Golf

757 inlägg · 43 ämnen

Golfen i sverige 2005

491280 · » Till forumet


Sv: Golfen i sverige 2005
shanti:
Ja abstinensen börjar komma nu, du har inte varit i Skottland och spelat?
vi är några som funderar på att åka över i april (flyga till Glasgow)
Annars har jag själv varit på mallorca ett par ggr och spelat, även montpellier i frankrike samt nu i september var vi ett gäng till Rom och spelade där.
Det jag tycker är härligt med att vara "utrikes" och spela är ju Greenerna, har man en greenträff så får man valuta för det, jag menar bollen stannar ju ett par dec ifrån nedslagsmärket, här uppe i norr kan det ju säga "tjong" så ligger man i greenbunkern istället.
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
shanti: OK, jag återkommer med min jakt på scratch när ungarna är tillräckligt stora för att bära klubborna åt pappa. Just nu är dom för stora att fästa i bagen och för små för att bära.
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
Stigsson: Okej.har man flera varn går det alltid ta med ungarna på golfrundan. Den yngste kan man fästa i bagen ;), en kan agera Caddie, den äldste kan man försöka lära ;) Nja det är aldrig försent att bli proffs ;)
Har en spelkamrat som är dryga 40år!! äldre än mig själv, han siktar själv på att komma ner till scratch. :)
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
shanti: Jag har nog funnit min nivå. Insåg efter att vi fick första barnet att jag inte skulle komma längre i min golfkarriär. Nu får jag exakt 18 frislag på min hemmabana och det räcker gott åt mig.
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
Stigsson: hehe jag kör lite fusk försäsong..har varit utomlands och spelat lite..och lirar minigolf innomhus också. I junis är det högsäsong här hemma och försäsong på andra ställen ;)...

Nja jobba på så kommer det för dig med...
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
shanti: Försäsong?!? Den börjar ju i juni.
 
Kanske därför jag är så kass?
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
Stigsson: okej...men kanske dax för en vändning nu då vettja :)!!
Själv har man spelat värdelöst under försäsongen nu..men det tar sig förhoppnings vis... Men det är roligt att bara gå ut en runda och få lite motion samtidigt som man får spela golf....Blir ju aldirg någon tour spelare känns det som, men kan låtsats när man slår ut ;)...

Hoppas det går bra för dig då...och glöm inte Fore!! Om du råkar få ett snedslag ;)
Kommentera

Sv: Golfen i sverige 2005
shanti: Jag skulle tippa att jag kommer floppa igen. Vilket jag har gjort dom senaste 5 säsongerna. :-(
Kommentera

Golfen i sverige 2005
Hallo alla glada golfare i landet. För er som inte har chansen att åka utomlands till någon fin bana och spela av er den värsta abstinensen kan jag bara säga....otur...jag har spelat nu och ska till egypten och lira mer snart. Någon som har något mer bra tips på vart man kan åka och spela golf så här under silly season i sverige.

Vilka banor blir hetast under sommaren och vilken svensk golfbana kommer göra årets botten napp. Vilka spelare gör succé och vilka floppar??
Ja frågorna är många...framtiden får utvisa....men nu ska jag sova och imorrn spela lite minigolf inomhus...är rätt kul det med ;)
Kommentera

491280 · »