Frölunda HC

SHL · 60598 inlägg · 3406 ämnen

Värvningar

Värvningar
Nu verkar det i närmast klart att Tom Koivisto drar på sig frölundatröjan nr 66 till hösten.

Oscar Ackeström sägs ha skrivit på men hemsidan nämner inget om det, mystiskt!

Fredrik Norrena vore den bästa målvaktsvärvningen, trots "Henke"´s storspel i slutspelet. Men han är mycket ung och har en hel del kvar att lära, av t.ex Norrena.

Jonas Esbjörs vill hem till Göteborg och jag hoppas Frölunda använder pengarna de fick från Prestberg för att lösa ut "Mini-Esa" från HV 71. Det är inte mer än rätt.

Det diskuteras om Per Hållberg från MoDo men det verkar som om det blir FBK som vinner dragkampen om Modoiten. Frölunda verkar satsa hårt på backarna kommande säsong och Hållberg vore en grym värvning. Det är dock inte klart vart han hamnar och VF har fortfarande ett finger med i spelet.

Sen kan man ju alltid diskutera gubbar som "Pebben" och Calle Johansson men det är ju bara spekulationer. Men, om "Pebben" inte får förtroende i Boston så tycker jag Frölunda borde höra av sig, han är ju frölundait.

Calle Johansson har nog avslutat sin karriär som NHL proffs. Vi får nog se honom avsluta sin karriär här i Göteborg och Frölunda, kanske i år, vem vet?

Därför ser jag att framtiden ser ljus ut, trots de ekonomiska problemen.

« · 79330