« Föregående · 142802 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Publik
Det har varit för mycket hockey nu ett tag. För många (blöta fredagsmatcher). Inte minst för oss som även åker på bortamatcher. Puh! Angående kvällens publiksiffra så nog tyckte jag dom sa 1360 någonting och inte 1200 som mr J. skrev. Avrundar man det så blir det 1400 pers. Inget att vara stolt över ändå förstås.
Varför kan inte IK spela så här stabilt mot Nybban? Lejonete var enorm idag.
Varför kan inte IK spela så här stabilt mot Nybban? Lejonete var enorm idag.
Serieledare igen
Ooops! Nu är visst IK serieledare igen...
Det tyckte säkert 1200 i publiken var roligt. Är det någon annan som bryr sig?
Det tyckte säkert 1200 i publiken var roligt. Är det någon annan som bryr sig?
Publik
Tycker det är ganska märkligt att så få går på hockey i Oskarshamn. IK ligger i toppen och slåss om en plats i SA och ändå är publiksnittet nästan som förra året, när IK var nere i avgrunden typ. Om inte publiken i Oskarshamn fattar hur stort det är att spela i SA (vilket IK troligtvis gör efter Jul) är frågan om de är värda ett så bra lag i hockey. Måste det till en ny hall för att publiken ska komma?
Sv: Arboga bättre än 'Nybo'
J.: Japp nu har Arboga slagit Nybro så nu är Nybro sämre än Arboga. Ahhaa. Kasta sten i sina glashus är de bra på där nere i potatislanden...
Arboga bättre än 'Nybo'
Ojojoj! Arboga ser ut att vinna mot Nybo. Det måste ju betyda att Arboga är ett bättre lag än Nybo, trots att de ligger ganska långt ner i tabellen...
Sv: Harlin
Gismo: Visst är det något extra att få vinna derbyn och speciellt mot IK-70 som har spelat i SA några säsonger nu, det var lika roligt att vinna i derbyna mot Växjö Lakers förra säsongen, fast det var ett bättre tryck på läktarna då.
Att IK-70 kommer att vara före Vikings när serien är färdigspelad tror jag med, men håll med om att Nybros första säsong i SA har börjat bättre än vad många hade trott, eller?
Att IK-70 kommer att vara före Vikings när serien är färdigspelad tror jag med, men håll med om att Nybros första säsong i SA har börjat bättre än vad många hade trott, eller?
Matchen
Hur i helvete kan lillebror vinna matchen när vi spelar ut dem så fullständigt. 38 skott mot 15 är utklassning i sig men va fan. Titta på dessa siffror och titta på utvisningsminuterna.
Nybro skjuter 15 skott på hela matchen med 37 minuter i överläge. Fan va dåligt egentligen.
Nä de kan tacka sin målis för poängen. Spelmässigt är jag inte rädd för där är IK mil före lillebror. Men satan va effektiva de är på kontringar. mot andra lag är effektiviteten godkänd men inte mot Nybro. där är den för dålig...
Jaja. Nu möts vi inte på ett tag. Men nästa gång vi möts så ligger vi 20 poäng före.
Nybro skjuter 15 skott på hela matchen med 37 minuter i överläge. Fan va dåligt egentligen.
Nä de kan tacka sin målis för poängen. Spelmässigt är jag inte rädd för där är IK mil före lillebror. Men satan va effektiva de är på kontringar. mot andra lag är effektiviteten godkänd men inte mot Nybro. där är den för dålig...
Jaja. Nu möts vi inte på ett tag. Men nästa gång vi möts så ligger vi 20 poäng före.
osportslig
Ps jag glömed att tala om den osportslig Nybrpubliken som i Tredje perioden gick lös med EXTRA PUCKAR OCH PIPBLÅSNINGAR SÅ FORT IK GICK IN I Z>ON det är ju höjden av om jag så säger sportslighet. VEM kan jubla efter en så seger ;kanske en NYBROBO
Sv: Harlin
cls: NU var det inte Harlin som dömde emot BODEn utan det var ÖREBROS egen POLIS . MEN det harlin gör idag är fruktansvärt snacka om färgad dommare FREDRIK JANSSON sliter sig fri bakom NYBRO målet och blir om jagb säger påhoppad bakifrån så finns inte det ordet , men rättskiparen(Harlin vi har faktist undrat förut vad han har emot IK ) baraHÅNSKRATTAR åt FREDRIK och som dommaredet är ju för för fan otroligt . Sen nä stollen i nästa piptag visar ut Fredrik då upphör allt förtroende för Sveriges dommarkår överhuvud att upphöra . Sen när NYBRO istället för att få en Man mindre får bli en man mer och avgöra då är det enda ordet rättsröta . Men som sagt förut vi har sett Dommare harlins KVALITETER FÖRUT . FINNS DET INGET cerifikat
Oskarshamn - Mörrum
Synd att ni inte vann över Nybro för då hade vi passerat dom =).
