Redhawk: ja väck me bäckis....han har fan inte gjort ett rätt sen han kom hit,nä få hit Melin ti nästa säsong å se till att Lusth får platsen som 2:e tränare!!!!
Stefan: Noterade att Challe tippade att Mif skulle ha 65 poäng efter 50 omgångar och ligga 7:a. Jag tippade att vi skulle ha 65 poäng och sluta 9:a. Ni som inte minns min tabell får den igen:
miffo: Rydmark är lika bra (lika minst dålig är nog det rätta uttrycket) som Hannula på att göra mål i år, glöm inte det. Som jag ser det är Rydmark årets lirare så här långt.
Jag sa ju att det skulle bli uddmålsförlust, nu blev det visserligen bara 1-2 och inte 3-4 som jag trodde. Det enda positiva från matchen måste vara att Hadelöv hade en räddningsprocent på över 92% men vad hjälper det när vi saknar målskyttar. Vi har bara en spelare som kan göra mål i år och det är Hannula, honom tappar vi förmodligen snart också eftersom såna spelare inte vill vara i förlorarlag. Jag tycker precis som Coolakoffe att vi ska lämna walk-over till resten av bortamatcherna när ändå coacherna inte gör några ändringar för att vinna på bortaplan. När Wikegård var i båset så kunde han stöka om rätt rejält i laguppställningarna, Bäckman har kanske ändrat laguppställningen 1-2 gånger denna säsongen, mest på grund av skada och sjukdomar. Förstakedjan spelar under all kritik och laget ser ut att sakna självförtroende helt och hållet. Som det ser ut nu så ser jag inte vilket lag MIF ska slå på bortaplan. Jag ser inte heller vilka lag vi ska slå hemma. MIF får kämpa oerhört för varje seger i år och det tar på krafterna och kommer visa sig nu på slutet att vi inte orkar för slutspel. Vi har gått runt på 3 femmor nästan hela säsongen och det orkar man inte på denna nivå. Om vi kommer till ett kval så kommer det bli mycket tufft att möta tex Brynäs eller LHC, samt de andra lagen som slåss om en Elitserieplats. De lag som är i toppen av Allsvenskan har gått om självfötroende medan lag som MIF eller Brynäs har dessto sämre efter en mindre bra säsong. Även om vi har bättre lag på papperet än de Allsvenska lagen så kan dom slå oss med sin motivation och hunger för att vara med i den bästa ligan. Vårat kära MIF är på väg utför och det är dags för Percy att se till att vi håller oss kvar i den högsta divsionen. Annars kan han glömma sitt bygge med en jättearena som kommer fylla 2-300 åskådare när vi befinner oss i Allsvenskan.
Redhawk: Det kan ligga något i det du säger, tror iofs att Bäckman är proffs nog att jobba 100% för det lag han jobbar för. Men man vet aldrig, Fröken Linkan kunde ju inte gör sitt jobb förrän han kommit hem till mamma och Djurparken.
Firma Bäckman/Johansson har väl iofs inte fått speciellt bra material att jobba med. Även sista säsongen Lundh/Wikegård coachade hade de bättre lag på pappret även om det tunnats ut redan då. Sen blev väl iofs backen bättre i år än ifjol men anfallet blev betydligt svagare. Thure verkar i varje fall ha vaknat och det är kul.
en liten historia ))) en gång var MODO J20 lag på besök i malmö för att spela en j20 match och bakom mig satte Bäckman. hans fru och deras pojke som hade MODO mössa på sig och varje gång MODO gjorde mål ,då var dem glada och jag var mer förbannad. så jag tror att deras hjärta finns kvar där. och med sånt här inställning kan man inte ge 100% i sitt arbete trots att de är proffs. min åsikt bara.