Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Rykten - Redan nu börjar silly season...

« · 711686 · » Till forumet


Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Linnea: Jag tror han valde LHC pga av pengarna. Jag tror inte Frölunda hade varit ointressanta inför att ta "hem" Acke. Han gjorde bra ifrån sig senast. Passar in på klubbens policy att försöka bygga lag med spelare som har lokal förankring. Men han valde väl LHC för lite mer pengar i plånboken i månaden. Då är man bara girig.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
FreddanVF:

Finns väl nästan ingen som har hjärta för klubben nå mer. De flesta går tyvärr efter plånboken! De som har hjärta är ytterst få!
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
FreddanVF: Är du så säker på att han fick välja då? ville Frölunda ens ha honom? Och det finns kanske andra orsaker till att han går till Linköping. Herregud, slappna av.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Linnea: Visst spelare byter lag. Men vissa spelare har hjärta. Spelare utan hjärta är inte vatten värda. Spelare med hjärta väljer sin hemstad och "sin" klubb när dom kommer hem från utlandet. M Johansson valde LHC som var hans klubb när han kom hem från proffsäventyret. Det kan jag acceptera trots att han spelat i VF innan. Men sånt som Acke gör kan jag med Frölundahjärta inte acceptera. Då kan han stanna där.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
FreddanVF: Varför? Bara för att man har haft en spelare hos sig i ett antal år har man väl automatiskt inte äganderätt på denne spelare om han kommer tillbaka till Sverige? Varför ska det alltid vara så dramatiskt... Spelare byter lag, det hör väl änna till spelet.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Bissett19: Det lär inte vara en röd matta.... men den kanske är röd efteråt..
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
FreddanVF: I form av en röd matta då?.......:-)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Acke ska få ett hett mottagande i Göteborg....
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Dream Team: Hmm, först skriver Aftonbladet om homofobi inom idrotten och sedan så säger Johan Hemlin att han och Oscar Ackeström är "nära varandra". Mycket märkligt, minsann...
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...

Så var den gamle Frölundabacken Oscar Ackeström tillbaka i elitserien. Inte i Göteborg den här gången, utan i Linköping. Han gör alltså en "Magnus Johansson". D.v.s lämnar Frölunda för spel i Europa, för att sedan vända åter till Sverige, men då till Linköping.

Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Dragan 2k: Jäkligt synd att mista Tolsa. När han spelat så har han varit pigg och riktigt bra. Men tyvärr har han ju mest varit skadad.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Dragan 2k:
Visst är det en suverän lösning med Calle Johansson. Skall bli riktigt, riktigt spännande att se hur detta blir.

Nu vill jag ha ett par nya spelare också, går det att ordna rätt så snart?
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes: Stämmer bra att Tolsa lämnar. Skönt att det blir Finland för honom. Hade varit synd att se honom massproducera mål mot oss nästa säsong som fallet brukar vara med spelare som lämnar oss för andra lag.

Ju mer jag tänker på lösningen med Calle Johansson desto mer euforisk känner jag mig. En helt suverän lösning.

Han klagade ju en hel del på vårt försvarsspel i plusen. Nu får han göra ngt åt det.

För övrigt en skön arbetsdag. Fick mycket gjort. Solen skiner. Det händer saker i Frölunda. Lönen kommer imorgon.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes:
Vet inte vad jag ska säga om nya tränarn men en fd back som tränare är vog bra.
Läste på frolundaindians.com att Jari har skrivit på för Espoo Blues
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Dragan 2k:
Perfekt att få Calle Johansson tillbaka till Frölunda. Dessutom blev det väl helt klart idag att Tolsa lämnar Frölunda.

För övrigt mår jag ännu sämre idag än igår, skit också.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Dragan 2k: Perfekt tycker jag med. Perra i all ära men kanske inte vore rätt man som assisterande. Bättre som du säger att han bygger på fysen på våra spelare.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mok: Tycker det låter ypperligt. En förra detta back i NHL som kan ta tag i försvarsspelet inför nästa säsong.

Det här låter suveränt tycker jag. Skönt dessutom att Per Edlund inte behöver ta båsansvar utan kan koncentrera sig på det han är bäst på. Träna skiten ur Elitseriespelare bosatta i Bästkusten.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Bissett19:

Grattis Frölunda....
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Bissett19: Tja varför inte låter vettigt.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...

mok: Calle Johansson blir assisterande i VF.......se länk!!

Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mok: Solk.... menar såklart SOL!
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
piff: Samma här men ser hellre solk i vilket fall :)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mok:
Speciellt idag när febern och huvudvärken vägrar gå över.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
piff: Nej alla uppskattar vi olika väder....
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mok:
Vädret just nu har jag inget emot, fastän regnet öser ner.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Svanru: Är det såhär vädret är när solen skiner guld så hoppar jag gärna över det... :)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
piff: Jag såg videon ikväll igen och jag lövar att prognosen till imorgon garantererar en lila himmel och att solen kommer att skina guld. Oh vad jag älskar detta .
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes:
Får hoppas att du tillfrisknar snart så du kan gå ut i det fina vädret, hur har det varit idag i Uddevalla? Här var det vackert tills tre tiden då molnen kom.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
piff:
Finns inte en chans att jag knallar iväg till jobbet imorgon, sen om det blir fler dagar jag är hemma återstår att se.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes:
Se det possitivt nästa helg är TRE dagar! Då kan du ligga utslagen en extra dag! Det ska jag göra iaf.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
piff:
Javisst, är det... :)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes:
Wonderful ....
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Svanru:
I vanliga fall så är livet rätt så fantastiskt, men just denna helg är allting precis värdelöst. Jag har nu konstaterat att jag förmodligen har åkt på magkatarr eller något åt det hållet.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes: Fantastiskt även imorgon (Idag) blir himlen åter igen lila med en klart lysande gul sol är inte livet fantastiskt så säg :-)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
FreddanVF:
Ja Witehall gjorde ett bra jobb i finalmatcherna, men på något sätt så kändes det som han inte skulle fortsätta trots allt.

Skall bli spännande att se hur Frölunda får ihop sitt lag till nästa säsong, Kjellgren brukar ju kunna få ihop det riktigt bra i slutändan.

Någon som vet vem som kommer att stötta Lillis Lundh i båset, blir det Pär Edlund tro?  
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Sannes: jag hade gärna sett Witehall en säsong till. En riktig grovjobbare. Och den ende som syntes i vissa finaler. Bortsett från Salo.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...

Förresten, kul att Fredrik Johansson kommer tillbaka till Frölunda, man håller ju lite extra på de grabbar som kommer ifrån mina trakter.

På tal om mina trakter, vad hände med Fredrik Last, vart tog han vägen? Eller han kanske inte spelar hockey längre.

Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l:
Att Witehall inte skulle fortsätta i Frölunda kommer inte som någon överraskning tycker jag. Däremot tycker jag det är synd att Högardh lämnar, han hade jag gärna sett spela i Frölundas tröja ett tag till.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l: Brynäs är den nya adressen för Sperrle.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Paddan:

Jaja, blandade ihop det lite. Fick för mig Sperrle gick till Modo..så tokigt det kan bli.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l: Han kommer precis som säsongen 2005-2006 att vara back-up till Krizan.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Paddan:

Jaså Krizan får vara kvar? Intressant. Vart tar han den där andre vägen, Zajkowski eller va han hette?
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l: Vad bra, då plockar vi bort vår målbur på hemmamatcherna och ger Krizan ledigt, fast vi behåller er målbur så ni har någonstans att vila under matcherna
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Paddan:

Äh, satsar på ett sånt bra lag i övrigt så målvakt ej kommer behövas.
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l: Hmm, Salo lämnar och Sandberg slutar. Betyder det att ni till kommande säsong har klart med Tretiak och Göran Högosta?
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l:

Salo skall ju till leksand sa jag ju :)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Det är mycket som händer i Frölunda.

Nu är det klart att Högardh och Witehall inte fortsätter. Dessutom ser det ut som Salo lämnar. Är det silly så är det!:)
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Kickan:

De har J18, U16, U15, U14, U13, U12, U11, U10. Och bara för man inte har ett J20-lag så horar man eller har du bara gått på mediastormen...
VF, HV, LHC, Leksand, Malmö, DIF, Mora, Timrå, Brynäs osv alla lag köper spelare utifrån. Är dessa lag också "PROSTITUTIONSLAG" ???
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
Danne_l: Tror du det räcker?
Kommentera

Sv: Rykten - Redan nu börjar silly season...
mok:

De kanske bör bygga om hela staden för att han skall vilja leva där:)
Kommentera

« · 711686 · »