Jaja... men på söndag så gästar vi er och då får ni passa er =) nej men ärligt talat det känns ganska ovisst hur matchen mot er på söndag kommer att sluta.
Och Rögle tattarna ska inte kaxa så mycket för vi är inte så jävla dåliga som dom tror. Jag menar vända 1-4 till 4-4 i tredje är väl bra kämpainstats eller? Och Rögle klacken tystnade helt när Mörrum kom igen. Men sen när dom vann på straffar så passar det sig att sjunga....
jaja men lycka till på söndag!
Jaja... men på söndag så gästar vi er och då får ni passa er =) nej men ärligt talat det känns ganska ovisst hur matchen mot er på söndag kommer att sluta.
Och Rögle tattarna ska inte kaxa så mycket för vi är inte så jävla dåliga som dom tror. Jag menar vända 1-4 till 4-4 i tredje är väl bra kämpainstats eller? Och Rögle klacken tystnade helt när Mörrum kom igen. Men sen när dom vann på straffar så passar det sig att sjunga....
jaja men lycka till på söndag!
Sv: Harlin
Harlin dömde när Boden var här i playoff 2001. Då kan jag hålla med om att han tillät för mycket klängande till Bodens favör. Idag gjorde han väl inga större tabbar? Vad jag såg missade han en tripping på Robert O i försvarszon och kanske hade det räckt med en tvåa på Reijonen men jag vet inte riktigt vad som hände.
Sen är det väl så att en domare är ingen maskin utan en människa. Och om massvis med folk på läktarna vore elaka mot mig så skulle jag helt klart försöka vara "elak tillbaka". Idag var det för mycket omotiverat "domarjävel" men det kan väl åtminstone till viss del förklaras av taskigt ölsinne.
Sen är det väl så att en domare är ingen maskin utan en människa. Och om massvis med folk på läktarna vore elaka mot mig så skulle jag helt klart försöka vara "elak tillbaka". Idag var det för mycket omotiverat "domarjävel" men det kan väl åtminstone till viss del förklaras av taskigt ölsinne.
Sv: härlig läsning
Rögle Fans: Hepp!!
Jag tror att Nybro får det svårt i kväll, Oskarshamn som jag förövrigt räknar som seriens bästa lag lär inte tappa poäng två matcher i rad mot Nybro på hemmarink.
Nog för att Nybro har överaskat de flesta hockeyexperter och lag, men att slå ett lag som Oskarshamn borta två gånger i rad tror jag inte att de orkar.
Vi kan väl hoppas att det blir en bra match ändå.
Jag älskar hockey och Nybro Vikings.
Jag tror att Nybro får det svårt i kväll, Oskarshamn som jag förövrigt räknar som seriens bästa lag lär inte tappa poäng två matcher i rad mot Nybro på hemmarink.
Nog för att Nybro har överaskat de flesta hockeyexperter och lag, men att slå ett lag som Oskarshamn borta två gånger i rad tror jag inte att de orkar.
Vi kan väl hoppas att det blir en bra match ändå.
Jag älskar hockey och Nybro Vikings.
Sv: härlig läsning
Liljan: Kan blir en tuff match idag mot nybro hoppas det blir en bra match ikväll.
Sv: härlig läsning
Goisaren: Jaha tack ska du ha vi kommer förhoppningsvis att krossa nybro i morgon FOOOOORZZZZA IK
Sv: härlig läsning
Fan vad ni är bra i år. Har ni mött Rögle ännu??? Om inte så lär ni krossa dom lätt!!!! Lycka till mot Nybro!!!
------------------------------------------------------
I morgon ska Rögle krossas =) (igen)
------------------------------------------------------
I morgon ska Rögle krossas =) (igen)
Sv: härlig läsning
Fler citat från Smålandsposten:
"...visade Oskarshamn prov på aggressivitet, styrka och en vacker enkelhet i spelet. "
"...visade Oskarshamn prov på aggressivitet, styrka och en vacker enkelhet i spelet. "
Länkar:
http://www.smp.se
http://www.smp.se
Sv: härlig läsning
Snobben-IKO: Ja jävlar nu är man stolt över att va oskarshamnare nu tar vi nybro i morgon HEJA IKO
Sv: härlig läsning
Måste bara citera SMP:
"För det handlade om en idrottslig kölhalning, det är en sak som är säker."
" - Det är bara att lyfta på hatten för Oskarshamn. Det är det klart bästa lag vi mött hittills, erkände Eller.
Det enda positiva med den första perioden, för Trojas vidkommande, var att det slutade mållös. "
"För det handlade om en idrottslig kölhalning, det är en sak som är säker."
" - Det är bara att lyfta på hatten för Oskarshamn. Det är det klart bästa lag vi mött hittills, erkände Eller.
