« Föregående · 220266 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
Jag anser det vara ytterst tveksamt om Bäckis ens vill vara kvar och minst lika tveksamt om han får vara kvar för Percy.
Däremot så är jag tämligen säker på om man förstärker truppen med två mycket bra backar och 1-2 bra anfallare så kan det bli en roligare säsong nästa säsong med eller utan Bäckis i båset.
Jag anser det vara ytterst tveksamt om Bäckis ens vill vara kvar och minst lika tveksamt om han får vara kvar för Percy.
Däremot så är jag tämligen säker på om man förstärker truppen med två mycket bra backar och 1-2 bra anfallare så kan det bli en roligare säsong nästa säsong med eller utan Bäckis i båset.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan: VD känns som det kvittar, han är ändå bara en nickedocka för styrelsen. Tränare är däremot prioritet 1, kanske Bäckman vill ha en chans till? Vem vet...
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
det hoppas jag med, nackdelen är bara att vi inte har nån sportchef, tränare eller VD till nästa säsong just nu.
Spelare brukar vilja veta vilka som skall träna en klubb innan de skriver på.
det hoppas jag med, nackdelen är bara att vi inte har nån sportchef, tränare eller VD till nästa säsong just nu.
Spelare brukar vilja veta vilka som skall träna en klubb innan de skriver på.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan: Hoppas att styrelsen och sportchefen (vem nu det ska vara) redan i morgonbitti sitter och lägger upp strategi för nästa säsong. Detta vill vi inte vara med om igen...
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
Ja, de é ju makalöst om de får vars en assist på det målet. Greg Brown höll ju i pucken och blev sedan av med den till Mattsson så man får faktiskt hoppas att de inte får någon extra poäng på det för då blir ju poängligorna helt jädra ointressanta.
Swehockey har i alla fall inte ändrat något än så länge och det är fortfarande det som gäller...
Ja, de é ju makalöst om de får vars en assist på det målet. Greg Brown höll ju i pucken och blev sedan av med den till Mattsson så man får faktiskt hoppas att de inte får någon extra poäng på det för då blir ju poängligorna helt jädra ointressanta.
Swehockey har i alla fall inte ändrat något än så länge och det är fortfarande det som gäller...
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
Swehockey hade Öhman och Andersson som assistläggare först men tog sen bort dem.
Antar att texttv tog statistiken direkt därifrån...precis som jag gjorde här i gästboken tidigare.
Swehockey hade Öhman och Andersson som assistläggare först men tog sen bort dem.
Antar att texttv tog statistiken direkt därifrån...precis som jag gjorde här i gästboken tidigare.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan: Såg att Text-TV skänkt ass samt andra ass till Öhman, Anderssom på Mattssons mål. Hoppas verkligen att swehockey har rätt i att det inte ska vara någon ass. Av de bilder jag såg på tv ska det omöjligt vara några assist på det målet. Men man vet aldrig, ibland kan de trolla fram assist ur tomma intet i Sverige... Särskillt andra assisten kan ibland vara skrattretande, det räcker tydligen att man är två meter ifrån pucken för att få ass...
Inte för att jag inte unnar Öhman eller Andersson poängen, men någon måtta får det väl ändå vara.
Inte för att jag inte unnar Öhman eller Andersson poängen, men någon måtta får det väl ändå vara.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan: Såg det, ganska "lindrigt" trots allt. Knä är aldrig kul...
Jaha, då är det dags för Mif att börja bygga för nästa säsong. Då vill vi verkligen inte vara såhär långt ner i varje fall. Sämst 8 är det givna målet kan man tycka.
Jaha, då är det dags för Mif att börja bygga för nästa säsong. Då vill vi verkligen inte vara såhär långt ner i varje fall. Sämst 8 är det givna målet kan man tycka.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
enligt Gunnar Johansson så ryckte Borgqvist sönder ljumsken och blir borta i 8-10veckor..
enligt Gunnar Johansson så ryckte Borgqvist sönder ljumsken och blir borta i 8-10veckor..
