Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

4012

128701 · » Till forumet

Sv: 4012
nek97raj: JA, jag är helt övertygad om att siffrorna kommer att öka, men jag tycker likförbannat att det ska vara mer än 4012 på en Elitseriematch i hockey...

CoolaKoffe: du menar väl fotbollsfeber

Nubben: det är ju ett dyrt nöje att gå på hockey, och om då fotbollen konkurrerar, så väljer nog malmöiterna att satsa sina surt förvärvade pengar där under denna tid då säsongerna överlappar. Håller mif bara stilen något så när, så får vi nog se publiksiffror på 4,5-5 tusen.

Nubben:D e inte liksom hockeyfebe i malmö d e därför å du kolla på scaniarinken där e d bara 3000-3500 varje match

nek97raj: Det kvittar egentligen vad för "förväntningar" laget har på sig, jag tycker det är ruskigt dåligt att vi i Malmö (en rätt stor stad), har så pass låga publiksiffror.

MFF har ju desto mer, men det är ju i medgång nu, så visst har du rätt i det.

Men jag fick en chock på matchen igår när jag titta upp på sittplats det var ruskigt tomt och tyst där...

dessutom är ju fotbollssäsongen inne i sitt avgörande skede.

Nubben: Tja, mif har ju inlett de senaste säsongerna bedrövligt, så folk väntar väl och ser om mif är fågel eller fisk. De flesta är ju trots allt medgångssupportrar. Förväntningarna är nog extra låga i år, då inte ens Percy "Plonkan" Nilsson pratar om Sm-guld

4012
Pubilksiffran är ingen kul läsning...

att bara 4012 personer tar sig till ishallen, det är skandal...

128701 · »