Handboll

93 inlägg · 14 ämnen

Säsongen 06/07

800838 · » Till forumet


Sv: Säsongen 06/07

Jag har aldrig varit förtjust i damhandboll, tycker inte att det är någon vidare handboll man spelar.
Men hur som helst så såg jag tjejernas match mot Danmark ikväll, det var faktiskt en riktigt bra match. Jag tror inte att de har så mycket mer att hämta i denna turnering, men det var jäkligt kul att de vann.
Ett stort minus är att det sänds i TV4, de har dock en suverän expert i form av Claes Hellgren. Men all denna reklam.........suck!

Kommentera

Sv: Säsongen 06/07

Var inne på handbollsförbundets hemsida och där ser jag att Magnus Jernemyrs lag i Spanien heter BM Torrevieja.
Så jag hade nästan rätt stavning....

Kommentera

Sv: Säsongen 06/07
mattias - 74:
Vad jag vet så är Magnus kvar i Spanien och spelar för Torreveja eller hur det nu stavas. Han var väl dessutom med i VM-kvalet mot Island, har jag för mig iallafall.
Kommentera

Sv: Säsongen 06/07
Sannes:

Tror du Bajen tar guld i år igen, själv ser jag väldigt lite på Handboll tyvärr. Tittade en del när min gamle klasskompis Jernemyr var med I R I K men nu vet jag inte vart han är, Är han kvar i R I K ? Har lite dålig koll som sagt!
Kommentera

Säsongen 06/07
Härligt att handbollssäsongen har kommit igång igen, för egen del så får jag nöja mig med att se division 2 handboll här i stan. Jag hoppas att Kropps klarar att hänga sig kvar i den serien, men det kommer att bli tufft, mycket tufft.

När det gäller herrarnas Elitserie så har jag inte riktigt den koll på lagen som jag brukar, men jag tror att Hammarby kan försvara sitt guld från förra säsongen. När det gäller bottenstriden känns det som flera lag kan hamna där. Alingsås är väl ett sådant lag, men och andra sidan tippar jag alltid dom långt ner eftersom det är mitt absoluta hatlag i handbolls-Sverige.

Kul att SVT24 sänder både från Elitserien och Hammarbys cupäventyr. Det känns som det kommer att bli en spännande handbollssäsong.

Damerna har ju dessutom ett EM på hemmaplan i december, men där tror jag inte att de har så mycket att hämta, trots att de har en suveränt bra förbundskapten i Uddevallabon Schefvert.. :)
Kommentera

800838 · »