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
anders:
ja dass stimmt gut..
Såg på lite fler bilder, där var Fjuss med därav hans namn.
ja dass stimmt gut..
Såg på lite fler bilder, där var Fjuss med därav hans namn.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Magnus:
Ja, Borgqvist sträckte sig. Han gjorde en snabb sidledsförflyttning och så var olyckan framme. Men vad gjorde det då Hadelöv kom in och spikade igen. Underbart att se Hadelöv i så bra form! (även ifall jag tycker synd om Borgqvist)
Ja, Borgqvist sträckte sig. Han gjorde en snabb sidledsförflyttning och så var olyckan framme. Men vad gjorde det då Hadelöv kom in och spikade igen. Underbart att se Hadelöv i så bra form! (även ifall jag tycker synd om Borgqvist)
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan: Enligt radiosporten var det en sträckning, vi får väl se vad som gäller i morgon eller så.
Sv: Intressant omgång
dansken99:ja menar eventuella rykten d står i JoJos hemsida om rykten te 03/04
Sv: Intressant omgång
CoolaKoffe: Var har du hört att Hadelöv kanske ska byta klubb? Tycker det vore otroligt dumt om MIF organisationene gjorde sig av med Hadelöv. Ok, han har inte spelat på topp på slutet, men utan honom skulle vi legat mycket sämre till då han räddat många matcher åt oss. Så i mitt tycke vore det dumt att låta honom gå. Fast det vore ju såfall inte första gången MIF organisationen gör ett felaktigt val ;-) . Men det vore kul att veta vart du hört det. MIF mot SM-Guld.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan:
såååå härligt kontraktet säkrat!!!!!
Se bifogad bild när BOrgqvist förs av isen.
såååå härligt kontraktet säkrat!!!!!
Se bifogad bild när BOrgqvist förs av isen.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan:När du har bilder sen på mifredhawks.com mellan MIF-LIF ta den bilden när han bärs ut asså Borgan
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan:Näe fan va tråkigt vem ska va 2:e målis ja vet Henrik Larsson han stog juh fö Danmark A-Lag Limhamn han e min målis tränare
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
CoolaKoffe:
av bilderna att dömma jag fått från matchen så är Robert Borgqvist knäskadad.
Han leds av isen med hjälp av Mikael Larsén och Peter Hasselblad.
av bilderna att dömma jag fått från matchen så är Robert Borgqvist knäskadad.
Han leds av isen med hjälp av Mikael Larsén och Peter Hasselblad.
Intressant omgång
Alltså jag kan inte undgå att uppmärksamma årets värvning. Jag talar självklart om Färjestads nye spelare Hannes Hyvonen. På 8 matcher har han gjort 10 mål, och han verkar bara fortsätta ånga på. Och enligt FBK som värvade honom mest för att han var stor och verkade vara en bra spelare. Men inte hade en aning om att han var en sådan målspottare. Varför kan inte MIF hitta en sådan spelare, en spelare som bara kommer in och dominerar.
Sen så undrar jag vad som tagit åt Frölundas målvakt Norrena. Han fick 5+20 för brottsrubriceringen Kick, alltså man sparkar en spelare. Jag hoppas att ingen blev skadad.
Och i MIF:s match utgår Robert Borgqvist efter endast 15,36 i första. Hoppas att det inte är något allvarligt med honom. Kul att se Hadelöv i målet igen, kanske får en tändning av att bli petad. Inte för att det spelar någon större betydelse just nu. Men jag tror att han uppskattar om han avslutar säsongen på ett bra sätt. Detta kan ju betyda att vi har två mycket bra målvakter nästa säsong ;-) .
Som det ser ut just nu, har MIF fixat nytt elitseriekontrakt då Brynäs ligger just nu under med 5-2 mot Luleå. Matchen är förvisso inte slut än, men om detta står sig är kommande matcher ointressanta i placeringssyfte. Men det vore iallafall kul om MIF avslutade säsongen med flaggan i topp genom att vinna alla kommande matcher och därefter samla kraft för nästa säsong. Och då ska vi definitvt vara med och slåss om guldet ;-) . MIF mot SM-Guld.
