Stefan: Om det går att ordna fram personliga sponsorer bör följande ske: 1. Signa Lilja som tränar med laget och är redo. 2. Ställ ultimatum till Johnsson, kan han inte bestämma sig direkt ta Regehr eller någon liknande spelsugen nordamerikan. 3. Dra hit en spelsugen hungrig center i 25-28 års åldern från valfri nation.
Stefan: Å andra sidan är väl inte Mif tillräckligt starka för att sälja ut alla årskorten längre. Vem vill se 25 omgångar av överlevnadskamp i Issadion efter att ha bevittnat en säsong av Guldjakt i betongbunkern. Vi får hoppas att NHL-stjärnoran drar folk samt att vårat lag förhoppningsvis bjuder upp till hård kamp trots att situationen gick från ljus till dyster på en dag.
komiskt satt bara för en dryg timme sedan och funderade på denna "Rich" Jackman från Pittsburg som kom dit från Toronto, en spelare som hade kunnat förstärka MIFs blålinje, varit viktig i p.p osv.
Vad han Kanadick backen i Calgary Robin Regehr, pang boom en sådan back i egen zon och det gör ont och bör inte vara sååååå dyr iaf.
vilket är helt sjukt kasst om det än idag fins bra platser kvar, dem bästa platserna skall sedan månader tillbaka ha varit slutsålda och kvar dem uppe i hörnorna osv.
Magnus: Jag är vanligtvis rätt säker på vad jag vill o tycker. Men när det gäller just NHL-lockouten är jag kluven.
Det är omöjligt att säga vad som är bra/dåligt i dagsläget. Trot att hockeyn kommer växa till sig lite bättre i sthlm igen nu. Vilket är bra för alla lag. Om vi hade fått hem Kim eller nått annat fint namn hade nog intresset här ökat osso.
Jag har dock inga glädjande nyheter vad gäller spelare just nu. Mer än att Kim inte är helt körd. Har hört att han fortfarande är osäker på hur länge han vill vänta, innan sa han efter jul. Nu säger han att han vill ta en vecka i taget. Inte alls omöjligt att vi får se Kim i laget till hemma premiären. Men personligen tror jag inte på det, inte än.
Nubben: Vi hade ju tagit tag i det som jag ser det. Årets lag är billigare men betydligt bättre (som jag ser det) än förre årets. Utan NHL-konflikt hade vi efter 50 omgångar varit i slutspel, det är jag övetygad om. Nu blir det troligtvis (om strejken blir så lång som det talas om, dvs en säsong eller längre) en kamp för att slippa kvala. Om inte vi kan förstärka för att möta den helt nya Elitserien.
Å andra sidan, skulle strejken vara slut om en-två månader. Då är vi definitivt med i matchen igen. Medan lag som gjort sig beroende av lockoutspelare kommer få stora problem att bygga ett nytt lag mitt i säsongen. Därför är 2 eller max 3 NHL-spelare en mycket vettig målsättning som jag ser det.
Magnus: Jag säger som jag sagt alltid. Man måste prestera först, sen kan man glida på "framgångsvågen".
Kolla på FBK, VF o HV. De har inga problem att hitta sponsorer, det samma gäller för MFF här i stan. Om MIF bara vinner så kommer medgångspubilken och med dem kommer också ökat intresse och sponsorerna får upp ögonen för oss igen.
Vi kan inte begära att företagen i Malmö ska lägga ut miljoner varje år när klubben får kvala. Det är tyvärr så att företagen måste vända på i stort sätt varje krona nu för tiden. Ska de satsa ska de satsa på ett framgångsrikt lag, det är inte så svårt att förstå dem trots allt.
Men Percy hade såklart fått ordning på allt om han tagit tag i det igen, det är jag osso helt övertygad om =)
Nubben: Ok, man ska väl inte bry sig för mycket om vad som sker på Mifs kansli. Då blir man förmodligen tokig och måste bli tvångsintagen på psyket. ;)
Percy är Percy, han är som han är. Han kan dock sälja sand till beduiner i Sahara men det är förståeligt att han inte kan/orkar/vill syssla med den biten längre.
Nubben: Hör skrämmande rykten om att Krüger skulle vara impopulär bland spelare samt sponsorer. En kille på SvenskaFans forum som menar att han borde väck. Jag hade fått uppfattningen att det var precis tvärt om!
Magnus: Jag håller med till 100%, men jag tror nog att det går hand i hand. Svårt för ledningen att sälja när man aldrig har fullt hus. Man sänds knappt i tv o.s.v.
Nä om laget kan vinna lite matcher i början av säsongen nu tror jag på en underbar vinter, annars ser det inte ljust ut på sponsorfronten...
Nubben: Men det är ju helt SJUKT. Vi pratar Malmö, en av Sveriges mest expansiva regioner. Vad är felet? Är det våran ledning som inte kan sälja eller är det företagen som är dumsnåla? Måste finnas massor av företag som skulle vilja vara personlig sponsor till NHL-spelare tycker man? Jag fattar det inte alls, hur jag än försöker.
Det låter helt, ursäkta språket, j*vla osannolikt att det inte ska gå att fixa sponsorer till en 2-3 NHL-spelare i Mif när till och med Björklöven kan värva en NHL-spelare. Då snackar jag en ordinarie och inte en farmarspelare. Richard Jackman från Penguins spelar hela säsongen, eller till konfliken är löst, i Björklöven. Visst, Penguins är NHLs uslaste lag men jag anser att Jackman hade förstärkt samtliga Elitserielag och nu ska han lira i Löven. Laget som nära nog gick i KK den gångna säsongen. Vad pysslar företagen med i Malmö?
