poängutdelningen på bortaplan är under all kritik, men enligt de rapporter jag fått så har man spelat bra i alla matcherna bortsett den mot Leksand och sista perioden mot Timrå.
Med lite flyt hade man vunnit flera av dessa förlust matcher men icke..
om jag säger så här... tror inte många lag i Elitserien skulle palla med att gå runt på 3 femmor i 18 matcher som MIF har gjort, lägg därtill att vi bara har 5st backar tillgängliga idag.
Hv71 kommenterade nått om att man inte klarar av att gå på 3 femmor längre än fram till jul sen håller det inte längre...dvs 1månad MIF har spelat på 3 femmor sedan seriestart i september!
Så att man inte orkar stå emot i slutet av 3:e perioden är ganska logiskt tyvärr.
Stefan: Klart att de kämpar men troligtvis kände de att 3-1-målet var spiken i kistan. Varför släpper Mif en 3-1-ledning? Jag tror att det beror på dåligt självförtroende på bortaplan samt att vi har så få spelare att tillgå!
och vad är det som säger att MIF inte kämpar i 3:e perioden? för att Hv71 dominerar? ganska logiskt att de gör det då de dels låg under och de har hemmaplan.
Tittade på Sjögrens statistik. På 8 matcher (inklusive den idag) har han gjort 6 poäng (2+4). Tänk på att hans första match tillbringade han mer än halva matchen på bänken och att han får en match på sig att komma igång efter den hjärnskakning han ådrog sig.
Imponerande helt enkelt!
Han har tydligt visat att han inte är en före detting......
Merla: Kul att se att någon förstod vad jag menade med att han nätade ;-) . Sen kan man tycka annorlunda om att ett konkurrent lag ligger före. Men kul som sagt att han fortfarande håller igång. MIF mot SM-Guld 2003
Kul att se att en gammal MIF spelare i MoDo fick näta. Gamle spelaren Faxe, eller som han heter Jesper Damgaard gjorde nyligen 3:e målet till MoDo, och han brukar ju inte vara någon målspottare ;-) . MIF mot SM-Guld 2003
Hannula har gjort många bra matcher i år, framför allt när han fått spela med Jussi o Danne. Men det är klart, man hade MYCKET höga förväntningar på Hannula inför säsongen, och de har han inte levt upp till riktigt än.
Nubben: Hannula har ju först kommit igång nu, efter att han representerat Tre Kronor. Så det kanske var ganska naturligt att inte spela med honom i första femman. Men, nu känns det som att det är en av Sveriges bästa femmor!
1-1 nu