Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 44949 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF - Frölunda
Straff

Ja den där nollan, verkar svår. Nej inget slå av på takten, de vfhc vände ju sist mot brynäs. Fast är inte direkt orolig, straff för mif nu, mackan upphakad, jussi missade tyvärr.

Rihijärvi missade straff
fan det kunde ha avgjorts där!

3 måls ledning inför sista vore bra men 4-2 och det är match igen.

Kan man säga annat än att man är mycket nöjd!!!
Har varit borta ett tag och sett en del matcher, det är så härligt att se att självförtroendet liksom strålar från våra spelare, och inte undra på det...det blev visst mål för vfhc nu, ja ja.

Miffo: Tänkte på exakt samma sak. Bara MIF inte slår av på tempot nu, Frölunda är också ganska bra på att vända matcher.

Fan Hadelöv får aldrig hålla nollan
4-1

MIF verkar ha total lekstuga idag... härligt!

MIKA HANNULA!!!

4-0!!!

Möjligen FBK och Modo
men matchen är inte över ännu

MIF är ju helt otroliga, vem ska kunna stoppa dem. :)

3 - 0 EQ MIF 67. ÖHMAN, Roger
(17. RYDMARK, Daniel
19. RIIHIJÄRVI, Juha)

MIF !!!!!!

Där kom det

2 - 0 PP1 MIF 17. RYDMARK, Daniel
(97. BURAKOVSKY, Robert)

2-0 enligt Svt tex

Swehockey verkar lite sega idag, står inte vem som gjort målet dock.

Inte alla :)

Hoppas domaren fortsätter dömma ut Mackan :) så att Jussi kan kontra in fler mål hahaha

Antar att alla miffare är och ser matchen idag :-)

5-7 i skott är inte så lovande, desto skönare med 1-0 ledning.

Händer inte mycket nu. Men det är ju bara bra :-)

07.13 2 min MIF 2. MUSAKKA, Joakim

Ingen bra början för Musakka

06.12 1 - 0 SH1 MIF 19. RIIHIJÄRVI, Juha
05.30 2 min MIF 12. MAGNERTOFT, Marcus HI-ST

så ska det se ut :D

MIF - Frölunda
Verkar som att Musakka är med i dagens match mot Frölunda, åtminstonde om man ska tro swehockey. Det mest anmärkningsvärda är att han redan har tagit en plats i första kedjan.

Sv: Nubben tipskungen =)
blir ett jävla bra odds på din iaf!

jo det ser bra ut. Lazio osäker. Jag tror på en tät match mellan MIF -VF. typ 3-1 eller ngt. nu måste jag snabba mig och lämna in mitt! alltid sent ute=)

Sundis,

Själv har jag en lången som sr ut så här...

Rögle - Mora 1 Rätt
Aston Villa- Derby 1 Rätt
West Ham - Leicester 1 Rätt
Southhamp - Man U 2
Piacenza - Lazio 2
Man City - Norwich 1

Vad tror du

Sen har jag en Bomben:

AIK - Färjestad :
aik : 2, 3
fbk : 4, 5

MIF - Vfrö
MIF : 4, 5
Vfrö: 3, 4

så mitt 4 -3 tips står fast =)

Helt klart värt ett försök, är dock inte så säker på atalante de är ojämna, men bologna suger, så ja varför itne, ettan på MIF kan ju bli ett x =)

Men stasta en slant på det om du känner för det, helt klart Sundis, hehe

Kul se vad Mussaka går för!
Tja på er miffare!

Ska bli kul att se om Mussaka övertygar, jag hoppas verkligen det!!

Så då krossar vi dessa goa gubbar från götet ännu en gång!!

Go MIF och hoppas Hannula målar en del idag igen!!

Ha det gott!

WWW.ELITNYTT.COM
Vill göra reklam för www.elitnytt.com. snabba uppdateringar och allt om elitserien. inte superbra just nu, men kommer att bli...

Nubben:
igår hade jag
Newcastle - Leeds 1
Fulham - Middlesbrogh 1
Aston Villa - Derby 1
4,79 ggr pengarna, stasade 100 spänn och vann

Idag:
MIF - Frölunda 1
Atalanta - Bologna 1
Southamton - Man U 2
5,17 ggr pengarna. värt att sATSA PÅ?

BEHÖVER EXPERTHJÄLP!=)

dansken99

På ett sätt så är straffar bra, man får se vem som har bäst nålvakt... Vi har Sveriges bäste vålvakt när det gäller frilägen och straffar, HADE äger på det området, därför vinner vi ofta på straffar...

Men det är klart att matcher ska kunna sluta x i grundserien... så bort med straffarna...

Sv: Ny regel i höst
dansken: håller med dig till fullo! har sett ut så när inte minst MIF spelat...

Sundis: Det är sant att vi har en massa poäng just på straffar, men vissa matcher ser det ut som att lagen spelar sista perioden bara för att låta det gå till straffar. Om man hade tagit bort straffarna så kanske lagen kämpar mer för just tre poäng och inte nöjer sig med 1-2, för så tycker jag det är idag.

Miffo: Om jag tyder texten rätt så ska straffarna fortfarande vara kvar, men förhoppningsvis så ska det avgöras tidigare i sudden death ;-) .

