Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 118533 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elitseriebilaga
Men i J20 visade VF vilka som är bäst...
Malmö - VF 2-6
Det är ju bara att hoppas att det går lika bra på tisdag...

Nubben: Nu fattas det bara att MIF REDHAWKS KAN VAR I SAMMA FORMTOPP SOM MFF

Teus:men d kan va sant bara man vinner serien så vinner man inte guld men d e ju omöljigt södertälje 1:a FBK 2:a å Frölunda 3:a d stämmer inte å MODO sist näe skulle inte tro d man får vänta å se den 25 februari 2003 kl 21.15 då e grundserien slut

Nubben: helt rätt, men där återfinns inte malmö.

MoK GG: Vad som händer på tisdag visar ju verkligen inte vilket som är Sveriges bästa lag...

Även om jag tror att MIF vinner, så kvittar det.

Det är ju inte i första matchen på säsongen man ska vara som bäst, det är i den "sista" (SM-finalen)...

Stefan: Läste också det och idag tippade de SSK som vinnare av Elitserien...att SSK skulle komma före t ex FBK har jag mycket svårt att tro.

Nubben: Sveriges bästa hockeylag?? Vänta bara tills på Tisdag så får du äta upp dom orden :) Tyvärr kan jag inte argumentera emot det om Fotbollen just nu.

På måndag kommer den, då får vi helt enkelt se... ;)

Sen måste man ju säga grattis till MFF, som vann 0-1 borta mot Landskrona nyss, skönt att vi har Sveriges bästa hockey och fotbollslag i stan...

Stefan:Ja har expressen bilagan ska vänta oxå te aftonbladet bilaga i Expressen hade d tippat Malmö 7:e plats förre linköping....

Teus:

du läste väl även i Expressen att MIF var i semifinal förra säsongen?
Bäckman gjorde en godkänd säsong med en semifinal.

Hadelöv var inte sitt rätta jag, men utan Hadelöv i mål så hade man inte tagit sig till semi

Nubben: Köpte Expressen's hockeyguide för någon dag sen och de verkar ha ändrat sig. Leif Boork skrev att han tror att MIF hamnar på en sjundeplats och Alf Karlsson skrev "Inget guldsnack, men slutspel ska det bli.". Innan har Expressen haft MIF på typ niondeplats. Ska bli intressant och se vad Aftonbladet tror. Eliteprospects.com tror att MIF hamnar på plats 11 (se länktips). Men de verkar inte ha sett något från försäsongen, för en av anledningarna är enligt dem MIF's målvakter.

Själv tror jag blandningen med unga hungriga med gamla rutinerade kommer bli lyckad.

Sv: Burrashow!
arnetiberg: Ja, Bosse Svanberg gjorde 27 poäng på 7 matcher i division 1 i Danmark. :)

Elitseriebilaga
Glöm inte att köpa Aftonbladets Elitseriebilaga på måndag. Det kan nog bli en hel del kul läsning. Se vad för nya saker de har kommit på till förklaring att MIF inte kommer gå bra i år.

Alla utanför Malmö tycks ju tro att vi kommer bli ett strykgäng i år. Vi får ju helt enkelt vänta några veckor /månader och sen kanske de har insett att vi inte kommer slåss i botten i år.

Sv: Burrashow!
Teus: det visar dock att serien håller klart sämre klass än..es..!

Sv: Elitserien 2002/03
Givanpes: Intellegent tips!

Och du har helt rätt.. Brynäs kommer att bli årets höjdare!!
Linköping däremot årets flopp och Weiderstål får gå långt innan jul!

Alla kan sluta klanka ner på årets upplaga av MIF för som de flesta som vet något om hockey vet att Bäckman+Juniorer=Succé och MIF har inte tagit upp lite junisar.Visst det kan ta sin tid innan den riktiga framgången sker , men snälla..MIF åker ju knappast ur .. så här slutar det :

1.Färjestad
2.Brynäs
3.Frölunda
4.MoDo
5.Linköping
6.Hv 71
7.SSK
8.Luleå
----------------------------
9.Malmö
10.Djurgården
11.Timrå
12.Leksand
Och varför all tippning åt Leksand.Vad talar för dom egentligen? DIF ser svaga ut och Malmö likaså (Men om några år så..) Linköping och Brynäs blir årets höjdare och Lule når slutspelet som alltid..

Rögle Fans:eeeee d stämmer inte SSk åtta å MIF 12:A!!!

å Frölunda 6:A kan du verkligen tippa

så här tror ja

1.Frölunda
2.Färjestad
3.HV 71
4.Brynäs
5.Södertälje
6.Linköping
7.Djurgården
8.MIF Redhawks
9.MODO
10.Luleå
11.Timrå
12.Leksand

fast vem vet

mif kan vinna sm-guld å kansk Du har rätt men d e bara vänta å se me sina egna ögon LIVE!! å kolla på Pay per wiew lr CANAL+

Rögle Fans: haha, jadu, lycka till med det tippset.

Elitserien 2002/03
Mitt Tips till Elitserien är

1 Färjestad BK
2 Djurgården IF
3 HV 71
4 Modo Hockey
5 Brynäs IF
6 V:Frölunda HC
7 Linköping HC
8 Södertälje SK
9 Timrå IK
10 Luleå Hockey
11 Leksand IF
12 MIF Redhawks

Sv: MIF träning
Redhawk:hmmmmmmmm

anders: klart är det ofentligt. bara du hittar tid på morgonen.kl10.
så du är välkommen. kaz.

CoolaKoffe: han hade svårt och vakna tidigt på morgonen ;o)) kaz.

Mikklo, Mangeman och allt vad du heter
Sluta nu med din spamming ang din Dreamteam liga.

