Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Men som jag skrev, trots det så är Frölunda grymt bra även i år och kommer troligtvis att gå långt i slutspelet, kanske rent utav vinna bucklan.
Att de sedan har bekymmer mot Linköping och HV 71 då Frölunda är i en "svacka", är väl inte så konstigt? Det är ju två riktigt bra lag som troligtvis är de främsta utmanarna om tidigare nämnd buckla.
Danne_l:
Glöm det. Vi kommer spela skitdåligt, men vinna pga att Krizan är kung i målet och att Frölunda släpper in ett skitmål i mitten av andra. MODO vinner med 1-0, helr rättvist.
Nej, nej, nej. Ni får fasen bjuda på en vinst där, har ingen lust att åka hela vägen upp och se en förlust. Ni kan väl göra en Timrå, spela skitbra och ändå förlora?:)
Danne_l:
Fel, fel, fel, fel. Ni vinner mot Luleå och förlorar på lördag. Deal with it, suckers...;-)
Om vi tar den här matchen som exempel och jämför med förra årets drabbning i Linköping - så såg det bättre ut igår. Jag vet inte om någon minns hur jävla illa det såg ut förra året? LHC drog ifrån till 5-0 innan Frölunda, med alla NHL-proffs och Henke, vaknade och putsade till siffrorna.
Frölunda har alltid haft problem i just Linköping så att använda gårdagens match för att göra panikanalyser är fel.
Men visst, laget är i en svacka. Trots det vinner dom lite titt som tätt mitt i allt elände.
Ta det lugnt gott folk, innan juluppehållet är här har Frölunda hamnat på rätt spår igen. Vi börjar med två raka segrar nu, Luleå och Modo.
Jag ville bara lyfta fram detaljerna i momentet som blev till skön hockeykonst. :)
När det gäller Brynäs Timrå kan jag förstå din frustration. Såg lite av matchen på Säsongskortet, och det var ju "kul" med en rysk domare som hette Andersson. Herregud, om dom nu ska ha det här utbytet kan dom väl se till att dom inlånade domarna inte måste låna en tröja med fel namn på???
Generellt tycker jag idén med nolltolerans är bra. Det tråkiga är att nivån så här långt varit ruskigt ojämn. Iofs kanske förståeligt innan allt "satt sig", men en lite tråkig tendens är att domaren ofta går "by the book" vid den första och andra utvisningen, men när sedan ett lag har 2 utvisade är ALLT tillåtet igen. Plötsligt är det då legitimt med överfall framför egen kasse, hakningar, fasthållningar etc igen. Ska man få det här att bli accepterat fullt ut är det nog bara att vara rå-konsekvent och ta för alla regelbrott oavsett hur många som redan sitter i båset.
Visst, jag blandar ihop begreppen så det står härliga till. Jag försökte i vilket fall "baka in" tacklingsmomentet i fenomenet nolltolerans vilket självklart är fel. Jag är nog fortfarande så till den milda grad upprörd över den domarinsats jag fick se under matchen Brynäs-Timrå i måndags, att jag inte ser skogen för alla träd, eller nåt.
Men guud, behärska dig! ;-)
Charging? Varför då? En charging är det när du accelererar konstant genom att ta fler än 3 skär och fullföljer tacklingen. Torkki slutar trampa ett bra stycke innan han når Sundin. Dessutom vänder han upp så att han INTE träffar Sundin bakifrån, utan mer rakt framifrån. Hade inte Torkki åkt skridskor skulle han ju ö.h.t. inte hunnit fram till Sundin, eller hur?
Nolltolerans? Menar du att man inte får tacklas längre i hockeyn?
Jag trodde i min enfald att nolltoleransen gällde hakningar, interference och andra spelförstörande moment.
Du blandar ihop begreppen ganska rejält. ;)
Bortskämda med råge..Det är vad ni Frölundaiter är..;)
Igentligen ska man inte ta upp detta med danoj..
Han är ger oss på HS ett hjärtligt leende när det
går mindre bra för erat lag under en match..
Djupa dalar och höga toppar..
Han är en underhållare..;)
Dream Team:
Han glider ju en lång stund innan tacklingen, Sundin hinner se tacklingen komma och det är en ren smäll utan armar och klubbor inblandade. Nä, den var helt okej.
Det som gör händelsen igår än mer förvånande är väl den nolltolerans som sägs ska råda. Konsekvensen i detta är dock fullständigt obefintlig, och den här situationen bygger bara på de otroligt skiftande nivåer som råder.
