Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Silly season

« · 2211323 · » Till forumet


Sv: Silly season
Sjukt intressant intervju för dom som är intresserade av vår nya målvakt.
Kommentera


Sv: Silly season
mattias - 74: Härligt att veta att Leksand var först ut att sätta ner foten och visa att vi inte ville ha med Belarus att göra. Det visar bara ännu en gång är världens bästa klubb.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Minsk får inte va med i CHL efter ett uttalande av Champions hockey League under dagen

Vilket lag som ersätter är ännu inte klart
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Roligt att brynäsarna redan driver med våran nya målvakt i deras forum ” även om det är på skoj såklart ”

Frågan är om de inte kastar rejält med stora stenar i glashus nu när de själva inte har någon uttalad förstamålvakt.

Härligt med silly season och slänga käft ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Mäktig video =) Som jag skrev tidigare så kommer det va roligt att ha en insider i laget som jag antar kommer köra lite videos till och från. Sen är han förhoppningsvis inte så dålig i målet heller xD
Kommentera

Sv: Silly season
Där blev det officiellt med 2 nya spelare

Kasimir Kaskisuo som jag tycker känns riktigt bra kandidat för att kunna ta första spaden. Han har för örigt en youtube kanal där ha lägger upp 1-2 gånger i veckan så det kommer vara kul att följa honom om han fortsätter i Leksand.

www.youtube.com/channel/UCBeD0iqS2mdEWNxWPMFhqag
www.eliteprospects.com/player/45422/kasimir-kaskisuo

Den andra spelaren är Justin Kloos som är ett nytt namn. På ep är han skriven som C/RW så jag gissar på att det här är Paajanens ersättare då jag inte tycker han är kvalificerad nog för att ersätta Hrivik eller Cehlarik i första kedjan och Tjomme har även sagt att spetsen kommer värvas i sent. Som bredd spelare tror jag han kommer vara grym för oss.

www.eliteprospects.com/player/113322/justin-kloos
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Duktig målvakt enda svagheten han har är han själv. Samt har han haft lite små problem med höger axel under en längre tid som jag tror och hoppas har blivit återställd.

har haft det svårt att ta sig in i nashville, en nystart för honom där han kommer börja tro mer på sig själv så kommer det bli bra.

sen har han ett rejält temperament.. :d
Kommentera

Sv: Silly season
Då ska ny målvakt vara klart :) Enligt mig är ett intressant namn det var väldigt längesedan han spelade i europa.

www.eliteprospects.com/player/45422/kasimir-kaskisuo
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Hrivik blir visserligen svår att ersätta men ni har redan fått in Max V och Ashton är kvar så där har ni nog er förstalina. Zacke leder 2/3 kanske två forwards till, utöver det tror jag Åman kommer ta kliv.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: "Vi åker såklart inte ur men det måste hända något snart innan vi spelar kvalserien mot Brynäs"

Vi har ingen stress. Låt proccessen ta den tid det tar. Camper, Cehlarik och Hrivik värvades alla i Augusti.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Det är alltid skönt att slå Färjestad men på något sätt så var detta väntat

Han har värmländska rötter och fick säkert bättre betalt också. personligen hoppas jag han floppar men det spelar egentligen ingen roll så länge inte vi ersätter Hrivik Chelarik och juvonen med jämnbördiga spelare om det inte blir en tung säsong igen

Vi åker såklart inte ur men det måste hända något snart innan vi spelar kvalserien mot Brynäs

Brynäs har iof fått en riktigt bra tränare men laget är detsamma de har såklart också ett svagt lag på papperet som vi har
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Visst är det kul att Wermlänningen kommer tillbaka till boet snart dags för nästa värvning :) kanske även Marcus J är på G om även han ramlar in lär det bli tufft att vinna en match mot oss.
Kommentera

Sv: Silly season
Det verkar som att det var ett misstag att inte bli orolig. Nu är det extra kul att spöa FBK nästa år dock så det är alltid något.

Såklart är man riktigt besviken men shit happens. Förhoppningsvis så floppar han och vi hittar något mycket bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: mycket möjligt men vi har också pengar att jobba med då hrivik och cehlarik lämnade till skillnad från FBK som går för att värva sin 3e absoluta toppspelare.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Skulle gissa på att Ejendal har ett finger med i spelet

Jacobs lön lär inte vara billig
Kommentera

Sv: Silly season
Spänningen fortsätter stiga.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Spännade med lite konkurrans men är inte orolig att han skulle välja FBK före Leksand om Sverige blir valet för JDLR.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Det är ett podcast med intervju med Tjomme. Inga nya namn bara dom vi redan sett i tidningarna.

En intressant sak dock var att dom prata om de la rose. Tjomme sa kortfattat att dom hade kontakt med Jacob och att Leksand ser på honom som en potentiell center och inte en ytter som han tidigare varit.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Har du plus?

