« Föregående · 201136 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: jo jag vet men nått lag ´måste komma sist (men det skumma e ju att dom blev tippade 2.a i serien)
Sv: glöm sm-guld!!!
anders:
ja det är verkligen tur att jag inte är med i laget för då hade vi inte spelat i Elitserien utan i div.99 eller dylikt..
Det MIF verkligen ska vara glada över är att DU och några till här inne går på allt för många matcher med tanke på den härliga inställning ni har haft till laget sedan sässongstart..
Och ja... hade vi förlorat mot Brynäs igår är jag tämligen säker på att vi inte hade tagit några fler poäng på bortaplan.. skall man vinna på bortaplan med MIFs bortafacit så är det ett KRAV att vinna mot Brynäs speciellt när man har samma poäng samt en match mer spelad.
Är lika säker på att hade Brynäs vunnit igår och då gått förbi MIF med 3p... så hade de fått en kick av att äntligen komma över det förhatliga kvalseriesträcket... nu är jag lika säker på att Brynäs kommer att spela i kvalserien då självförtroendet i Brynäs lär ha fått sig en rejäl törn igår i och med förlusten.
ja det är verkligen tur att jag inte är med i laget för då hade vi inte spelat i Elitserien utan i div.99 eller dylikt..
Det MIF verkligen ska vara glada över är att DU och några till här inne går på allt för många matcher med tanke på den härliga inställning ni har haft till laget sedan sässongstart..
Och ja... hade vi förlorat mot Brynäs igår är jag tämligen säker på att vi inte hade tagit några fler poäng på bortaplan.. skall man vinna på bortaplan med MIFs bortafacit så är det ett KRAV att vinna mot Brynäs speciellt när man har samma poäng samt en match mer spelad.
Är lika säker på att hade Brynäs vunnit igår och då gått förbi MIF med 3p... så hade de fått en kick av att äntligen komma över det förhatliga kvalseriesträcket... nu är jag lika säker på att Brynäs kommer att spela i kvalserien då självförtroendet i Brynäs lär ha fått sig en rejäl törn igår i och med förlusten.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: Saken är den att LHC blir "utspelade" och lirar defensivt som tusan, vi har förlorar SÅ många mer uddamålet, hört motståndalagens tränade säga:
"Ni var värda minst oavgjort"
DÅ är det synd ;)
"Ni var värda minst oavgjort"
DÅ är det synd ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Percy ska bygga en helt nu arena. Vi ska ju ha en Citytunnel här nere, och när den börjar närma sig så sla Percy slänga upp en STOR fin modern arena osso.
Isstadion är klassisk o skön ;) Men visst den skulle behöva lite nytt.
Isstadion är klassisk o skön ;) Men visst den skulle behöva lite nytt.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: jupp men det är ändå rätt synd om lhc dom vinner 9inte nått nu, förut tyckte jag synd om er men ni vinner ju ibland rtt så stort (timrå 7-0,va) och nu 4-0 mot bif(BORTA!!)
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: okej...det har du rätt i.....men gamlingarna är väl inte lika pigga....när ska ni piffa upp malmö isstadion?
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: Det kan jag förstå, men det är ju sånt här som gör att man älskar sitt lag. När det går lite tyngre så svider det till, men man fortsätter kämpa o göra allt för att få se bättre tider ;)
Gamal eller ung, det kvittar. En bra hockeyspelare är en bra hockeyspelare, det samma gäller en dålig ;)
Gamal eller ung, det kvittar. En bra hockeyspelare är en bra hockeyspelare, det samma gäller en dålig ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Åldern spelar ingen roll i mina ögon, faktiskt. Viss jag hade gärna haft en P.Andersson i 25:års åldern och en Jussi i samma ålder. Men det är ju trots allt så att vissa spelare håller tills de är närmre 40, vissa tappar när de närmar sig 30.
Visst vi har en del över 30, men det som orar lite är att vi har för många som har tappat mycket i tempo. De är bra hockeyspelare och ibland spelare de helt sjukt bra.
Men detta "problemet" är bara på backsidan, om man kollar bland våran forwardsuppsättning så är åldern inte precis något problem.
Visst vi har en del över 30, men det som orar lite är att vi har för många som har tappat mycket i tempo. De är bra hockeyspelare och ibland spelare de helt sjukt bra.
Men detta "problemet" är bara på backsidan, om man kollar bland våran forwardsuppsättning så är åldern inte precis något problem.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: jaja...men det är lite för många som är över trettio i mif...lr vad tycker du...?
