danoj: Det är Frölunda och Mododefinitionen. I den verkliga världen är en egen produkt en spelare som spelar i sin moderklubb. Däremot är det en god idé att bygga från grunden genom att värva ihop ett talangfullt juniorlag och slussa in spelare i A-laget. Men oavsett de är tvillingar i Frölunda eller Henrik Zetterberg i Timrå blir de inte "egna produkter" för det. Zäta har Njurunda som moderklubb ändå.
danoj: Jo det brukar heta så när det passar. Jag tror dock att exempelvis en del från Ängelholm har ett och annat att säga om det (med tanke på Frölunda i detta fall). Men man kan kanske vara en "produkt" från flera klubbar?
Helvete! En "stor" spelare lämnar cluben. Se länktips.. Ahxner skulle säkert kunnat ha lira i 5 år till. Jävligt synd att man måste göra sig av med en egen produkt. =/ Aja, får hoppas att Sundin utvecklas till en riktig ES forward. Skulle ju inte vara helt fel om han gjorde en ala Lundqvist/Tolsa. =)
Om man drar parallell mellan hjärta och antal år i klubben och att det skulle vara skillnad mellan flipp och flopp för ett lag så borde alla lag i ES komma sist.
Bagarsmurfen: Egen och egen, det beror på hur man ser det. Nu vet jag inte om det stämmer att Davis är från Mjölby eller ej, men han är ju isåfall ändå fostrad i cluben och då räknas han väl ändå som egen produkt? Frölunda har ju ett antal spelare omkring 20 års åldern med bara 5-6 säsonger bakom sig i frölunda och dessa kallas för "egna" produkter.
Packe: Jo, det är sant. Men jag skrev bara dom som står med kontrakt även nästa år och har ett antal säsonger i cluben (förutom Sperrle, Håkanson och Pihl).
"finns det någon av lhc:s spelare som har ett riktigt lhc-hjärta ( förutom bülow , för han är väl från linköping från början???)"
Andreas "sudden" Sundin - 19år Johan Bülow - 27år Mathias Ahxner - 29år (borde få ett nytt kontrakt) Joel Davis - 17år/18år (hade väl skrivit på kontrakt med a-laget som 3e målvakt?)
Om Axhner stannar skulle det innebära 4 egna produkter i a-laget.
Sen har vi även spelare som varit med och kämpat oss upp till elitserien från allsvenskan (har hjärta för cluben):
Mikael Sandberg (00-03) Martin Knold (96-03) Johan Franzén (00-03) Fredrik Emvall (99-03)
Per Eklund - har spelat med oss i två säsonger och har verkligen fått ett linköpings hjärta, ingen tvekan om den saken.
Nyförvärv inför förra året:
Varken Andreas Pihl eller Mikael Håkanson har haft någon vidare poängskörd i år, med det är förståeligt då Pihl är back och Håkanson haft problem med ryggen större delen av säsongen. Men när de är på plan ger de allt och lite till för cluben.
Sperrle - har under säsong bytt plats med Sampan från båsöppnare till 1a keeper och var ks bästa målvakt. Har helt klart fått ett lhc-hjärta.
Alla dessa jag nämner är klara för cluben (förutom Ahxner) och det finns flera spelare med hjärta för cluben som kanske skrivet på ett kontrakt framöver.
Micke80: Nu svarade jag på hur många som har spelat i LHC längre än två säsonger, så jag förstår inte varför jag skulle räkna bort några? För det är ju säsongen 2002/2003 fritte menar, eller? Hoppar vi fram till säsongen 2003/2004 lär vi ha betydligt färre spelare som har spelat en längre tid i cluben, Sandberg, Bulow, Emwall, Franzen, Eklund & co i sånna fall.
Vi mötte Rögle i omgång 4 på hemmaplan. Vann med 3-0. Då hade nog Rögle något att spela för. Varför vann inte detta kämparlag med spelare som har ett stort hjärta för klubben och med ett stort självförtroende, mot detta lag fullt med "överbetalda divor som spelar lojt, oinspirerat och utan självförtroende". ;) Jo, för att LHC spelarna kämpade. Inte *** tror jag att spelarna går in med ínställnigen: Usch vad tråkigt, nu skiter jag i det här. Alla vill vinna, när det går dåligt för spelarna beror det på antingen självförtroendet eller på spelsystemet. Därför hoppas jag att Hemlin & Melin hittar ett spelsystem som passar våra "stora" spelare.
Richter LHC: du kan ju räkna bort Stefan Pettersson och Andreas Kreu och troligen Mathias Axhner , då är vi nere i 9 , sen får vi se om Casparsson blir kvar annars är det 8, även "Ragge" och Henrik Andersson är på väg bort , blir inte många "hjärtan" kvar.
Och när du säger att alla kämpar och sliter så har du fel , det ligger mer i det du skrev att nästan alla sliter , problemet är att det räcker inte i dagens läge.
