Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 254210 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC
Micke80: Alltid... i torsdags klarade min röst sig rätt bra faktiskt, men efter Hammarby hemma kunde jag knappt prata på flera dagar... Rösten får vila i sommar, det är nu den behövs! :)

bobbe: se till att vråla ordentligt

Micke80: Givetvis ska jag upp till Hovet! :)

bobbe: ska du upp till Hovet imorgon ?? eller ska du se matchen på TV4+

bobbe: ska du upp till Hovet imorgon ?? eller ska du se matchen på TV4+

bobbe: ok , godtar det ,:)

Micke80: Jag lägger som sagt inga värderingar i det, just nu. Frågan var hur många i LHC som är egna produkter - jag svarade.

bobbe: visst dom är med i truppen har gjort några enstaka framträdanden , inte mycket att glädjas över direkt .

rob: jag tror inte Davis blir andre målvakt , jag tror Timo Leinonen kommer från Oskarshamn och delar målvakts sysslan med Sperrle om nu inte han försvinner till Timrå eller nått sånt

Micke80: Jag har aldrig sagt någonting om ordinarie eller inte. Det jag sa var att de ingick i truppen. Skilj på äpplen och päron! :)

Det kvittar väl om de är ordinarie eller inte? Sudden och Davis har ändå fått sig en och annan speltid i a-laget och räknas ju ändå till dessa egna produkter i laget. De tillhör ju a-laget på sättovis då de brukar spela och träna med a-laget tillochfrån.
Davis har ju svårt att ta en ordinarieplats sålänge Sampan och Sperrle har kontrakt. Själv hoppas jag att Davis blir reservkeeper bakom Sperrle när Sampan ställer skridskorna på hyllan.
Sudden har ju dock en större chans att ta sig in i a-laget på allvar före Davis och jag skule inte bli förvånad om han finns med i nästa års a-lag som ordinarie.

bobbe: vilka räknar du som egna i dagens A-trupp ??

Johan Bulow och Mathias Axhner , håller jag med om

men om du menar Andreas Sundin och Joel Davis som dom andra två så är ju inte dom så speciellt ordinarie i A-truppen

fillart12: I dagens A-lagstrupp? Fyra personer. Du kan ju jämföra med övriga ES-lag och dra dina egna slutsatser...

SM-guld, SM-guld, SM-guld!

bobbe: ja eftersom ni köper in ert lag hur många kommer från lhc från början?? hmm ha D

gandi: haha ni har ju verkligen råd o bryta kontraktet haha

gandi: Ojdå, har du varit duktig och läst i TIK:s gästbok, månntro? Läs om, läs rätt, Sperrle har kontrakt över nästa säsong.

Nej, ta hand om er egen juniormålvakt i stället.

fillart12: sperrle till Timrå

fillart12: Jo då... och spöa Rögle kan vi!

LHC
LHC HAR INGET HJÄRTA KLAPP KLAPP

Sv: LHC det nya MIF?
ah, glömde påpeka att jag satt trippeln ikväll till fegisoddset 3,77

Som att lura småbarn på pengar.

1.50 på Lhc lockar på söndag. Så gör Brynäs på 1.60. Har dock vibbar på att gävle-boys kan tappa poäng i skåneland, 4.30 på X således. Tror inte Hammarby matchen är med på oddset, men annars tror jag Bajen kan skrälla i norr nu när de är borta och Skelleftå börjar få gåuppnerverna utanpå.

Så det så. Nu är det natt.

Sv: Mysiga Melin
Hen-rink: Jo, tipset var inte så dumt faktiskt... Sperrle nollade ju iaf! :)

Gällande Myran så säger mina källor att de 250k det stått om i tidningarna inte stämmer, det är en större summa som LHC fortfarande kräver. Men, jag tror vi klår gnaget, oavsett om Myran spelar eller inte...

Matchrapport, se länktipset.

bobbe: jaha - du stod för din del ikväll - bra tippat, sperrle ligger bra till inför nästa säsong. Melin var impad - men å andra sidan - vem fan var inte det? Tack Sperrle för 3 pinnar.

Nu tar jag på mig ansvaret för 3 nya friska på hovet på söndag. Kan bli drag nu när aik lever vidare likväl! Tuff match idag, myran en av flera som fick matchstraff... den lille sparveln. Kommer nog behövas osthyvel för att få bort honom från sargen på hovet efter att axhner o phil har smackat på honom i hörnen på söndag.. :)
Allvarligt, Myran har spelat upp sig i aik, men det var väl inget nytt att han är beroende av medgång för att lira bra. Kan tänka mig att han är taggad till tusen på söndag.

Hur som helst, ännu lever hoppet.

JAha....ryck upp er nu så att ni slipper åka ut!!

Jocce:
Fråga Brynäs *ggg*

nils-ove:
Ska bli intressant att följa de andra lagens planering inför säsongen. Hur gör de för att undvika spelarköp?

nils-ove: Piteå har väl inga pengar?