Du är inte anonym även fast du registrerar nya nick och försöker ändra lagtillbehörighet nu Leksand.

Ser jag personligen ett inlägg till med reklam från din ligga kommer jag att kontakta både Telia din internet leverantör och ta kontakt med Aftonbladet för att få din liga nedlagd.

Chattade Bäckis i Aftonbladet :)

MoK GG:

precis, tur det.. annars hade man fått kräva Aftonbladet på ersättning för allt slit med raderandet :p

Hade faktiskt inte nån aning om att det var en tävling om antalet deltagare i ligorna.. förräns igår. Tur att anstormingen med reklam för ligorna inte blivit värre än vad den är iaf... kunde varit fler som gjort reklam.

Stefan: Ruskigt jobbigt e det iaf tur det går snabbt att rensa undan inläggen

CoolaKoffe:

för att tränarna inte anser honom vara tillräckligt bra för a-truppen kanske?

MoK GG:

jo jag vet att han och många fler är det... tyvärr.

Stefan: Han är desperat att vinna en av tävlingarna i Dreamteam. Flest deltagare i en liga. För han vet nog inte mycket om hockey och kan slåss i poängligan :)

Varför e inte Henrik Blomqvist me i ATruppen??

anders:
jadu det vet jag inget om, men regler är regler och om du läser dig in i vet och etikett på nätet så vet du att man inte gör reklam för något saker på någons hemsida, forum osv.. och läser du regelboken för HS (se länktips) så ser du vilka regler som gäller här.

-----------------------------------------------------------

Mickestropp, Mikklo och allt vad du kallar du kallar dig...läs regelboken även du.. du har blivit varnad, bannad och du fortsätter ändå, nästa väg för oss blir att kontakta din ISP dvs internet leverantör!

Stefan: Måste vara det enda stället på internet där reklam inte är tillåtet då???

anders:

så vitt jag vet är alla öppna... och så mycket folk är det inte på träningarna.

Om du undrar var ditt DT inlägg tog vägen så är det raderat då reklam inte är tillåtet här... har varit myyyyyycket reklam för DT ligorna här på HS så allt ryker numera.

Stefan: Inte alla va???

Tänk om de ska gå igenom viktiga grejer och så är det en massa folk på läktaren o stör?

anders:

japp de är offentliga

Redhawk: Är Mifs träningar offentliga?

Sv: Whalberg
Redhawk: tack för svaret...ja tänkte när ja såg eran whalberg......ojjj,va billig han va!

Redhawk: Thure tillbaka och bäst på träningen? Härligt! :D

Om en sån som honom göra en bra säsong, så kommer MIF överaska många kritiker.

MIF träning
idag var det fart på träningen. nästan alla var med utom MACKAN, Fjuss(skadade). det ser bra ut just nu. och jussi är duktig, han ser bättre i år och verkar om han vill rekompensera för hans dålig säsong förre året. och gamla gubbar får jobba lite mer än yngre killar för att hålla dem varma hela tiden ))))
bäst på träningen var idag : Thurre :o) han verkar också att han vill vissa att han är duktig. och det är han . när han vill.
kaz.

pappin: Det är 2st whalberg. den ena spelade i MODO &den andra spelar i MIF. han i MODO spelade tidigare i tyskland. och våran whalberg kommer från Södertälje .

Sv: Dreamteam
Portello:Varför måste dreamteam va från 16 år?? nja e ju 14 :(

pappin:Vet inte den förra klubben han spelade d va i södertälje när d spelade i Allsvenskan Norra

Whalberg
whalberg.kommer han från modo (walberg i ert lag)?

Sv: Dreamteam
Blixten: Japp den heter kort och gott just Hockeysnack

Dreamteam
En liten fråga....

är det någon som har skapat en liga för hockeysnack???
det vore kul..

//Blixten

Sv: Vem blir poängkung i Mif i år?
nek97raj:Jussi blir bäste målskytt å hans konurett e Hannula å Henke

Teus: Får Mattsson till det, samtidigt som Rihijärvi fortsätter i gammal god stil, kan måhända Sportradions tips (5:e plats) slå in.

Nubben:

Jeppe har helt klart potential att göra det. Förra säsong var ju ingen höjdare för honom, men när han väl kom igång så öste han ju in mål. De flesta av poängen gjorde han ju under bara ett par veckor, om jag inte minns fel. Så en kanonsäsong av honom skulle nog innebära en hel del poäng. Men jag tror ändå Jussi blir MIF's poängkung, men i år ska han få kämpa för det. ;)

Jussi är ju såklart favorit och kan med en bra säsong göra en bit över 50 poäng.

Jeppe hade ju bara 22 poäng förra säsong och han ska ju självklart ha mer poäng. Varför inte dubbelt så mycket? :)

Hannula kan mycket väl göra en hel del poäng, men jag tror inte att han vinner den interna poängligan. Varför inte över 20 mål istället? :)

Thuresson hade 48 poäng någon säsong i MIF, därefter har det gått neråt. Mer förra säsongen hade han iaf 6 poäng mer än säsongen innan. Så förhoppningsvis är han "poängkurva" på väg uppåt nu.

Detta är ju en fråga som egentligen bara har ett svar Jussi är självskriven favorit till platsen även i år.

Men jag vill inte säga som alla andra så jag tar fram ett ess ut skjortärmen. Jag tror nämligen att "Jeppe" (Jesper Mattsson) får en kanon säsong i år.

Slipper han skador och får bra mycket speltid (framför allt i PP), då kan han verkligen ta över manteln som Poängkung här hemma.

Vi får väl helt enkelt vänta och se om där ligger något överhuvudtaget i det jag precis sagt ;)

Stefan:

Jag tror även att våra juniorer kommer att göra ett jäkla bra jobb i vinter.

« · 118533 · »