Och varför LHC vann mot Rögle berodde på att dom hade inget att spela för , precis så som Brynäs hade det uppe i Skellefteå , skillnaden var att Rögle gav upp efter att man släppt in 2 puckar , Brynäs innan man åkte upp till Skellefteå
Stefan Pettersson Fredrik Emvall Andreas Kreü Henrik Andersson Fredrik Johansson (skadad) Johan Bülow Johan Franzén Ragnar Karlsson Martin Knold Peter Casparsson Mathias Ahxner Mikael Sandberg
LHC har 12 st spelare som har spelat 3 säsonger eller fler i LHC dressen. Detsamma gäller Rögle. fritte samma fråga ställer jag, finns det någon spelare i Rögle som har ett rikigt Rögle hjärta? Vem är det som avgör eller vad är det som avgör om spelaren har hjärta för cluben. Beror det på hur lång tid spelaren spelar i cluben? Är det när man har minimum lön? Är det när man vinner poängligan? Är det när man kämpar och sliter varje match? Är det supporterna som avgör?
Ja då får gärna svara på mina frågor. De som har sett LHC vet och har sett att spelarna i alla fall de flesta sliter för fullt på isen. Blir så jävla less när folk säger att spelarna inte kämpar för cluben etc, varför ligger vi där vi gör? Varför vann vi mot Rögle som har så många spelare med "hjärta för klubben"? Nej, nu lägger jag ner denna diskussion för den leder ingen vart.
Jocce: Jag vet inte om jag är speciellt ledsen att Pettersson försvinner han höjs till skyarna av allt och alla däremot skapar han inte så mycket på isen , han håller i pucken för länge och träffar sällan mål när han skjuter. Han är snabb det är hans stora +.
Jag har oxå en känsla av att vi inte kommer få se Jussi Taravainen i LHC dräkten , tor han försvinner till Edmonton Oilers i sommar.
Hen-rink: Att Pettersson sticker förmörkar annars en ljus och rolig dag. Men men kul för honom att komma till ett lag där han garanterat dundrar in 20+ mål nästa säsong.
Micke80: Tänkte njuta av de nya värvningarna, men det är inte så lätt nu när Pettersson skrivit på för dif. En riktigt riktigt bra spelare som lämnar oss. ;`(
LHC meddelar idag att man har gjort klart med fyra nyförvärv. Dessutom har tre spelare ur befintlig trupp fått nya kontrakt och en spelare har flyttats upp från de egna leden.
Två av nyförvärven kommer från det finska mästarlaget Tappara. Det handlar om forwarden Jussi Tarvainen och backen Jyrki Välivaara. Även en tredje finländare har värvats, forwarden Mikko Peltola från Rapperswil i Schweiz. Det fjärde förvärvet har hämtats från tyska Hannover och det är backen Jakob Karlsson.
Fredrik Emvall, Johan Bülow och Johan Franzén har skrivit på nya kontrakt (3, 2 och 2 år) och Andreas Sundin flyttas nu upp i A-laget och har skrivit på för 3 år.
Får man sticka emellan och gratta till fortsatt elitseriespel? I vilket fall som helst så gör jag det, GRATTIS!! Hade varit kul att välkomna er tillbaka till Nobelhallen men det får väl vänta så länge.
Micke80: TAIF.nu är inget annat än skrattretande... :) Jo, förresten, den är rolig när det gäller spekulationer, men i övrigt är den faktiskt rätt ointressant i och med att den är så oseriös.
Rikard Franzén har skrivit på för Hannover. Johan Franzén är uppsatt på SICO:s transferlista och lär försvinna från LHC.
För den som är intresserad av LHC-rykten rekommenderar jag min egen sida, LHCfans. ;)
finne85: Ja, visst är det rykten, eftersom ingenting är officiellt än. Men, jag tror att både Peltola och även Tarvainen är klara för LHC. Till listan över rykten kan vi ju lägga Jakob Karlsson också, back i Hannover.
På tisdag är det en sponsorträff, där någonting ska offentliggöras. Vi får se vad...
"Tarvainen har spelat center förr, men inte senaste fem säsongerna. Peltola är mig veteligen kapabel att spela center. Mårtensson och Holmqvist är centrar. Sundin och Rintanen är yttrar."
- Att Tarvainen spelat center för flera år sen har jag ingen aning om, men som du sa, dom 3-4 senaste säsongerna i Tappara har han åtminståne spelat ytter. Peltola vet jag inte mycket om, iaf är han inte nån känd sjärna för mig... Men Mikael Holmqvist är ytter, åtminståne dom 3 (eller 4) säsongerna i TPS har han alltid varit ytter.
Men jag tror nog detta är endast rykten.. åtminståne Holmqvist och Rintanens övergång till Linköping, än så länge?? Det är vad jag tror.
rob: Tarvainen har spelat center förr, men inte senaste fem säsongerna. Peltola är mig veteligen kapabel att spela center. Mårtensson och Holmqvist är centrar. Sundin och Rintanen är yttrar.
