Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 112739 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Byggfeber
Just nu håller på värsta byggfeber å d e 4 arenor som e bestämt

Läs länktips där står d å mifs nya arena den kommer heta

TOWER ARENA!!!
rätt bra namn fast ja trodde att den skulle heta

PNB ARENA

men aja den kommer börja byggas år 2004 läs mer om d andra 3 arenorna som e på gång

Sv: Hockeyligan
Knugen: Det kvittar väl vilken spelartrupp ett lag har, det kan ju ändå bli årets kalkon. Kolla på New York Rangers...

Magnus:hmmmmm

CoolaKoffe: Lasse Anrell hade tippat AIK först för att han trodde att han därmed skulle få rätt i att de skulle komma sist. Något sådant var det, tror ingen på allvar tippade AIK i topp överhuvudtaget.

Knugen:Jo ja vet om hockey å du många tidningar te å me hockeysidor stog d så här överallt

1.AIK!!

å jo visst va ssk kalkoner å ja har sett truppen men förra året gjorde d i grundserien 16 st en poäng

CoolaKoffe: Kan du nåt om hockey? AIK var väl knappast någons favorit förra säsongen? SSK blir inte någon kalkon, har du kollat igenom spelartruppen?

d e konstigt lla sidor säger att mif kommer te botten d tillhör inte där d tillhör itten å toppen man vet aldrig mif kan ta sm-guld men ja e inte 100% säker minst 10%

ja mest säker att Frölunda,HV 71 lr färsjestad tar guldet 2003

Linköping å Södertälje blir säsongens kalkoner å MODO blir säsongens kastatrof

Å Nykomlingen e Leksand

2001/2002

Favoriter:MODO,Färjestad å Frölunda
Kalkoner:Luleå,MIF dålig start men jättebra slut
Kastatrof:AIK d va favoriter men va hände rakt ner i botten istället fö toppen
Nykomlingar:va Södertälje å Linköping

Hockeyligan
www.hockeyligan.se - Är allt vimmsiga, kolla runt lite granna på deras frågor till Hockey sverige osv..

En fråga löd vilka man tror vinner Sm-Guld

En annan fråga vilka man trodde stod som Svenska mästare 2002/03

Jag antar att den ena förfrågningen var under förra årets Säsong annar så får ja d knappast att gå i hop

Percy Tack!
Han är för givmild denna byggmästare, han slutar aldrig att förvåna. Percy är guld värd för Mif. Härligt att det finns sådana som han.

Kram Percy från mej till dej!

Sv: MIF-Frölunda 4-0
miffeman:eeee minst 2-0 te MIF

miffeman: 4-0 till MIF, och vad grundar du det på?

Sv: Tack Percy!
Grattis Malmöö.. *dressmanreklamsnubberösten*

TACK PERCY!!

miffeman: snarare 4-1 till frölunda, Magnus kahnber, peter ström, jari tolsa och erik kakko målskyttar.

Här brukar man sitta och pika om Malmö med Percys värvarpengar, och får alltid nåt hårt på näbben!!

Men nu kan ni ju inte neka...

Bilder MIF-Våelerenga
Hallå alla miffare! vill ni se bilde från matchen mellan mif-vålerenga kan ni gå in på www.uhc.dot.nu eller www.uddevallahc.tk

crille: ...läge...

Tack Percy!
Det är väl läga att tacka "vår" starke man Percy Nilsson som skänker MIF 10 000 000 kr...

MIF-Frölunda 4-0
Malmö vinner mot Frölunda i Premiären med 4-0.
Mål:1-0 Hannula 2-0 Riihijärvi 3-0 Hannula 4-0 Rydmark

Sv: Vålerengen-MIF
Var på matchen igår i Uddevalla och jag måste bara säga att Frans Nielsen är en riktig kämpe och att han var bäst i Mif hoppas han får många framgångar.

Annars var det svinkallt i hallen och Uddevallare är inga tokiga hockey fans, det är väl bara handboll och fotboll i huvudet på dom.

Det är alltid kul att se alla trogna Miffare som syns på alla matcher även tränings matcher, en eloge till er.

Kram från mej!

gmon:

Beklager......Litt sen der.

Takk for meg.

gmon

KUNGEN67:

Her har du det:
Frans, Wahlberg (liiiten styrning efter skott från Öhman), Petri och Malmström

Peter Andersson passade fram till Wahlbergs (andra assist) och Franz mål.

Hadelöv har räddat en straff efter att Liimatainen slarvat i p.p och tvingats riva ned en Vålerengen spelare... Patric Englund ex: Hv och AIK slog straffen.

Kunne mer tenkt meg å vite hvem som scora for Vålerenga.

gmon

Sv: Inför matchen mot Vålerengen
Ett litet matchreferat från en Frölundait jag hoppas det duger....

1:a perioden

1-0 6,56 Frank Nielsen - passning Peter Andersson
1-1 7,33 Öystein Olsen

Hadelöv gjorde att par bra räddningar innan MIFs ledningsmål, sen så räddade han dessutom en straff 9,49 in i första efter att MIF åkt på en kontring när de var en man mer.
Skottstatistiken, inte en susning, tyvärr.