Det enda positiva med den första perioden, för Trojas vidkommande, var att det slutade mållös. "
Sv: SERIELEDNING!!!!!!!!!
: Ja fy bövlen det är nog säkrast att komma i tid på fredag eller vad tror ni.
Ska faktiskt ge mig fan på att jag ska till Ängelholm det känns att man inte åkt på bortamatch på länge nu
NU KROSSAR VI NYBBSVINA PÅ FREDAG OCH VISAR VILKA SOM ÄR STÖRST BÄST OCH STARKAST
FOOOOOORZZZA IK IN MED PUCKEN HEJ HEJ HEJ
Ska faktiskt ge mig fan på att jag ska till Ängelholm det känns att man inte åkt på bortamatch på länge nu
NU KROSSAR VI NYBBSVINA PÅ FREDAG OCH VISAR VILKA SOM ÄR STÖRST BÄST OCH STARKAST
FOOOOOORZZZA IK IN MED PUCKEN HEJ HEJ HEJ
Sv: SERIELEDNING!!!!!!!!!
cls: Här sitter man smått lyrisk. Stolt och helt till sig. Ja resan hem var som att sätta sig i bilen och åka till Södertorns livs för att inhandla en liter komjölk. Faan IK spelar skiten ur Trojka i första och skulle haft 0-3 men icke. I andra sätter dom allt och vi dom trogna som var där sjunger sönder Hovfet totalt med sånger som "Trojaner i pyjamas dom stojar å står på", "ett lag i småland", "sämre än Nybro" samt "lik, lik Trojapublik". Man hinner knappt böja sig ner och ta en klunk så har IK gjort mål igen!? Ojoj vicken period/kväll. Synd som sagt att vi inte är ännu fler fans på läktaren. Men det verkar inte ha gått in i skallen på flertalet på läktaren att bortamatcher existerar. Nu tar vi Nybbo på fredag och det rejält. Inte med en spark i sudden utan rejält under ordinarie.
Så stolt och frälst!
Så stolt och frälst!
Sv: SERIELEDNING!!!!!!!!!
Jo, allt är ju liksom på topp nu. Kan det bli bättre?
En intressant detalj för oss kalenderbitare är att jämföra nuvarande tabell med tabellen efter 10 matcher föra säsongen. Då låg IK sist med 7 pinnar...
En intressant detalj för oss kalenderbitare är att jämföra nuvarande tabell med tabellen efter 10 matcher föra säsongen. Då låg IK sist med 7 pinnar...
Sv: SERIELEDNING!!!!!!!!!
Det gick visst att vinna borta mot Troja trots allt =)
Man känner sig lite stolt och rörd nu faktiskt.
Troja verkar ju inte ens varit i närheten idag. Timo håller ytterligare en nolla och IKO har knappt släppt in hälften av vad andra lag har gjort hittills. Expressens "hockeyexperter" - det är killarna med koll... Lär er någon gång.
Man känner sig lite stolt och rörd nu faktiskt.
Troja verkar ju inte ens varit i närheten idag. Timo håller ytterligare en nolla och IKO har knappt släppt in hälften av vad andra lag har gjort hittills. Expressens "hockeyexperter" - det är killarna med koll... Lär er någon gång.
SERIELEDNING!!!!!!!!!
UNDERBART!! ALLE TE HALLEN PÅ FREDAG!!! OCH SEN SKA ALLE TE ÄNGELHOLM PÅ ONSDAG!!!
Länkar:
http://ikoskarshamn.com
http://ikoskarshamn.com
Sv: Hybrisnybro
Klondike: Jepp, å min morsas kusin såg en korpmatch för tretti år sedan å då hörde hon en som sa att han hade hört att någon gång så lät det som fan! Å hon gillar säkert räksallad nu, eller..?
Sv: Hybrisnybro
bäverknullaren: Okej, om vi får gå så långt tillbaka i tiden. När Vikings kvalade uppåt för 4, (kan ha varit 5 år sedan), var det en person från Örnsköldsvik o kollade in matchen. Personen i fråga var överdomare men var på matchen "civilt" om uttrycket tillåts. Han hade rest runt och sett ett antal hundra elitmatcher genom årens lopp. Innan denna match hade han varit en inbiten Modoit men efter denna match var han minst lika mycket nybrofan enligt honom själv. Under alla år som han åkt runt och tittat på hockey hade han aldrig upplevt maken till stämmning. Top that beavear!
VIKINGS RULES!!!
VIKINGS RULES!!!
« Föregående · 142802 · Nästa »
De´ borde ru´ väl för beufvelen begripa !!
DET ÄR FÖR MÅNGA MATCHER !!
Folk har inte RÅD, att springa på hockey 4 -5 gånger i månaden.
Så enkelt är det !!!!!
TIMRÅ IK är dom BÄSTA !!!!!