danoj: Med anledning av din fråga kring kommunismen som fungerande politik så skulle jag vilja säga att det är mycket möjligt att den skulle fungera om man applicerar lite mer av den gamla hederliga logiken kring stimuli/respons på den. Exempelvis att om man inte går och jobbar eftersom man får lika lön utan att arbeta så mister semestern istället. Mjölk kan kosta lika mycket oavsett vart i landet det är, men ha olika mycket i tetran istället. En bil skall kosta ett visst pris, men skala av på utrustningen tills priset passar den faktiska tillverkningskostnaden. etc etc ..
oraklet: haha jaså du, ett tips bara, när du skriver såna inlägg som du har gjort här nedan, var noga med att sätta en ";)" , nu kunde man ju ana att du var ironisk, men riktigt säker kan man aldrig vara, ingenting förvånar mig längre...
danoj: Det var inte meningen att vissa av dessa meningar skulle bli offentliga innan slutspel dock. Jag tog dem från ingressen till mitt hemliga dokument "10 enkla sätt att överlista Frölunda" som för närvarande går som kedjemail bland elitserietränare och domare runt om i hockeysverige :=)
oraklet: "Vidare är den synbara överlägsenhet i serien bara ett spel för att bevara hockeyintresset i Göteborg. " hahahaha menar du det uttalandet på fullt allvar? Inte för att vara elak, men tror du på kommunismen som en fungerande politik också?
danoj: Visst är Frölunda bra för närvarande, men om man vet något som bara fungerar en gång så sparar man det tills det verkligen gäller något. Kanske finns det något som egentligen inte fungerar i Frölundas spel. Kanske är det oerhört lätt att överlista er målis bara man ser till att alltid skjuta i det vänstra krysset ? Jag känner givetvis inte till några sådana här taktikdrag, men det är inte alls omöjligt att de finns. Vidare är den synbara överlägsenhet i serien bara ett spel för att bevara hockeyintresset i Göteborg. Kanske har de andra lagen pratat igenom fördelen med att låta ett lag dra iväg och bli slumpmässig slagpåse senare i slutspelet. Detta är också ett antagande som givetvis inte behöver vara sant. Avslutningsvis finns det också en risk för att ni överskattar er egen förmåga på samma sätt som FBK gärna överskattar sin.
oraklet: Den enda som är orealistisk i något avseende är ju du isf med ditt sk "inlägg". Fick lite att garva åt såhär på kvällskvisten iaf, för du är inte speciellt heller bra på att provocera.
Guld-Conny & andra med orealistiska drömmar. De andra lagen i elitserien har låtit er hållas so far. Tyvärr för er del så lutar det åt in som en sol och ut som en pannkaka redan i kvartsfinalen mot Hv71 eller Södertälje. Tyvärr kanske .. men inte alls orealistiskt.
Dragan 2k: Lyssnade precis på intervjun. Kan förstå Torgny eftersom det inte kan vara så kul som LHC-fans att betala 110 spänn för en match där Linköping knappt kämpar under första perioden utan åker runt som några vilsna höns. Som deras andretränare sa innan matchen: Det är viktigt att kämpa trots läget, inte minst för publikens och sponsorernas skull. Men idag ville de visst inte kämpa ändå i första perioden.
danoj: Jag stod utanför rummet där presskonferensen hölls och jag såg då att Torgny inte såg direkt glad ut. Kan jag i och för sig förstå. Snackade sedan med en kille som jag känner som skötte ljudet på presskonferensen och han sa att Torgny hade bett om ursäkt till publiken för spelarnas uppträdande. Andra perioden tycker jag dock de spelade hyfsat bra och även delar i tredje.
danoj: På www.hockeyligan.se/highlights/ kan du se highlights från elitseriematcherna. Tyvärr har inte den här omgångens bilder kommit in ännu, antar att dem publicerar det med en viss fördröjning.
Kan i övrigt säga att det inte fanns så många highlights förutom t.ex. Alexander Steens 5-0-mål, vilket jag tycker var rätt läckert.