppas ju så klart på
Modo )

/Stefan

Asson> Det var inte så illa som det lät. 3-2 stog det till MoDo i start av 3e. Dom fick 2 snabba mål. Sen var det i praktiken slutspelat. Pasi gick av med brutet näsben. Nya tag på tisdag.

Jenza> Tror oxå det var begåvat att ha Henke kvar. Henke kunde inte mycket göra och lika bra att ha Petter kvar i båset så han kanske slapp släppa in massa mål och kommer stå extra taggad på tisdag. Tycker dock vissa MoDoiter förstorar upp detta och kallar det utklassning. Det blir gärna stora siffror i ett slutspel när det börjar rinna iväg, ingen nyhet precis. FBK - HV71 5-0 samma sak där.

« · 71291 · »