Idag mot MoDo hördes knappt MIF klacken någonting! man blev frustrerad av att stå där o höra hur några MoDo supportrar (the reds) överöstar hela malmöklacken när vi spelar hemma dessutom! skärpning! vi måste hjälpa till att lyfta MIF mot höga höjder!
MoDo vann orättvist idag tycker jag! det lilla spel där var hade malmö. hadelöv var bra fram till 2-2 målet. sen vet jag inte vad som hänt med honom. bättre lycka mot fbk.
vad som än sker, vi kärlek ger, vi kommer alltid älska er!
bobco: dom har spelat 3 matcher: 1 vinst, 1 oavgjord och en förlust. Nästa möten är FBK, SSK och Timrå. Vi kan inte göra en ren rättvis bedömning förrän vi mött alla lag både hemma och borta. De inledande matcherna brukar ju vara dem tuffaste, iaf för har det sett ut så de senaste åren. SSK måste ju vara väldigt dåliga i år som bara tagit 1 poäng på 3 matcher. Om något lag ska sparka sin tränare efter 3 omgångare så är det SSK :-)
vill säga att vi spelade med bara 2 centrar eftersom whalberg krokade med malmström och fick ont i käket(ansikte) . Hadelöv var mycket mycket bra. igen. jag ska ha cool denna säsongen bara. för att jag vet vi kommer inte långt i år , jag har inset detta bara. kaz.
Teus: Ger mif bäckman 3 säsonger så kommer det att gå åt pipan för mif och varför skulle dom ge han 3 säsonger ingen annan tränare som varit i mif och gjort dåligt ifrån sig har fått 3 säsonger på sig att bygga upp ett lag så varför ge han mer tid ska dom ge han mer tid så att malmö ska åka ur eliteserien
Håller med, det vore korkat att sparka Bäckman. En tränare måste iaf få 2-3 säsong på sig att bygga ett lag. Dessutom ser det bättre ut denna säsongen än förra.
Jonsson: Jag kan hålla med om att fler juniorer ska få spela men jag kan inte hålla med om resten du skriver du undrar vilka spelare Timo ska träna har inte mif lika många spelare i sin trupp som andra lag ? och mif hadde inte haft så mycket utvisningar om Timo varit tränare hans motto var äckligt disiplinerat
miffo: Har vi börjat bra det tycker inte jag och du säger att mif inte kommer att bli ett storlag nä det kan jag hålla med om så länge dom har Bäckman som tränare när mif hadde timo lahtinen som tränare då var dom ett storlag och dom har inget dåligt spelarmaterial att tillgå dom har tre bra ungdomar att tillgå låt dom spela mer titta på modo dom låter sina ungdomar spela
Vilka spelare ska den nygamle tränaren träna? Ska Pekka stå? Nej, du ska någon ha en spark så är det inte tränarna. MIF spelar efter sina resurser och gör det bra. Jag är stolt över klubben som kämpar på som de gör. Det är svettiga tröjor och spel efter vad som finns att spela med. Skulle gärna se lite fler juniorer spela och bänkning av vissa medgångslirare.
Kolla gärna in mitt länktips, där har jag en Elitserieguide för de som är intresserade av sådant.
Thomas: som jag sa det gick dåligt förra säsongen och det börjar lika dåligt det betyder att han är usel. timo däremot det var en bra tränare. du säger att dom har bara spelat 3 matcher och det är ingen katastrof jag tycker jag känner igen det snacket från förra säsongen då lät det lika dant och se hur det gick
bobco: Jag tycker vi har börjat efter förväntingarna. MIF kommer inte bli något storlag med de spelarmaterial vi har att tillgå idag. Tror vi får vara väldigt nöjda med att ta oss till slutspel i år. Förhoppningsvis kan vi iaf spela lite positivare hockey än ifjol. Än så länge så ser ju laget mycket stabilare ut rent försvarsmässigt.
Jag tycker Percy ska sparka Per bäckman han är en usel tränare han har inte gjort ett enda rätt det gick dåligt förra säsongen och det går dåligt nu hadde Timo lahtinen varit tränare så hadde MIF haft full poäng och dom hadde inte förlorat mot b-lag som modo och luleå nä dags att ta tillbaka Kung Timo
Jag tycker Percy ska sparka Per bäckman det gick dåligt förra säsongen ock det går dåligt nu jag ser bara en lösning på problemet och det är sparka Bäckman och ta in timo lahtinen
Åhh hur kunde man förlora på sudden/straffar emot MODO nu går det riktigt dåligt hade iaf hoppats få 3 poäng idag nu är det nog bara för Percy att öpnna ''Plånkan'' igen..
Verkar gå helt okej för MIFs J-20 idag.. efter 04.49 av första perioden leder MIF med 3-0 efter mål av: Pierre Brisard, Charlie Rubenson, Robert Boij..
nu blev det 4-0 till MIF målskytt Janos Vas efter 5,08