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Nej men asso det kvittar ju om det är ekonomin eller vad som helst som spelar in. För mycket ungt håller inte i längden. Det är den rätta blandningen som ger framgång.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: aik hade nog inte så många andra val än att spela med dem unga...ekonomin var nog inte den bästa.....
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Det går inte att jämför riktigt. Ni har trots allt haft två målvakte som räddat massvis med matcher åt er, och ni har en hel den spelskickliga backar som gör att anfallarna får ett rätt behagligt jobb.
Men det är klart att man hade kanske haft en annan blir av oss om Bäckis hade satsat mer på vissa yngre. Men kolla AIK förra året, de satsade på många unga, de är inte i ES nu längre ;)
Men det är klart att man hade kanske haft en annan blir av oss om Bäckis hade satsat mer på vissa yngre. Men kolla AIK förra året, de satsade på många unga, de är inte i ES nu längre ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: okej...men om bäckis hade vågat sattsa på dem lovande redan denna säsongen kanske det skulle se anorlunda ut för mif...se bara på frölunda..
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Tycker backan Björk, är den största talangen av alla. Men det är bara min uppfattning ;)
Vi har många bra lovande juniorer, men du vet hur det är. När det är viktiga matcher, när man ligger långt ner i tabellen, då får rutinen mer och mer vikt.
Hade vi varit top 3 i ES just nu är jag nästan säker på att fler juniorer fårr mycket mer speltid.
En generationsväxling kommer...
Vi är i första året nu, det tar några år.
Vi har många bra lovande juniorer, men du vet hur det är. När det är viktiga matcher, när man ligger långt ner i tabellen, då får rutinen mer och mer vikt.
Hade vi varit top 3 i ES just nu är jag nästan säker på att fler juniorer fårr mycket mer speltid.
En generationsväxling kommer...
Vi är i första året nu, det tar några år.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: jaja men det hade väl inte skadat med en lite generations växling...det är väl bara franz nielsen som e lovande och valdix
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Asso vi är inte yngs i ES, men vi är heller inte helt lastgammla. VI har vissa som har sett sina bästa dagar, men åldern är som valigt inte det som avgör. ES har en massa som är en bra bit över 30 och spelar mycket bra, medans andra som är vid 22-23 års ålader som inte alls presterar.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: Ja klart, men nu har ju juniorerna börjat komma upp, laget har varit i ekonomisk "kris". Vi ska käpa oss igenom några lite tunga år nu, sen kan en ny satsning komma.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: hehe, Raimo...
Men det fanns fler.
Svehla, Lusth, P.Andersson, pekka, Roger Nordström. m.fl
Men det fanns fler.
Svehla, Lusth, P.Andersson, pekka, Roger Nordström. m.fl
Sv: glöm sm-guld!!!
1992 : MIF vinner sitt första SM-Guld
1993 : MIF blir Europamästare
1994 : MIF vinner SM-Guld igen
Det var tider det ;)
1993 : MIF blir Europamästare
1994 : MIF vinner SM-Guld igen
Det var tider det ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
läste nyss sportbladet Fokin lånas bara 2 matcher te d här måste va årets bästa förvärv fast d va bara ett lån så om han hade kommit te MIF i början så hade d va perfekt
sen han kom te MIF så har han gjort skit bra jobb
SNÄLLA FOKIN STANNA ME OSS!!!!!!!!!
å kanske ta ditt första SM-Guld i Skåne
sen han kom te MIF så har han gjort skit bra jobb
SNÄLLA FOKIN STANNA ME OSS!!!!!!!!!
å kanske ta ditt första SM-Guld i Skåne
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: hehe, ja leder man ES så får man tro på det, annars vore man rätt dum. Eller ? ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
ne ne men de gör brybnäs i alla fall, sen så tror ju jag på sm-guld för mitt lag
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: haha, vi TROR INTE PÅ DET ! =)
asso jag tror att slutspel kan vi nå, och om vi gör det så är MÅLET (inte tron) SM-Guld.
asso jag tror att slutspel kan vi nå, och om vi gör det så är MÅLET (inte tron) SM-Guld.
Sv: glöm sm-guld!!!
nej men jag klagade på att ni trodde på det men dom som förlorade med 4-0 mot er tror ändå på det.
« Föregående · 201136 · Nästa »
Det är tungt att värva till sig ett vinnande lag. Går nästan inte i dagens ES.