det är klart att lite konkurrens inte hade skadat, hade gärna sett att vi haft flera stycken med den potential poängmässigt i MIF.
Thuresson har potential att göra mycket poäng men han verkar inte riktigt komma loss i poängmakeriet i MIF... i TPS gjorde han mycket mer poäng i en kanske mycket bättre omgivning iofs.
KentaK:ja hejar oxå på södertälje fast man sviker inte mif när man har hejat på d i 6 år å ja har hejat på ssk fö att ja bor här å när d kom elitserien
Om ni inte redan är med i Dreamteam tycker jag ni ska gå in å anmäla er nu direkt adressen är dreamteam.aftonbladet.se
Sen kan ni ju vara vänliga å gå med i min liga jag har startat den heter Dreamteam 02/03 alltså Dreamteam 02/03 gå med nu ni är varmt välkomna vi höres.
"..DIF var aldrig i ledningen... försöker fortfarande få tag på Gunnar för att få MIFs målskyttar samt lite kommentarer. Stefan från Eskilstuna 2002-09-15 19:26:14 "
Miiklo: Bra att de inte förlorade iallafall. Lite prestige då både Linkan o Wikegård är tillbaka i DIF nu! Skönt att se att yngre tar för sig också. MYCKET VIKTIGT DET!!!!
5-5 är la inget kanon resultat mot en 08 lag. Men det får la gå för denna gången, vi hade ju trots altt en hel del sakdor. Det mest postiva som jag ser var la att kungen Janos Vas nätade UNDERBART !
Magnertoft, Thuresson, Hasselblad är sedan tidigare skadad och igår anslöt sig Mika Hannula till den skaran.
Mika skadade armbågen under gårdagens träning och det är oklart hur länge han blir borta. Thuresson och Magnertoft är tillbaka i träning men när de är tillbaka i spel är oklart.
Man får ihop tre femmor plus Janos Vas men inte mer. Alla kommer att få spela ikväll och nu är det upp till juniorspelarna att visa att de vill och håller på den här nivån.
det är inte 2veckor före seriestarten som man ska vara i form utan när den börjar.. MIF kom till matchen med Vålerengen med en stenhård träningsperiod avslutad dagen innan. Från matchen mot Vålerengen fram till seriestart är det "lättare" träning och finslipning som gäller för att formen ska vara det... dvs planering i högsta hugg för att man ska vara i form till matchen mot Frölunda.
Du har nog rätt när du säger att mycket hänger på Hadelöv, jag var och såg MIF träningsspela här i stan, Uddevalla, och Ert försvar var ingen höjdare i den matchen, kunde ju varit en tillfällighet men det såg inte så ut, tycker jag.
Jag hade väntat mig mer av MIF så här nära elitserie starten, fast det klart de kanske sparade sig inför premiären......
Behövs det biljetter till träningsmatchen på söndag och i så fall var skaffar man dem...tänkte svänga förbi en kortis innan vi drar till helsingborg för att mosa dem i fotboll?? Tacksam för svar..
Jag tänkte bara säga några väl valda ord. Elitserien närmar ju sig med stormsteg, UNDERBART!!!
Sluttabellen kommer innehålla två solklara saker. FBK är i toppstrid, och Linköping tilsammans med Timrå får det mycket svårt...
FBK gäller som favorit även i år, men sen finns det ett koppel av lag som har chansen att slå till i ett slutspel. HV, MIF, Dif och även Frölunda kan blanda sig i det hela. Om man då tänker på ett slutspel där det mesta kan hända, så är jag helt övertygad om att som slutsegrare kommer antingen ett ungt o hungrigt MIF, eller ett stabilt och snabbt VF stå.
Mycket hänger på Hadelövs axlar den här säsongen för MIF:s del. Spelar han så bra som alla vet att han kan, så kan MIF verkligen ta hem guldet. Men utan en målvakt i form vinner man inget SM-guld...
Teus: Det har du iförsej rätt i..men Rangers betalar sina spelare bäst i sin serie..det gör inte SSK.. lite skillnad på upplägget ändå tycker jag..Men jag är rätt övertygad att det laget som blir årets flopp har en målvakt som floppar..det har inte SSK.. vi har enligt Boork mfl elitseriens bästa målvaktspar. Linkan utklassade modo och Timrås målvakter förra helgen.. Wanhainen var stensäker mot LHC och tredjemålisen Blomqvist höll nollan mot Sundsvall Hockey. SSK klarar sig undan kvalspel. Malmös chans är att HAdelöv kommer upp i fornstor form..annars får ni med dagens trupp snegla oroligt nedåt. Timrå är garanterade i botten. Leksand gör sällskap..jag är inte imponerad av nyförvärven, ser inte bättre ut än när de åkte ur senast.... de kan maximalt ta 9-10 plats i mina ögon. I övrigt låter jag allt vara osagt utom att SSK kommer undvika kvalserien... och att Färjestad är otroliga guldfavoriter... Frölunda och HV är gedigna lag som slåss om plats två och tre.