Sen så undrar jag vad som tagit åt Frölundas målvakt Norrena. Han fick 5+20 för brottsrubriceringen Kick, alltså man sparkar en spelare. Jag hoppas att ingen blev skadad.
Och i MIF:s match utgår Robert Borgqvist efter endast 15,36 i första. Hoppas att det inte är något allvarligt med honom. Kul att se Hadelöv i målet igen, kanske får en tändning av att bli petad. Inte för att det spelar någon större betydelse just nu. Men jag tror att han uppskattar om han avslutar säsongen på ett bra sätt. Detta kan ju betyda att vi har två mycket bra målvakter nästa säsong ;-) .
Som det ser ut just nu, har MIF fixat nytt elitseriekontrakt då Brynäs ligger just nu under med 5-2 mot Luleå. Matchen är förvisso inte slut än, men om detta står sig är kommande matcher ointressanta i placeringssyfte. Men det vore iallafall kul om MIF avslutade säsongen med flaggan i topp genom att vinna alla kommande matcher och därefter samla kraft för nästa säsong. Och då ska vi definitvt vara med och slåss om guldet ;-) . MIF mot SM-Guld.
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Stefan:
3-0 Jesper Mattsson!! :)
Roger Öhman har spelat fram till alla tre målen!
3-0 Jesper Mattsson!! :)
Roger Öhman har spelat fram till alla tre målen!
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
DIF klacken sjunger en låt:Wikegård arga miner
Garpenlövs järnkaminer
å ja ahr kommit på en te MIF klacken kanske ni kan använde den på lördag
Bäckmans arga lökar..
Johansson arga Rödhökar bra va?? ;)
Garpenlövs järnkaminer
å ja ahr kommit på en te MIF klacken kanske ni kan använde den på lördag
Bäckmans arga lökar..
Johansson arga Rödhökar bra va?? ;)
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
miffo:
f-n va härligt... 3-2 till Luleå strax efter Brynäs plockat upp ett underläge med 2mål :D
2-0 till MIF smäller inte lågt det heller :D
f-n va härligt... 3-2 till Luleå strax efter Brynäs plockat upp ett underläge med 2mål :D
2-0 till MIF smäller inte lågt det heller :D
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
CoolaKoffe: Verkar som att det är Hadelöv som står nu iaf, nåt måste ha hänt med Borgqvist, synd om honom ifall han blivit skadad :-(
Han var ju verkligen på G
Han var ju verkligen på G
Sv: KOM IGEN!!!!!!!!!
Vad nu då ?
15.36 GK in MIF 1. HADELÖV, Andreas
15.36 GK out MIF 33. BORGQVIST, Robert
Skadad eller problem med skydden ??
15.36 GK in MIF 1. HADELÖV, Andreas
15.36 GK out MIF 33. BORGQVIST, Robert
Skadad eller problem med skydden ??
KOM IGEN!!!!!!!!!
Kom igen nu MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIF, vinn ikväll och säkra elitkontraktet. Jag ÄLSKAR er MIF. Nu blev jag sentimental. Men jag har varit skitnervös idag för den här matchen. Kom igen nu gubbar, ge allt. Jag ber för Er idag, slå Leksand.
KOM IGEN!!!!!!!!!!!!
KOM IGEN!!!!!!!!!!!!
Sv: Förändringar
MIF ska väl värva 2 backar av hög klass samt 1 forward som påminner om Mika Hannula till spelstilen, enligt Percy för ca 1 månad sen i Sydsvenskan iaf..
« Föregående · 220266 · Nästa »
Två bra backar och två bra anfallare förutsatt att man har samma lag som i år utöver dem. Med andra ord vill jag ha en bredare trupp med rejäl konkurrens. I år har alla som kunnat spela fått spela och det funkar inte.