Vilka spelare rör det sig om
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Oj vad spännande 😀
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Kanske ingen bomb men absolut ett namn man kan se fram emot att se i a-laget om något år. Gjorde A-lags debut i schweiziska ligan förra året som 16 åringen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Ja det var goda nyheter
Kommentera

Sv: Silly season
Skönt att Leksand i alla fall inte tummar på sin moral och etik till skillnad från andra svenska klubbar host host.
Kommentera



Sv: Silly season
mattias - 74: Nu kommer nya målvakt rykten hela tiden känns det som. Men jag klagar inte.

www.eliteprospects.com/player/83873/eric-comrie
Kommentera


Sv: Silly season
Björn Hellkvist: Årets tränare

Marek Hrivik: Årets forward och årets MVP

Janne Juvonen: Årets räddning (även nominerad i årets målvakt)

Leksingar vinner alltså 4 utav 8 individuella priserna i år.

Jag vill tacka dessa grabbar och dom andra i laget en sista gång för denna fantastiska säsong. Tack!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Fjärde och det sista priset för kvällen är det finaste man kan få som individuell spelare i Sverige och det är såklart årets MVP. Det priset går såklart till vår messias Marek Hrivik. Grattis Marek!!! Jag och hela Leksand önskar dig lycka till i framtiden och du är välkommen tillbaks när du vill =)
Kommentera

Sv: Silly season
Tredje leksingen att få pris ikväll blir Janne Juvonen med årets räddning. Grattis Janne!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Ännu mer välförtjänt är att Hrivik krossade kategorin årets forward.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Otroligt välförtjänt, det han gjorde med laget är helt sjukt faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly season
Då får vi gratulera Björn till priset årets tränare :) Grattis!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Äntligen dimper det ner ett silly rykte och om man frågar mig så är det inte ett dåligt sådant heller.

www.eliteprospects.com/player/15184/julius-hudacek
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:
Ja det kan jag tänka mig.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vi kan ta honom istället :D
Kommentera

Sv: Silly season
Två intressanta namn har blivit släppta från CSKA Moskva idag.

Lars Johansson som har varit mitt drömnamn till målvakt under längre tid.

Mario Kempe som jag hade kunnat tänka mig ge chansen som Hriviks ersättare. Frågan är om han inte kostar mer än vad han kommer prestera.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Nä håller med, men tänker att han kanske är såpass bra att med två bra medspelare så lyfts han och man kan slänga mer pengar på en annan spelare. Men kanske Ashton till förstalinan?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Absolut ett intressant namn men tror inte det är något för Leksand då dom platserna Leksand främst måste fylla på kanten är Cehlarik och där tror jag inte Kuffner mäter sig. Hade man letat bra och någorlunda billiga breddspelare med potential så hade han nog varit perfekt dock.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Ja lönerna i schweiz för importer verkar vara helt sjuka.

En sak jag tyckte var konstigt var när Muller kom till Leksand även trots han hade bud från sitt hemland. Men han sa i ett flertal intervjuer att han vill spela på en så hög nivå som möjligt och ville därför hellre spela i SHL än schweiz. Det tycker jag visar på bra karaktär.

Det man kan konstatera är att vissa spelar hockey för pengar (Lander m.fl) medans vissa gör det för kärleken till hockey och viljan att nå toppen(Muller m.fl).
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:
Max V radarpartner på universitetet, CC kan driva en kedja.m själv, Max - CC - Kuffe kanske skulle vara något.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Vi kan glömma Lander iaf, han är klar för ZUG

Trodde faktiskt han skulle välja Tmrå men man ser återigen att pengarna spelar roll. Frågan är om det ens var nära SHL spel för Anton?

Är nog inte många SHL klubbar som kan mäta sig med pengarna i Schweiz? Vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Kul att Lif och Rbk får testa CHL. Är dock mer intresserad av SHLs grundserie.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Idag gratulerar vi Leksandslegendaren Mats åhlberg på hans 74 års dag 💙💙💙
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Kan vara så mycket väl med, man vet aldrig förrän man ser det!
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Tror inte man vågar satsa på Brage som första. Isåfall så tänker man köra någon 50/50 ansvar men tvekar även på det.

Jag tror det finns en chans att Tomkins kan vara tänkt som 2a och sen att man bryter med Brage och tar in en annan ny 1a spade.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: han ska ju axla en relativt stor roll med , så han har ju alla förutsättningar till att bli en bra målvakt. Kanske tänkt som andra målvakt och brage kommer köra första spaden för er i år?
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Man kan ju hoppas :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: ahh jag såg inte den, nyvaken och allmänt less idag ;d

känner inte till Matt Tomkins riktigt men det kanske blir en ny juvel i SHL?
Kommentera

« · 2211323 · »