Jag tror inte det skulle missgynna MIF att ta bort straffarna. MIF har anpassat sig till detta spelet med att avgöra på straffar och har gjort det suveränt. De följer bara reglerna precis som Djurgården och FBK gör med sitt offensiva spel när red-line offside regeln försvann. Handlar bara om att annpassa sig. Jag tror att MIF utan vidare skulle kunna anpassa sig igen till att bli bättre på att avgöra antingen på full tid eller i sudden death. Jag är helt för att en match kan sluta oavgjort. Detta lotteriet som straffarna är, tycker jag inte är helt rättvist. Ett lag som inte spelar så bra offensivt men som är kanon defensivt kan vinna på straffar idag, trots att det är andra laget som har varit bäst. Men som sagt. Personligen tror jag att det bara är en tidsfråga tills hockeyligan tar sitt förnuft till fånga och slopar straffarna för att avgöra en match. MIF mot SM-Guld 2002

tveksamt=)

Sundis du kan inte vara så rå....

Jag är riktigt osäker inför den här matchen, det är så mycket nytt...

=)

Men ok, bara för att du ska bli nöjd säger jag väl 4-3 , men sen om de nu vinner med 4-3 efter straffar anser jag ju endå att man ahr haft rätt =),

eller, det kan du väl bjuda på... ?

du måste bestämma dig om det är efter förlängning eller inte=)

SÅ nu är det väl dags att släppa mitt tips inför den här matchen...

Men innan jag gör det så måste jag förklara en sak, att idag känns det oroligt, med Mussaka i första femman skador på flera spelare m.m känns inget 100%-igt säkert...

Jag får en känsla av 4-3 till MIF idag, men sen om det är efter fulltid eller efter förlängning/straffar känns mer oklart...

Jag säger 4-3 till MIF, men som sagt idag finns det lite osäkerhet med =)

Håller med till 100% Stefan, straffarna är spännande osh så, men det är endå fel. I grundserien ska som sagt matcher kunna sluta oavgjort...

Typiskt hockeyligan de med sina jävla ändringar hela tiden.

Spel 4 mot 4 är helt suveränt men skippa straffarna det är mitt råd. Straffar är skitkul men en hockeymatch i grundserien ska kunna sluta oavgjort.

Ja sundis vi har 6-2 i straffavgöranden....

Tipset kommer snart...

dansken: en jävla massa poäng MIF inte skulle haft då! 4 poäng iaf, vi har väl 6-2 i straffavgörande

Kommer de ta bort straffarna helt då ?
Jag tycker att en match borde kunna sluta oavgjort, men MIF har ju kunnat ta en massa bonuspoäng på straffar så det kommer missgynna oss i såna fall.

allt hänger på om tipset går in idag eller inte=)

Ny regel i höst
Saxat från aftonbladets hemsida.

// Sudden death avgörs i spel fyra mot fyra
Ny regel i höst
Gillar du straffarna i elitserien?
Passa på och njut under resten av elitserien.
Nästa säsong kommer färre matcher att avgöras på straffar.
Svenska Hockeyligan har nämligen beslutat om en regelnyhet nästa år: vid oavgjort vid full tid blir det, som i år, sudden death i fem minuter.
Men lagen kommer att spela hela sudden med bara fyra utespelare.
- I NHL har det slagit väl ut och nu försöker vi här också, säger Hockeyligans Tommy Töpel.
Många tränare och spelare tycker att straffar är ett lotteri och spel fyra mot fyra i fem minuter ska betyda att fler matcher avgörs i sudden death och inte på straffar. //

Äntligen så kommer en regel som är vettig, större chans att få ett spelmål nu istället. Tyvärr så kommer lotteriet (straffar) finnas kvar. Min åsikt är hellre att om det inte blir mål under övertiden så är matchen slut. MIF mot SM-Guld 2002

ja det är klart det känns tugnt om det bara är DU som är intresserad, då kanske man ska lägga ner sitt patenterade smeknamn "Tipskungen"....

Eller ? =)

hehe=)
deta är nog inte så många mif.are som är uppkopplade än...

...annars måste det kännas tugnt, vilket bakslag=)

Är det bara Sundis som vill veta....

Då är man ju sårad, djupt sårad ... =)

jepp, hur slutar den?

Ja nu har ni väntar tålmodigt länge nog, vill ni höra hur matchen slutar idag då ?

Jag har ett tips som känns bra...

Sv: Tips på matchen idag!
Gone: haha, du jag inte inte svarat på många av dina inlägg=). du kan ju försöka skapa en vettig diskussin, hitills har du inte försökt...

...du klankar ju mest ner på andra personer

möjligt att ni håller undan för MIF och Frölunda, men inte alls säkert...
...inbördes möten blir avgörande!

Hoppas att Micke Johansson håller sig på benen när vi möter er nästa gång, man vill ju inte åka på felakatiga matchstraff=)...
... man skrattar fortfarande åt att ingen mer än ett fåtal förstod att det var en ren olyckshändelse och att det skulle gett en´2 min, högst 2+10

MIF lär...
..vinna rejält, annat kan man inte göra med Sverige överlägset bästa tränare Per Bäckman.

« · 44949 · »