Som tur är så är det långt kvar till slutspel, och topp 4 är ett riktigt bra utgångsläge när det väl blir dax.
Men för de som lever kvar i tron att Frölunda är lika bra i år som tidigare har fel. Visst har alla tappat sina NHL spelare, det är inte där skon klämmer. Henke är borta. Han är sveriges bästa målvakt, och han är borta. Det har synts hela säsongen då hela försvaret är mycket stirrigare i år. Salo i all ära, men det är inte samma tjocka mur som Henke...
Därmed inte sagt att Frölunda inte kan vinna SM guld, de är fortfarande ritkigt grymma, när det stämmer till 100% kanske ´fortfarande bäst i sverige.
Måte säga att det var "klass-skillnad" mellan lagen i den här matchen.
Linköping såg både rappare och hungrigare ut än vad Frölunda gjorde.
Hade det inte varit för Sandbergs fina spel så hade det nog kunnat sluta med större siffror i hemmalagets favör.
Sammi Torkis tackling på Ronnie Sundin såg inte helt regelrätt ut, men domaren dömmer och säger han att den var schysst ja då var den väl det ....
Varför blir någon ens förvånad, det är ju så här det har sett ut i Linköping de senaste säsongerna. Skillnaden idag var väl i och för sig att Frölunda gjorde en hyfsad första period.
Luleå på torsdag, enkelt.
Bara att bryta ihop och komma igen.
Välkommen till en värld där de flesta lag
drabbas av en formsvacka under en säsong..
Och som Dream Team skrev i ett tidigare inlägg
så är det inte nu medaljerna ska delas ut..
Jag och många fler tror att Frölunda tar guldet
även denna säsong.....
Blir lite förvånad att du nämner Evensson
nu när det går mindre bra??
varför gjorde du det inte förra säsongen??
Det som "imponerar" mest på mig är att vi inte kan lägga en passning på bladet till en medspelare när avståndet är 3 meter...
Uselt Frölunda.
God natt.
Dags att börja coacha nu Lillis, ta ut dom spelarna som inte ger järnet, Jonas Johnson är kapten och ska gå i bräshen, totalt megaosynlig, han är dock inte ensam.
Cred till Oduya som iaf står upp, samma med Ahnelöv, en 17-åring står och försöker brotta ner en 3 meter lång LHC Kluns när han står och rappar sampan på händerna 3-4 ggr utan att någon annan back reagerar...
0-0 Efter första, Kallio hade ett stolpskott men i övrigt är det LHC för nästan hela slanten.
Tack Sampan!
3 - 2 till laget som har fans som gärna åker runt
och försöker slå folk på käften...
Jävla pack..
Expertpanelen:
Dragan
mok 2-4
Klinth 3-5
Danne_l 3-3
Linnea 2-3
Utmanare:
Bonuz 2-5
Alisandali 3-4
(Se länk)
3-2 mot Linköping kändes skönt. En förlust till hade kännts ganska så tuff.
Nå, hur går det nu i returmötet borta i chokladfabriken?
Jag tar och räknar lite på detta får vi se:
2005-11-27: Frölunda-Linköping 3-2
2005-10-20: Frölunda-Linköping 6-2
2005-09-08: Linköping-Frölunda 2-6
2005-01-27: Linköping-Frölunda 5-2
2004-12-28: Linköping-Frölunda 5-3
Linköping: ((2+2+2+5+5)/5) = 3,2 mål
Frölunda: ((3+6+6+2+3)/5) = 4,0 mål
Således borde detta då enligt matematiken sluta 3-4. Men matematiken räknar inte med att Norrena får kliva av i jakten på 4-4. Matematiken räknar inte med Kallios sniperklubba och att han då Norrena inte kan mota pucken avgör matchen med bara 7 sekunder kvar av matchen...
Slutsats:
Linköping - Frölunda 3-5
V.S.V
Nu smiter jag tebax in i min bubbla, farväl grymma värld...
Linnea:
Det är en copycat, jag var Poffa först. Men jag förstår personen ifråga, alla vill ju vara som mig.
Sannes:
Det bevisar väl med andra ord att de bästa är de som inte hejar på Frölunda. Äntligen ett empiriskt bevis på något som jag hävdat en längre tid nu.
Sant, Frölunda är inte i någon poängnöd alls, jag är hur nöjd som helst både med poäng och placering i tabellen.
Varken spelarna eller vi supportrar är vana vid att man förlorar två matcher på raken, så jag tror att grabbarna var oerhört nöjda med att de vann idag.