Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 101991 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 6-2 till MIF..
Härligt grabbar slår ett gifigt lag som blir bland av favoriterna den här säsongen

Nu e vi i finalen vilka möter vi då Frölunda,Hammers,Rögle,Södertälje lr Tjeckiska laget hmmm

Sv: MIF-SSK
miftjejen:Näe självklart inte han har inte fått kontrakt te nån klubb 6-2 te MIF!!!

Sv: Jussi
Härlig match av MIF, synd att den inte gäller nåt :-(
Var lite orolig efter att vi bara vann med 4-3 igår.

Jussi
Härligt 3 ass av Jussi än så länge....Hoppas han håller ett par år till....Det går ju inte snabbt när han tar sig fram över isen , men vilken pondus den mannen har...Förmodligen elitseriens känsligaste handleder...Och han besitter ju en riktigt bra speluppfattning också....Kul o se han när han är på bra humör....Hoppas o tror han gör en kanonsäsong...Puss

6-2 till MIF..
gött

härligt spel idag!
Många pp mål och även "vanliga" mål...

Härligt MIF!!!!!

Kom igen grabbar!

CoolaKoffe:

ska han sluta me hockeyn nu eller vadå?

Merla:oki Tack fö tipset kanske han drar te Limhamn/Pantern d behöver en målvakt

CoolaKoffe: Ser själv Ola Nilsson i stort sett varje dag på gymmet! Han är kvar i Malmö men har ingen klubb, dock har lag som Modo och Rögle hört av sig. Men i dagsläget är han alltså kontraktslös.

Ps. Han visar upp en strålande form på gymmet (där för övrigt Johan Björk, Johan Norgren m.fl. också tränar). Dock har Ola lite problem med ett knä, men annars är han i fin form. Hade gärna sett honom i MIF...Blir det Limhamn/Pantern nu? ;)

miftjejen:Han har inte skrivit kontrakt på nån klubb alls förut planerade han AIK lr Rögle men d blev inte så

I vilken klubb spelar Ola Nilsson nu??

MIF-SSK
Inför den trejde träningsmatchen

Som e i Valhall I halmstad där MIF slog halmstad me 4-3 matchen börjar 16.30

Jussi e tebaka efter sin skadad ljumske Janos Vas å Johan Björk vilar ida

Å Andreas Hadelöv e tebaka i målet

Sv: Halmstad - MIF
Stefan:Okejje

CoolaKoffe:

japp det stämmer bra det.

Jag lägger "alltid" upp alla bilderna jag får om det inte är 10-20st vilket har hänt några gånger då sorterar jag ut de bästa i MIF ögon :)

Stefan:jaha okejje e d de som var i www.mifredhawks.com

CoolaKoffe:

nix dessa var bilderna jag fick via mail från BIldbyrån

Stefan:Okejje va bra men finns d ingen bild när mif gör mål??

CoolaKoffe:

Matchfakta och kommentarer samt bilder finns nu ute...

Sv: Floskel.
dansken99:

hehe

har inte vant mig vid det nya scriptet jag använder än tydligen :D

CoolaKoffe: Va optimistiska vi kan vara ;-) . De har inte än spelat en enda elitmatch och är redan nu sågade t.o.m av deras egna fans. Detta trots att de vunnit alla matcher hittils. Det är ju trots allt fansen som ska hjälpa dem fram till guldet och jag kan lova att detta inte är rätta sättet att heja fram dem till guldet genom att såga dem direkt. Undras vad som krävs för att du ska tycka MIF är giftiga som lag. Kanske om Percy köper upp Sveriges Top 20 spelare så kanske du kan tro att MIF tar guld *Ironi*. Åren innan har ju MIF varit guldtippade pga laget på papperet. Nu när de inte ha en massa stjärnor i laget så är de knappt värda namnet på skjortan. Märkligt. MIF mot SM-Guld 2003

4-3!! Hadelöv skulle ju hållt nollan!

Tycker det är lite tidigt och helt fel att döma våran nye målvakt efter en ynka match. Spelarna har knappt haft skridskorna på isen och behöver lite tid på sig att komma in i spelet efter semestern. Likaså målvakten behöver lite tid på sig. Sen och andra sidan kan det ju faktiskt vara så som många andra påpekade innan att utespelarna kan ju varit helt usla på att ta bort motspelarna så de helt enkelt spelade bort målisen, trots att han kanske var den bästa spelaren på isen i laget just då. Vad jag vill komma till är att vi kan bara spekulera, och vilket skälet än må vara till att MIF låg under ibörjan så spelar det ingen roll just nu så länge de spelar bättre i höst när det väl gäller. Nu är det bara träningsmatcher som gäller för att vara redo att möta de viktiga matcherna. Vinner de nu eller torskar alla fram till elitseriestarten spelar ingen roll. Nu gäller det bara att få matchträning i benen samt komma igång. Så sluta klaga på spelarna. Jag är övertygad om att de gör vad de kan och är även säker på att de kommer att göra bra ifrån sig i höst. MIF mot SM-Guld 2003

dansken99:Ja vill inte göra er bessvikna de kommer samma plats som sist å åker ut i kvarten

Floskel.
Det kan inte varit mycket drag i hallen ikväll när endast Pehr Claesson var publik *skrattar* .