Nubben: Banjo på torget? ja är du nere i Malmö lär du vara ensam, skulle ni säkra slutspelsplatsen uppe i Kempehallen och du bestämmer dig för att lira banjo på torget i Övik lär du knappast stå ensam, du vet väll att det spelats in en film om banjospelare uppe i övikstrakten? Den sista färden heter den och har blivit en klassiker som tydligen MoDo tittar på i bussen vid alla bortaresor ;-)
För övrigt så tippar jag MIF rätt högt i årets ES, ni ser ut att ha ett starkt lag i år, själv så fasar jag över kvalserien...hualigen.
Danne_L: hehe, det kunde ju varit så, kanske. Men nä det är inte han jag pratar om. ;)
Skön match igår för övrigt... 7-1 seger mot Rögle och spelarna som verkligen ska göra mål (Hannula, stalle o Mathiasson) stänkte dit puckarna. Bara hoppas att vi kan överraska den 20:e och ta poäng direkt, borta mot HV.
Kan avsluta med att säga så här. Om inte Malmö går till slutspel i år... Ja då, ska jag banne mig ställa mig på stortorget med en banjo i bara boxers o framföra en vacker låt.
Nubben: På tal om nyförvärv drömde jag om Mif i natt. Hannula dominerade och det gjorde han tillsammans med en transatland med ett efternamn som var något som, Simon, Simons, Simmons...kan inte minnas exakt. Löjligt om det skulle visa sig stämma! :)
Detta är en tämligen speciel men rolig grej jag har å komma med. När jag var lite yngre så fick jag en MIF (!) tröja av en god vän ( f.d en styrelseledamot i MIF) som också är en nära vän till familjen. Detta är ingen mindre än Pekka Lindmarks GULDTRÖJA från -94 med hela det lagets autografer på! Och denna tröjan använde Pekka! Har inte tvättat den så svettlukten finns kvar:-)!
Jag har sedan dess bara låtit den ligga eftersom jag håller på HV71 men jag tänkte att nu har det gått exakt 10 år sedan dess så kanske det är dags o sälja den likaväl som att ha den liggande menar jag. Jag kräver inga sviniga priser men jag har fått en del bra bud av goda vänner redan-är ngn här intresserad? Eller ngn som vet ngn som är det?
Alltså Pekka Lindmarks guldtröja-94 med ALLA autografer på!
Vore väl inte fel?
Maila mig på Sps här eller visa intresse i tråden!
Thomas17Srsen: Nä så är det väl, vi malmöbor har rätt mycket att hitta på kl 13:00 en fin och solig söndag. Till skllinad från människor som bor på mindre trevliga/aktiva platser...
Men men, det blir drag även i Malmöisstadion när tävlingsmatcherna drar igång, det vill jag lova.
MoK: Japp, jag säger bara att ingen vet hur det kommer gå. Det kanske blir ett jätte lyft för svensk hockey, eller så blir det bara ett kort litet besök här o sen är det serielunk igen...
Vi får vänta o se helt enkelt ;)
Du det var publikfest här i Malmö på 90-talet osso ;) Men nu på senare år har det blivit lite sämre tryck, men om bara laget vinner lite matcher i början av säsongen så kommer medgångspubliken osso...
Nubben: Publikfest e det varje match i Scandinavium :) Men precis som du säger så är det ju kul att se NHL spelare men risken att dom sticker mitt i säsongen är ju inte direkt bra för någon. Löser inte NHL detta kommer dom säkerligen få större problem eftersom dom tappar massa intäkter.
MoK: Nä visst ser det "mörkt" ut, men jag är rätt kluven i frågan. Visst vill man ha hit bra hockeyspelare. Stora namn som kommer dra upp hockey-intresset på många håll i landet. Men vad händer när alla NHL-proffsen drar tillbaka över atlanten efter några veckor? Kommer klubbarna och publiken se lika ljust på allt då?
Som sagt ingen vet hur det kommer bli, vi kan ju bara hoppas att ES får ett uppsving som allsvenskan i fotboll. Publikfest och bra spel, det är så man vill ha det ju.
Nubben: Jo skönt att det äntligen drar igång. Nu får man bara hålla sej till den 15e och se om det blir lockout eller inte. Hoppas på inte men det ser ju inte direkt ljust ut.
Förra året var det som sagt ett (ett!) litet mål som avgjorde, då kom vi ner till kvalserien. Men som sagt, laget har fått en väckarklocka och det kommer bara gå uppåt nu, men det är klart att vi inte slåss om SM-guldet redan i år. Men det kommer det osso ;) Var så säker.
MoK: Sant, jag håller med om att vissa förluster svider även på försäsongen...
Men det är trots allt ingen större fara när man sakapar chanser spelar bra, men pucken vill bara inte in den dagen. Det är värre om man ser att laget inte håller, de hänger inte med och man åker på stryk.
MIF kommer blir farligare i år, men sen om det räcker till slutspel det vill jag inte säga med säkert. Men nog kommer MIF överraska alla experter som tippat oss i botten (som vanligt). Med Mora som ända lag under oss.
Nubben: Man skall ju inte dra för stora växlar över hur försäsongen går. För jag får hålla med dej lite. Frölunda brukar vara bättre med en tung försäsong än tvärtom. Men 1-3 mot Hamburg.....
1. Signa Lilja som tränar med laget och är redo.
2. Ställ ultimatum till Johnsson, kan han inte bestämma sig direkt ta Regehr eller någon liknande spelsugen nordamerikan.
3. Dra hit en spelsugen hungrig center i 25-28 års åldern från valfri nation.