Bedrövligt är vad det är... Köpte biljetter för lördagens match i måndgas så nu hoppas jag verkligen dom kan visa upp ett bra spel. Vill inte gå från Läkerolen förbannad igen...
Bedrövligt, nollade två matcher i rad, kan det bli mer impotent än så här? Nu finns det en jävla massa att jobba på för att höjer dom inte nivån och spelar så bra som de gjorde tidigare så kommer det inte bli någon rolig vår. Nu tappar man i och för sig ingen placering idag, man har även en match mindre spelad men så här dåligt får man inte uppträda, det håller inte.
Frölunda har visserligen haft lätt mot Rögle men i min kristallkula blir det torsk ikväll, så jag får gå mot alla andra och hjärtat i mitt tippande här ;).
Portello & Bisset19: Ni har ju givetvis helt rätt. Blev lite förbryllad nu för det har ju varit snack om det förr. Men kanske var om dom skulle göra en M Holmqvist med Nordan å...
*kryper in i hörnet å skämms över mina dåliga koll* =)
qslig: Ser ju tungt ut för Nordqvist nu iallafall... Minst 6 veckor borta. Känns som Nordqvists säsong är förstörd nu. Undra om Frölunda erbjuder han nytt kontrakt till nästa säsong?! Nu får Nubben visa vad han går för. :P
piff: Helt klart så är det så. Och det finns ju många lovande spelare i föreningen annars får väl Frölunda värva en riktig playmaker. Tror dom flesta lag har såna här problem, en trojänare ersätter man inte så lätt direkt.
Jag håller med om att Niklas är en viktig spelare men som många varit inne på tidigare så kommer han inte spela i evigheter. Någon annan måste kliva fram och ta hans plats. Någon måste ge de där underbara passningarna där det bara är att klippa till och så rasslar det till i nätet. Frågan är bara vem som ska göra det.
qslig: Ja en ersättare till Nordqvist ser jag som ett måste. Riktigt viktigt att Niklas är tillbaka, om det nu håller vill säga. :s Guld är en stor bonus men jag tvivlar på att det kommer att inträffa denna säsong. :)
JBlom: Jo, det är klart, hoppas kan man ju alltid men det känns lite för ojämnt för att sådana tankar skall kännas trovärdiga. Nu verkar det ju som att man är inne på att hitta en ersättare till Nordquist som blir borta länge, kanske tom resten av säsongen. Positivt att Niklas verkar vara tillbaka imorgon mot Rögle, han behövs.
qslig: Ja centrar finns det, men inte för att gå till SM-final! Iofs har inte det varit målet för årets Frölunda men som fans vill man ju alltid vinna guld. :)
JBlom: Vi har ju faktiskt 4 centrar så det är väl ingen kris direkt (Hahl, J.Andersson, Johansson, Eller). Men det är klart att om det visar sig att Nordquist har lirat färdigt för säsongen så kanske det måste värvas en ny center. Tunga avbräck med Karlsson, Nordquist och Niklas som verkar rätt kass i knäet också. Nordquist har ju spelat upp sig på slutet så det kändes ju extra tungt.
2 - 3