Golf

757 inlägg · 43 ämnen

USPGA Championship 2006

740105 · » Till forumet


Sv: USPGA Championship 2006
Tigerjakten var resultatlös!

1 Tiger Woods -4 F -18 69 68 65 68 270
2 Shaun Micheel -3 F -13 69 70 67 69 275
3 Adam Scott -5 F -12 71 69 69 67 276
3 Sergio Garcia -2 F -12 69 70 67 70 276
3 Luke Donald +2 F -12 68 68 66 74 276
6 Mike Weir +1 F -11 72 67 65 73 277


14 Henrik Stenson E F -7 68 68 73 72 281
29 Robert Karlsson E F -3 71 73 69 72 285
41 Daniel Chopra +1 F E 72 67 76 73 288

Oj så rätt jag fick om Chopras spel förresten!!
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Frisco:

Varsågod! :)
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Gidde: Själv vinner jag bara lagtävlingar nuförtiden. Tacktal: Tack till UK för förtroendet.
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Poffa:

Du är duktig du!!

Själv vinner jag aldrig något nuförtiden... :'(

Nu är det Tiger-jakt i golftävlingen på TV :)
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006

Gidde:

Äh, vad är väl USPGA? Själv vann jag dagens tävling på Puttom. 66 slag netto. Man får vara nöjd. :-)

Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Poffa:

Fyra spelare delar ledningen efter två dagars spel:

1 Henrik Stenson -4 F -8 68 68 136
1 Billy Andrade -3 F -8 67 69 136
1 Luke Donald -4 F -8 68 68 136
1 Tim Herron * -5 F -8 69 67 136

Kom ihåg vad jag skrev om Chopra innan tävlingen, hoppas verkligen att jag får fel ;-)
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006

Stigsson:

Dessutom spelade Daniel Chopra riktigt bra och ligger på -5, endast tre slag efter Stenson.

Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Och i ledning i tävlingen har vi för närvarande Henrik Stensson som följde upp gårdagens 68 runda med en ny sådan idag. Många spelare har dock inte gått ut på rond 2 än men visst är det kul att de en svensk i topp på en major.
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Poffa:

Aha, du tänker så! :)

Kanske därför jag är en bättre golfspelare än dig fortfarande också! ;-)

Det är alltså väderkvarnarnas förtjänst!!
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006

Gidde:

Han slår inte längst på något sätt, men han kan skicka iväg bollen så pass långt att han inte behöver spela låga järn eller fairwaywoods på inspelen på par fyrorna. Och med skapliga inspel och hans fina puttning kan det räcka långt.

Stenson, Edfors och Karlsson slår längre (Edfors och Karlsson är etta och tvåa i driving distance) men är å andra sidan runt plats 200 på puttning, medans Calle P är 25:a där.

Därför ser jag Calle P som en komplettare spelare.

Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Poffa:

Calle slår väl inte så långt har jag för mig...

Däremot slår väl Stenson, Edfors och Karlsson rätt långt?

Eller har jag helt fel?
Ber så ödmjukast om ursäkt i sådana fall :)
Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006

Gidde:

Är det någon av svenskarna som har skuggan av en chans i mina ögon så är det Big Dog. Han kan slå långt från tee och får han bara till det är han stekhet med sin bröstputter.

Övriga svenskar kan kanske vara i topp efter en dag, om de får till det, men ingen är stabil nog för att vara med ända in på slutdelen av söndagens runda.

Kommentera

Sv: USPGA Championship 2006
Poffa:

Synd att jag fortfarande bor i stugan, så jag kan inte kolla på TV :'(

Av svenskarna så hoppas jag att Stenson får till spelet igen, och att Karlssons fina form håller i sig.

Chopra gör väl som vanligt, startar stenhårt och rasar under helgens spel.

Parnevik är väl ringrostig fortfarande, så han kan vi nog inte hoppas så mycket på.

Edfors & Calle kan ju blixtra till, så det kan bli en intressant tävling, men tror att Tiger återigen står som vinnare, han såg otroligt stark ut i BO.
Kommentera

USPGA Championship 2006

Med start i morgon så är det då dags för den sista majorn för året. Man har begett sig till Medinah Country Club för att göra upp om USPGA Championship. Inte nog med att ära, berömmelse och en enorm massa pengar står på spel, det handlar även om att spela till sig en plats i Ryder Cup.

Storfavorit är, inte helt oväntat, Tiger Woods. Han har två vinster nu på slutet (Open Championship och Buick Open) och verkar väldigt laddad. Utmanar gör väl främst Phil Mickelson.

Banan, som ligger utanför Chicago, Illinois, är extremt lång. 6805 meter mäter den från första tee till mitten på artonde green. Något som kommer gynna långtslående spelare som t ex Tiger Woods.

Vi svenskar kan hoppas på någon av de åtta landsmän som ställer upp i år. Jesper Parnevik, Johan Edfors, Robert Karlsson, Carl "Big Dog" Pettersson, Niclas Fasth, Richard S. Johnson, Henrik Stenson och Daniel Chopra. Chopra var egentligen reserv för tävlingen, men när Paul McGinley drog sig ur för att istället stödja sin golfande vän Darren Clarke, vars fru dog i förra veckan, genom sorgen så blev Chopra garanterad en plats.

Viasat Sport 1 direktsänder fyra timmar per kväll med början i morgon klockan 22.00, svensk tid.

Kommentera

740105 · »