HV71

SHL · 7178 inlägg · 782 ämnen

Evenemang, konserter, intäkter?

Evenemang, konserter, intäkter?
Hej!

Jag undrar följande; Hur många evenemang/konserter har HV haft jämförelsevis mot vad FBK har haft? Et tu Brute brukar vara duktigt på sådant här:)!

För jag menar med ny arena som HV faktiskt har så är det ju bra om man kan ha så mycket evenemang och konserter som möjligt! Kikade på Ticnet och ser att det inte finns något mer inbokat i Kinnarps denna säsongen! Konstigt...?

Fbk har två konserter med Sven Ingvars som är fullbokade (!), kvar! Inte illa! Varför kan INTE HV fixa dit Sven Ingvars?

Och för handbollsmatcherna; Fick HV något för det? Det som säljs i kiosker osv bara, eller % på biljetterna? Vinst eller +/-0?

Särskilt nu då man verkar ha lite svårt ? med att locka publik så är de andra kringevenemangen extra viktiga........ Ser ju ut att INTE bli alls mycket folk på någon av veckans två hemmamatcher....

Men som sagt; Jag är mycket tacksam för svar på frågan angående HV:s konserter/evenemang, och i jämförelse med FBK, samt Handbollsintäkterna...

Med Bästa Hälsningar Patrik

Ps. :) Jag vet att det finns sådana här som är duktiag på detta, Et tu Brute, Oskar B, etc:)!

Tack!

« · 189584