Stefan: Nästan så detta kvalificerade till ett mail till Anrells floskelltopp ;-) HAHAHA . Må väl. MIF mot SM-Guld 2003

Stefan:Ja kanske kanske inte vi får kolla matchfakta imorrn

CoolaKoffe:

Notera att jag INTE vet om det nu var så... det kan ha varit Borgqvist som var kass... men det vet vi inte..

Stefan:Jaha f-låt da ja visste inte d

CoolaKoffe:

skärp dig nu!

Hur f-n vet du att det var hans fel? Såg du matchen? Hur vet du att Halmstadsspelarna inte var soprena? Kanske kom 4 mot 0 och passade lite fram och tillbaka och rakade in puckarna i öppet mål?

Jönsson:

japp var fel där, litade på Bofors hemsida där periodsiffrorna stod på deras första sida, men det var inte rätt tydligen :(

Magnus:Du d blev 4-3 tack vare Borgqvist han i målet om de har "Hadde" mot Södetälje då blir d en giftigt match

Stefan:

jo jag vet, men för säkerhets skull fick jag göra lite matchfakta för den förra MIF-Bofors IK stämde inte! i början!
men den har ju rättat till sig såg jag!

godnatt!

Det är lååååångt kvar till Elitseriestarten som tur är, 4-3 mot Hammers är INTE bra. Men det är som sagt bara träning ännu så länge...

CoolaKoffe:

det var så lite=)
inget illa ment, men ibland har du väldigt oseriösa förslag, men även några bra!

Jönsson:

målen finns på hemsidan :) Försöker nu bara få tag på Gunnar för lite kommentarer

VI VANN YAHOO 4-3 MATCHVINNARE:MIKA HANNULA 2 MÅL!!

Skott:33-23

Utvisningar:MIF:12min Hammers:10min

Thomas:Man måste ha två målvakter då e man inge elitlag =)
CoolaKoffe från Södertälje

CoolaKoffe: förstod inte riktigt din mening, men så klart ska man ha 2 målvakter, en förstamålvakt, sedan en billigare andramålvakt som får värma bänken lite :)

slutresultatet: 4-3

mif målen:

14.31. 1 - 1 EQ MIF 51. HANNULA, Mika
(13. THURESSON, Marcus, 38. LIIMATAINEN, Petri)

38.21 2 - 3 PP1 MIF 67. ÖHMAN, Roger
(55. ANDERSSON, Peter)

41.06 3 - 3 EQ MIF 3. NIELSEN, Franz
(45. NORGREN, Johan, 9. MALMSTRÖM, Henrik)

55.46 4 - 3 EQ MIF 51. HANNULA, Mika
(13. THURESSON, Marcus)

Jönsson:MAN TACKAR!!

Thomas:Man måste ha två målvakter då e man inge elitlag =)

4-3 till mif, då tackar jag för mig.

coolakoffe: förklara varför mif ska ha 2 toppmålvakter med höga löner då de inte har ekonomi för det och då kanske varit tvungna och tagit en billigare utespelare.
Jag menar Hadelöv e min kille i mål så varför ha en till i hans klass? bara onödiga pengar.

//

CoolaKoffe:

wow! du vet någonting!
när man lyssnar till dina förslag o uttalanden så är det svårt
att INTE döma dig som okunnig. och det du skrev precis har
ju alla redan läst på hemsidan!
så du visste det inte för typ 1 år sedan!
just det!

härligt att se att Frasse gör mål!!
Hoppas Frasse fortsätter i ES oxå, med att MÅLA!!!

JA!!!! HANNULA 4-3!!!!

Thomas:Skojar ru han e bland de tre bästa spelarna

Hannula 4-3
hannula lalalalala lalaaaaa

Jönsson: Hannula igen!!! Han e inte dålig! Tur att han inte stack till NHL!

Jönsson:Ja känner visst han han spelade som junior i A-Laget två-tre matcher å spelade i J20 laget sen spelade han i Pantern i några säsonger sen nu iår köpde Lillis Borgqvist nå du sa att ja inte kan nånting just d tänk dig för

ey, Mika e en toppen kille. :))))))

CoolaKoffe: Du har ju noll koll!

Om du läst lite om MIF sen i våras, så borde du veta att MIF inte har ekonomin för att köpa de förslagen du angav, det är dyra målisar du snackar om!!!

MIF sparar för att ha ett plus kapital till året (tror det är 2004) då alla Elitserielag ska ha ett postivt kapital för att få vara kvar i ES, annars ryker de ner i allsvenskan...

Klaga inte på robban för en match heller, han har enl många varit en lysande målis tidigare så...

Har ju varit andra keeper i MIF förrut, sidan om Pekka Lindmark

« · 101991 · »