Jussi Tarvainen (-76) f Tappara Mikko Peltola (-69) f Rapperswil Fredrik Sundin (-81) f Bofors Tony Mårtensson (-80) f Cincinnati Mikael Holmqvist (-79) f TPS * Kimmo Rintanen (-73) f Kloten *
Vilka av dessa spelar/har spelat som center? Skulle inte varit dåligt med en riktig soumi-line. ;)
Jaja, skulle vara trevligt om alla irriterade rögleiter kunde sluta med skitsnacket nu. Så tycker jag.
finne85: Hockeymagasinet har honom som rykte, ja, men jag litar i varje fall inte till hundra procent på dem... men visst, det är en bra spelare. Jag vet inte vad du hade förväntat dig för svar, en lördageftermiddag/kväll då LHC dessutom har match...
finne85: Ja det går ett rykte om han + cluben. Fast det är ingen som säkert vet. Vänta tills tisdag så får vi se om Helber släpper något stort på sponsorträffen. Då kommer eventuella nyförvärv presenteras.
HasseT: Jag kan rabbla upp flera lag som värvade exakt lika många eller fler spelare till denna säsong. Tycker synd om er som slickar upp allt som står i tidningarna. LHC har inte värvat fler spelare än något annat lag.
FredrikM: Utan hjärta skulle vi nog inte varit där vi är nu.. i ES!!!!
rob: Helt klart så tar vi i AIA avstånd från alla typer av våldsutövningar. Men alla i ishallen är tyvärr inte medlemmar hos oss av olika andledningar och inte kan vi ta ansvar för deras handlingar. Det vi däremot gör är att se till att dom som är våldsbenägna inte kan åka med supporterbussarna. Utan får då själva ta sig till arenorna med egna fordon.
Tror inte att det hade med vår placering i tabellen att göra att ni inte fick lov att springa runt i ishallen. En ren ordningsfråga är det och det bevisades ju oxå varför man inte kan ha supportergrupper springande runt i hallen.
Ta och titta på hur ni själva behandlar era gästande supportrar i er egen hall inte får vi springa runt på er sittplats och "hylla" våra spelare. Det är därför man har en bortasektion för att det är där dom ska vara för att kunna hålla ordning på ev hulligantyper bland båda lagens fans.
Alltså en ren ordningsfråga och trots flera tillsägelser i högtalarna så skulle flera av er ut på isen och sen när dom blir tillbakavisade till sin buss så är det konstigt att vakterna får ta i det räckte ju uppenbarligen inte med att säga till.
Nu är det inte dom Linköpingssupportrars fel som sköter sig utan det är vakterna som givetvis skulle sett till att "apburen" skulle varit låst, så hade problemet alldrig uppstått. Matchen hade trots allt stämplen högriskmatch på sig. Då det är känt sen tidigare att ni liksom vi dras med en del fans som ser en hockeymatch som en anledning att bråka
Hur den "40åriga mannen" tänkte vet varken du eller jag så att säga att han var ilsken elller avundsjuk är ju helt greppat ur luften. Kan ju även vara irritationen över att folk skymde sikten för honom när ett par minuter återstod av matchen men vad vet jag.
*** Stellan Nilssons tal till publiken 2002-12-06 ***
Jag heter Stellan Nilsson och representerar ikväll Rögles nya supporterklubb Angel Island Army. Tyvärr har Angel Island Army på senare tid fått en negativ stämpel på sig. Det måste och ska vi nu ändra på ! I och med nystartandet av AIA vill vi nu med bestämdhet visa att vi helt tar avstånd ifrån: Våld, rasism, skadegörelse och annat som fläckar ner vårt älskade RBK! ------------------------------------------------------------------- Ändå har ni ett gäng huliganer som var villiga att slåss med ett par tonåringar, och enligt en annan röglesupporter så hade lhcfansen legat risigt till om det inte var så många poliser omkring.
Det enda syftet lhc-supportrarna hade var att få hylla och gratta sina spelare, alla har ju en tung säsong bakom sig och de flesta blev ju så klart lättade efter att slutsignalen gick. Sen förstår jag ju att röglefansen blev tjuriga över förlusten, som därmed intog 6e och sistaplats i ks. Inte helt oväntat så blev dessa röglefans ännu mer ursinniga då våra fans vill ner på isen och i ren ilska (och avundsjuka..) greppar en 40årig man tag i en 12åring. Som förövrigt aldrig hört frasen; ge dig på någon i din egen storlek.
Ebbe: Jo det vet jag. Det flesta supporterklubbar brukar ta avstånd ifrån våld,rasism och sådana saker. Men det jag menar är att flera fans ifrån Rögle ska lägga ner med sin "min pappa är starkare än din" attityd.
El Maco: Jo, vi får väl se vad som händer. Jag själv är mycket tveksam på hur det kommer att sluta för TIK nästa år. Många spelare som drar. Kan bli svårt att ersätta några av dom?
Själv hoppas jag på att Tarvinen och Michael Holmqvist dyker upp i clubens färger. Sponsorträff imorrn, då kan något nyförvärv eventuellt presenteras! Håll ögonen öppna..