2:a perioden

1-2 0,28 Öystein Olsen
2-2 0,59 Wahlberg - passning Öhman, P Andersson
3-2 5,26 Petri Liimatainen - pasnsing Petrasek, Wahlberg
4-2 10,58 Malmström - passning Frank Nielsen
4-3 13,09 Öustein Olsen
Skotten 14-13 till MIF

Vålernga hängde inte alls med i början av perioden, deras försvar var sådär men rätt bra i anfallet tycker jag. Malmös försvar var lite virrigt när norrmännen kom i anfall.
Rydmark ful i spelet och tålamodet var dåligt tycker jag även Wahlberg visade lite av den varan.

3:e perioden

4-4 10,18 Nygaard
Skotten 8-7 till MIF

Tja vad säger man om tredje, jag stod mest och frös trots massvis med kläder på mig. Varför är det alltid kallt i den hallen???

Summan av allt kan man väl säga att Malmö kunde ha vrit mer effektiva i powerplay och försvaret var vidöppet vid några tillfällen, norrmännen kom fria ett par gånger men Hadelöv stod upp bra.

Juha Riihijärvi fick en 2+10 minuters utvisning. 2:an för hakning och 10 lyckades han snacka till sig.
Ytterligare en 2+10 drabbade Janos Vas, tror jag var inte med där i svängarna vem det var.

Som sagt jag hoppas nån av Er blir nöjda med detta.

CoolaKoffe: Jag må va blind men jag hittar inget resultat.

KUNGEN67:Kolla lite kängre ner Stefan har skrivit d

Vålerengen-MIF
Hallå!

Vad blev matchen idag?
och vem gjorde målen+ assist

Tack för mej!

CoolaKoffe:

Noen som vet resultatet????

gmon
Vålerenga sup.....

CoolaCoffe..

jadu det vet jag inget om...då hon endast är 4år

Stefan:Jaha okejje.. höll dottern på mif da??

Coolacoffe..

för att han dels inte håller på MIF utan Luleå och för att hans dotter blev trött och ville gå hem.

Stefan:Varför gick han hem efter två perioder dålig förlorare lr :)

sannes:jaha vikken otur nu har man verkligen problem me A-Truppen 2 bra spelare va borta ida 3 skadade å 1 fö att han har fått en dotter

men d viktigast e elitserien än träningsmatcherna

sannes:
tack för info

Chirstoffero... vet ej då jag inte sett matcher, pratade med en som gick hem efter två perioder.

CoolaKoffe: Malmö spelade oavgjort mot Vålerenga, har precis kommit hem efter att ha beskådat denna match.

Stefan: hur går matchen ikväll?

E den slut än? resultatet?

ha de bäst

Stefan:Okejj d e rätt kämpigt me försvaret
så nu står d 5-3 va??

Frans, Wahlberg (liiiten styrning efter skott från Öhman), Petri och Malmström

Peter Andersson passade fram till Wahlbergs (andra assist) och Franz mål.

Hadelöv har räddat en straff efter att Liimatainen slarvat i p.p och tvingats riva ned en Vålerengen spelare... Patric Englund ex: Hv och AIK slog straffen.

CoolaKoffe:

vet att MIF ledde med 4-3 efter två perioder... och då hade Hadelöv gjort en hel del svettiga räddningar.

Nubben:Jappz men 6 st va borta ju Lundberg,Hannula,Valdix,Thuresson,Hasselblad å Mangertoft

CoolaKoffe: Jo, jag tycker det är rätt segt...

Hoppas att det blir ändring på det inför nästa säsong. Även om jag tycker att träningsmatcher inte betyder ett piss egentligen. Resultaten betyder iaf inget, och det är typ bara det man kan få reda på om dem...

Det är synd.

Stefan:ISF kommer ru få bilder från matchen??

Nubben:ja d e väldigt synd asså man kan ju följa ssk-lhc i ssks hemsida just nu efter två perioder leder ssk me 3-2

Det är riktigt synd att man inte ska kunna följa MIF ett dugg under försäsongen...

CoolaKoffe:

det är ingen fara.

tror inte nån visar nått online från matchen...tyvärr

Stefan:Jaha sorry d isste inte ja men vet du d visar online mellan mif-Vålerengen?? de visar inte på swehockey!!

CoolaKoffe:

Får och får... det är väl mer upp till dig själv. Detta står dock på hemsidan:

Allt på Mifredhawks.com är förbjudet att kopiera utan tillstånd.

Magnus:aja som ni vill da men förresten vet ni vikken hemsida de visar resutalten fö på swehockey visar de inte

CoolaKoffe: Är det inte lite onödigt att skiva i gäsboken vad som redan står på förstasidan?

Stefan:Ja d e ju bra lr får man inte göra d??

CoolaKoffe:

sen idag Koffe?... väntat sedan jag la upp den där texten igår vid 19-tiden på att du skulle kopiera in den här :D

« · 112739 · »