Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Vilken vinst!

Sv: Vilken vinst!
Det är naturligtvis bra att möta dåliga lag i kvarten men det kan blir en svår omställning till kvalificerat motstånd men det svenska laget är så pass skickliga så att de klarar det.

MoK GG: Ja det får vi verkligen hoppas att dom inte gör. Men dom är så pass bra, så det ska nog inte vara några problem. Vi har ju salo där bak, hittills har han varit helt felfri. Verkar som att hedberg ska få stå inatt, men som du säger MoK GG, det är ingen match som man offrar sömn på, speciellt när man ska jobba mellan 06.00-18.15 imorgon, då behöver man vara utvilad. dom vinner ju ändå mot tyskarna.

Borås ja vitryssland är det ju sagt skall ju inte vara några som helst problem för 3:- att köra över dom och komma till semi. Men hur bra är det egentligen att först möta TYskland och sedan Vitryssland för att i semin få aningen mer kvalifierat motstånd. Hoppas dom inte vänjer sej vid det lättare motståndet.

Enligt text.tv så är det sverige kl 19.00 segraren i grupp c, sverige.

Borås jasså 19:00 då slipper man sabba hela sömnen för att kunna se lite hockey då låter ju bra. Tur det är Tysklands matchen som går 03:00. Inget jag håller mej vaken för direkt

Det är klart att sverige får möta vitryssland, det är 1:an mot 4:an. 2:an mot 3:an och så vidare. Alltså så möter sverige vitryssland som är sist i den andra gruppen.

Nu har vi vunnit vårna grupp, då spelar vi kvarts final på onsdag 19.00. En bra tid för mej i allafall. Jag säger bara Tommy Salo, vilken målvakt vi har. Han är helt suverän, vilka räddningar han kan göra. Det kan bli ett roligt slut på os.

Mangan lag 1-2 lottas mot lag 7-8 och lag 3-4 lottas mot lag 5-6. Sen är det väl genomgående att dom 2 bättre lagen lottas mot dom 2 sämre i semifinalerna.

Mangan Ja visst var Sudden bra rätt igenom matchen men han kunde sabbat rejält med sina avslutande utvisningar tyvärr. Men det gick vägen så man skall la inte klaga :)

Nej, fel av mig. Trattning kommer från Österike och han får naturligtvis vara med.

I 0-6 matchen mot Frölunda hade Djurgården 4 icke EU-spelare med!
Ignatovics, Naumov, Nihei och Trattning.

Jo visst....lite onödigt att bli utvisad två gånger i följd i ett powerplay som annars skulle vara i 5 minuter men annars var Mats bra.
Sundströms mål var en läckerbit. Effektivt står han framför mål och styr in den från Kim Johnson.

MoK GG
Nja....det är en väldigt liten chans med den finns fortfarande där.
Hur delas lagen in i slutspelet. Är det olika träd eller vad händer.
Kan du redogöra för mig om typ lag 1-4 står på en sida ellr......

Mangan Skönt med vinst... men vad 17y gjorde Mats Sundin i slutet? 2 meningslösa utvisningar?? Sen förstår jag inte vad Jörgen Jönsson håller på med... han e för dålig tycker jag, Däremot imponeras jag över Zätas spel och ör positivt överraskad av Mathias JOhanssons spel.

Mangan Visst kan det kanske anses som en lättare väg mot guldet men det är ju helt omöjligt at vi skulle få möta dom lagen :)

Yes!
2-1 på Tjeckien måste väl stärka självförtroendet oerhört!
Det är bra!
Nu klipper vi till Tyskland av bara farten och sen Vitryssland i kvarten. Sen kan allt hända!

Sverige leder efter första perioden med 1-0 instyrt utav Niklas Sundström i spel 5 mot 4. Kim Johnson och Nicklas Lidström noterades för varsinn assist.

Annars tycker jag Mats Sundin ser bra ut.
Det verkar som om han vore något monster eller nåt. Tjeckerna vågar inte gå på honom.

Tommy Salo har gjort några bra räddningar men matchen är icke slut ännu. Kom igen nu Sverige!

MoK GG
Det jag menar är att den lättaste vägen till Guldet är om man möter Luleå, HV 71 och Brynäs.
Vinner vi jämna matcher mot Färjestad och DIF så kan jag hålla med dig om att det är roligare men det har varit väldigt sällsynt med vinster mot dessa lag på senaste tiden, tyvärr!

Mangan Visst du behöver ta dej ann 3 av 7 lag men skall du vinna får du ju räkna med att möte vilket lag som helst. Drämslutspel.. HV, Luleå och Brynäs. Skulle hellre se HV , DIF , FBK så man får klå seriens bästa lag.

Håller också med Dragan till stor del.
Man måste dock vinna mot 3 lag för att vinna SM Guld.
3 av 7 måste man vinna mot. Drömslutspel vore ju om VF mötte HV i kvarten, Luleå i Semin och Brynäs i finalen.

Dragan Håller med dej totalt i ditt resonemang. Dock skall man vinna SM guld skall man ändå ta merparten av lagen

Boråsindian

De ju inte bara en kedja som ska vara bra alla måste ju vara det om man ska vinna!Då kan man ju säga att det kommer att gå bra för Tjeckien när dom både har Jagr och Hasek i mål + många mer bra spelare!

Men Sverige kommer iaf att vinna inatt.De blir 3-1 till Sverige och så kan väl Sudden göra två mål igen de skulle inte vara fel!

Då håller vi tummarna för sverige inatt. det kan inte gå fel, när vi har Sudden och Alfredsson i samma kedja.

