Jag igen. Glömde säga att jag är även kluven om det gäller att ha den sk dagiskedjan som andra eller tredje kedja. Men backparen i 2:a och 3:e linen ska va som dom är (kanske då att Ackeström byter plats med Leetma och Bäckman tar vänsterbacksplatsen där) Det finns som sagt mycket att tycka om detta.
Jag har spånat lite hur VF skulle kunna bygga upp sina femmor inför nästa säsong. Här kommer ett litet förslag.
Målvakter: GK Fredrik Norrena GK Henrik Lundqvist
Line 1: RD Magnus Johansson LD Ronnie Sundin RW Niklas Andersson CE Jonas Johnson LW Alexander Steen
Line 2: RD Tom Koivisto LD Jan-Axel Alavaara RW Magnus Kahnberg CE Joel Lundqvist LW Jari Tolsa
Line 3: RD Jonas Leetma LD Oscar Ackeström RW Peter Ström CE Mikael Andersson LW Patrik Carnbäck
Line 4: (RD Mikael Svensk) LD Christian Bäckman RW Jens Karlsson CE Juha Ikonen LW Jonas Esbjörs
Att Mikael Svensk är inom parantes är för att jag vet inte riktigt hur många spelare man får anmäla till en match. SKRIV GÄRNA IN EGNA FÖRSLAG. Vill jättegärna se era förslag. Jag tror att första linen kan bli intressant me Steen tillsammans med Johnsson och Andersson. Om det inte funkar kan man byta plats på Esbjörs och Steen. Jag vet heller inte om Ockeström är vänster eller högerback. Jag är även beredd att byta plats på Ikonen och Micke Andersson men jag tror att dom här femmorna skulle funka fint!
Målvakter:
GK Fredrik Norrena
GK Henrik Lundqvist
Line 1:
RD Magnus Johansson
LD Ronnie Sundin
RW Niklas Andersson
CE Jonas Johnson
LW Jonas Esbjörs
Line 2:
RD Tom Koivisto
LD Jan-Axel Alavaara
RW Peter Ström
CE Juha Ikonen
LW Patrik Carnbäck
Line 3:
RD Oscar Ackeström
LD Christian Bäckman
RW Magnus Kahnberg
CE Joel Lundqvist
LW Jari Tolsa
Line 4:
RD Jonas Leetma
RW Jens Karlsson
CE Mikael Andersson
LW Alexander Steen
Ej ombytta spelare:
RD Mikael Svensk
LW Mattias Luukkonen
Sen vet vi ju alla att det är ju en otroligt lång säsong och VF kommer att få skador. Låt oss bara hoppas att dom är få och inte allvarliga.
/Peter