"Vi ska köpa hela Sverige!"

LHC det nya MIF?
Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp, Köp,

Vad ska vi sen göra?

köpa...

LHC- Rögle 3-4

Hen-rink: Klart jag kommer upp på söndag! :)

Näsan säger 2-0 om dagens match. Sperrle spikar igen totalt och inte nog med det, han sätter själv 2-0 i tom kasse! Våra utespelare är ungefär lika bra som han på att göra mål...

bobbe: Kan du gunga fram de våra till seger idag är du snäll.... Jag köpte just biljett till Hovet på söndag och det vore inte så jävla roligt att gå dit om vi inte tar 3 idag... Då ser det MÖRKT ut.... Så se till att de vinner idag så fixar jag det på söndag, alternativt så gör vi det båda om du kommer upp!

Kom igen nu för f-n cluben!

Sv: LHC-Hammarby
Heja Linköpings HC måste vinna idag kommer upp elitserien!!!!!!!!!!!!

Sv: RÖGLE KLACK
bobbe:
Stämmer! Stångebro är ett akustiskt svart hål i rymden. Hopplös arena att skapa tryck i. Sen hjälper det inte att klackarna står på samma sida och långt från varandra.
Men jag ska inte klaga över det när jag åker hem i morrn kväll med tre poäng i trunken ;-)

Bagarsmurfen: "Väl över ån så är det bara att hålla vänster"? Skulle snarare säga att det bara är att gå rakt fram när man gått över Stångån...

Sv: RÖGLE KLACK
fillart12: Stångebro - en riktigt bra arena för klackar? Vad drömde du sedan? :D Välkommen i alla fall, men räkna inte med att se ena hörnet av rinken... ;)

RÖGLE KLACK
i morgon ska ni få se på en riktig klack vi bler 80 pers som kommer stämma upp stångebro till en riktig bra arena i morron men ha d

..Gå då rakt fram (längs med byggnaden) och upp förbi några tennisbanor..
(För att vara extremt övertydlig.. =)

Den där bron går för övrigt över Stångån. Väl över ån så är det bara att hålla vänster tills man kommer fram till det stora komplexet av byggnader. Gå då längs med byggnaden och upp förbi några tennisbanor, så kan man sedan inte missa entrén. (Förtydligar bara lite granna för att minimera risken för missförstånd...)

ledansk: Välkommen! :) Det är väldigt nära från resecentrum, som stationen kallas. Vill man inte gå, så går det gratisbussar var 7:e minut de två sista timmarna före match, från resecentrum till Stångebro. Vill man gå, så är det bara att, från stationshuset, gå under järnvägsspåren, in mellan några gamla industribyggnader och över en bro så är man praktiskt taget framme vid hallen.

bobbe: ni kommer säkert bli nöjda med Melin. Riktigt bra tränare som får ut max av alla. Han har lyckats riktigt bra med Rögle på bara ett år!

en liten fråga bara, är det långt från centralstationen till ishallen?

ses i morgon!

Mysiga Melin
Jag gillar Melin mer och mer... klart läsvärd artikel i Corren.

Sv: Ännu en finländare på väg...
Jocce:
Ja det kan du få hoppas på;)

liepins:
Hmmm, ska jag hoppas på att LHC trillar ur så du kan motbevisas? ;)
Nä, en degradering vill man inte vara med om och tufft skulle det givetvis bli men graven är nog en bit bort. LHC har inga skulder och eftersom gamla Stångebro står kvar kan de ju alltid lira där istället för att pröjsa hyran i nya arenan. ;)
Blir att jaga evenemang med blåslampa.

Jocce:
Japp...men jag personligen tror LHC gräver sin egna grav..OM ni åker ur. Detta är som sagt min alldeles egna åsikt och inget du eller Bobbe säger kan ändra på det;)

liepins:
Stabila eller ej, de har etablerat sig. Nu har deras ungdomsverksamhet dessutom hunnit ikapp och de kan satsa på eget. MIF's problem kommer väl av det som de flesta elitklubbar lidit utav, de där löneutbetalningarna utomlands som skattemasen inte tyckte om.

gud:
Fan..trodde jag skulle klara mig undan dig här inne;)

Jocce: Ja MIF är verkligen stabila du...

liepins:
Ja hur gick det för MIF egentligen?
SM-guld och 13 år i elitserien och "still going"?
Nu värvade ju iofs MIF ännu mer än LHC och startade karusellen i div.1.

liepins:
vi tar ett snack om det sen...;0)

bobbe:
...går aldrig i kyrkan...

liepins: "Tror gör man i kyrkan!"

bobbe:
Vad du vill, bara du tror på det själv så;)

liepins: Mycket möjligt, kommer inte ihåg exakt, men ryktet härstammade från "Danmark". ;)

« · 254210 · »