Mangan

Om VF kommer 4 då får möta antingen MIF eller DIF och som alla vet hoppas jag har VF haft svårt mot bägge lagen den här säsongen!Och sen e det ju inte säkert att dom får möta HV 71 i kvarten för dom kanske slutar tvåa....

Då kan det ju bli allt ifrån MoDo,HV 71,MIF,DIF som VF kan få möta i kvarten...Och då tycker jag VF ska satsa på 5:e för VF har ju haft lättare mot MoDo och HV 71 den här säsongen än MIF och DIF så då ska dom satsa på 5:e och hoppas att dom kommer ha tur i lottningen och få möta MoDo eller HV 71!

Hoppas innerligt att de inte ger tillbaks poängen till dem.

Frölunda har en chans att gå om Djurgården nu.
En extra hemmamatch i kvarten betyder mycket!!
Men frågan är om inte VF hellre möter HV i kvarten än att bli utslagna i fyra raka mot Djurgården trots hemmaplan.
HV blir nog lättare trots allt.
Djurgården har ju plockat hem alla poäng mot oss denna säsong.

Japanen stod när Djurgården avgjorde på straffar mot Södertälje!

Huge Japanen stog väl när det avgjorde på straffar en gång?

Borås Får dom tebax poängen e det inte på grund av att dom htere Djurgården utan att anmälan att dom hade för många icke EU spelare kom in för sent. 14 dagar efter spelad match är sista chansen.

dragan

Ett symboliskt bötesstraff kan man väl iofs tänka sig som en
markering till DIF, i övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg.

PS No offence ang dina studier, hoppas jag ;-). Ber om ursäkt.
Lätt att bli lite exalterad ibland..... DS

Huge

Det har du rätt i att man inte ska gynna/missgynna vissa lag i slutspelstriden pga av DIF:s slarv...Men då tycker jag iaf att DIF ska få böter för dom använt 1 spelare som inte va tillåten.

dragan

Tippar på att du inte har några studieskulder.....

Djurgården har inte haft ngn fördel, och inget av de inblandade
lagen har drabbats negativt av fadäsen.
Nu har man fått en chans att ställa allt tillrätta och skipa
sportslig rättvisa, så naturligtvis skall man straffa DIF och
gynna/missgynna vissa lag i slutspelsstriden.........

Kan väl aldrig tro att du har din ståndpunkt pga att
Frölunda gynnas va´..........ooooohhhh nej då!!!!!

Hejdå alla glada och pigga frölundaiter.
Nu ska jag logga ut.

Det skulle vara en skam om man ger DIF fick tillbaka poängen! Om man dragit bort poäng så har man!

Om dom har vett i skallen på hockeyförbundet så ska dom inte ge tillbaks poängen!För DIF får skylla sig själva att dom blivit av med poängen!

dragan och övriga

Djurgården har ju överklagat poängavdraget så man måste väl
åtminstone vänta med detsamma tills ärendet är helt avgjort.
Att det skall vara så svårt att fatta att DIF naturligtvis visste om
regeln om max 3 spelare. Kruxet var ju att man hela tiden trott
att Nihei varit svensk. Nu har man ju fått en bra möjlighet att
skipa (moralisk) rättvisa eftersom Hockeyförbundet verkar ha
strulat med anmälningstiden. Har man nu bara lite vett i skallen
så bifaller man DIF:s överklagan. Då kan man ju heller inte komma och säga att man ruckat på reglerna utan allt har skett
enligt regelverket.
Vad jag förstår så är det ju inget lag i ES som vill att det skall
vara vare sig poängavdrag eller extrapoäng för ngt lag,
inte ens VF........

Felet som begåtts av Djurgården var väldigt enkelt!
De trodde att japanaren, som egentligen är svensk, var svensk medborgare. Vilket han ju inte var visade det sig.
Djurgården gjorde ett enkelt misstag och får också sota för det.
Inte för att jag tror att den extra spelaren skulle ha plockat 10 poäng år Djurgården men regler är regler!

Dom säger att dom inte visste om den regeln, kyss mej i ¤¤¤¤¤¤

Man kan ju inte bara ge tillbaks poängen till dom, när man har dragit av poäng från dom!Då måste dom som drar av poängen (hockeyförbundet förmodar jag) vara helt dumma i huvet.Om man har dragit bort poäng så har man!I för sig så får väl fan i mig DIF skylla sig själva också att dom blev av med poängen...

Vad ska dom skylla på??
Visste inte om att dom hade 4 icke EU-spelare med i laget.De kan man ju inte skylla på det visste väl dom om att man inte får ha mer än tre icke EU-spelare med i truppen!
Finns det något annat dom kan överklaga på?Svar:Nej!

Mycket bra match i natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas inte Djurgården får tillbaka sina poäng!!
VF har stor skanns på 4:e platsen!!!!!!!!!!!

Dom får säkert tillbaka poängen, dom heter ju DJURGÅRDEN.

VF fan Om dom nu inte får tebax sina 10 poäng. Risken finnes faktiskt.

Håller med... så jävla gött!!! grym match!

Nu går vi om DIF oxå!!!

Vilken vinst!
Vilken härlig vinst det blev för Tre kronor inatt mot Kanada!
1-1 målet var helt underbart från Sverige en pass från Alfredsson i egna försvarszonen till Sundin och satte den mellan bena på Joseph!Det kunde inte bli så mycket bättre!

Nu e det nya tag imorgon natt mot Tjeckien där blir det inte lika många mål som mot Kanada.Dom har ju Hasek i mål och då gör man ju inte många mål!3-1 kommer det att bli till Sverige och då kan väl Sundin bli tvåmålsskytt igen de skulle inte vara fel!

« · 58316