Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 157156 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Straffar
FAN ...

1-1 nu

1-0

efter 2:a straff rundan

Hadelöv räddar

1-0 efter 1:a rundan !

kom igen nu gubbar

Ahl mot jussi

YES

Sv: MEEEN VA FAN!
Nubben:

poängutdelningen på bortaplan är under all kritik, men enligt de rapporter jag fått så har man spelat bra i alla matcherna bortsett den mot Leksand och sista perioden mot Timrå.

Med lite flyt hade man vunnit flera av dessa förlust matcher men icke..

Straffar
så var det dags igen...

Straffar

Stefan: Jag är nöjd med 2 poäng mot Håve.

Men jag är inte nöjd med säsongens matcher på bortaplan det har varit horribelt.

Lägg därtill att vi nu har 2st poäng på bortaplan tagna mot 2 av favoriterna till SM-Guldet.

Jag är kanonnöjd med 1pinne borta mot Hv71.

och kom ihåg 3-1 ledning är ingen säker ledning ett mål och det är match igen och då slinker gärna in ett mål till..

Sv: Nubben tipskungen =)
Redhawkmatte: Japp det gjorde du.

Nu ska bara Hadelöv spika igen, och Jussi få göra en pyts.

Nubben:

om jag säger så här... tror inte många lag i Elitserien skulle palla med att gå runt på 3 femmor i 18 matcher som MIF har gjort, lägg därtill att vi bara har 5st backar tillgängliga idag.

Hv71 kommenterade nått om att man inte klarar av att gå på 3 femmor längre än fram till jul sen håller det inte längre...dvs 1månad MIF har spelat på 3 femmor sedan seriestart i september!

Så att man inte orkar stå emot i slutet av 3:e perioden är ganska logiskt tyvärr.

Nubben:
Även jag skrev 3-3 inför matchen!

Jag sa väl att det skulle bli så här...

Ett tips som gick in nu igen, skönt.

Nu ska bara vi ta extra poängen osso.

Stefan:
Klart att de kämpar men troligtvis kände de att 3-1-målet var spiken i kistan. Varför släpper Mif en 3-1-ledning? Jag tror att det beror på dåligt självförtroende på bortaplan samt att vi har så få spelare att tillgå!

Stefan: Klart de kämpar, men visst har de vikit ner sig ett par matcher i år.

Tänker framför allt på Matchen mot Timrå

0-2 efter 2 perioder, blev 5-2 förlust, det är pinsamt

Redhawkmatte:

och vad är det som säger att MIF inte kämpar i 3:e perioden? för att Hv71 dominerar? ganska logiskt att de gör det då de dels låg under och de har hemmaplan.

Nubben:
Man blir såklart besviken! Men Mif måste kämpa HELA matchen...

hela tiden tappar vi i 3:e perioden, VA FAN !

Thomas Sjögren
Tittade på Sjögrens statistik. På 8 matcher (inklusive den idag) har han gjort 6 poäng (2+4). Tänk på att hans första match tillbringade han mer än halva matchen på bänken och att han får en match på sig att komma igång efter den hjärnskakning han ådrog sig.

Imponerande helt enkelt!

Han har tydligt visat att han inte är en före detting......

Helvet- 3-3 nu.

MEEEN VA FAN!
3-3

Sv: Matcherna idag
Merla: Kul att se att någon förstod vad jag menade med att han nätade ;-) . Sen kan man tycka annorlunda om att ett konkurrent lag ligger före. Men kul som sagt att han fortfarande håller igång. MIF mot SM-Guld 2003

2-3
aj

Tycker bara det e trevligt att Damgaard har nätat, en otroligt schysst kille utanför isen...riktigt schysst

dansken99:
Det är väl inte skoj ett dugg!

Damgaard har jag inte mycket över till...
...dessutom ligger MoDo precis över Malmö på en slutspelsplats så det vore bra om MoDo förlorar!

Matcherna idag
Kul att se att en gammal MIF spelare i MoDo fick näta. Gamle spelaren Faxe, eller som han heter Jesper Damgaard gjorde nyligen 3:e målet till MoDo, och han brukar ju inte vara någon målspottare ;-) . MIF mot SM-Guld 2003

Sv: 1-3
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Malmö!!!!

Jag älskar er, kämpa nu killar!!!!!!!!!!

1-3
YES !!!!

Talanger
Redhawkmatte: precis...

Man hade för höga förväntningar. Men om han bara fortsätter jobba så kommer det sluta mycket bra.

Sv: Danne Rydmark
Nubben:
Kanske hade man för stora krav på honom från början...

...men eftersom Mif inte haft så många "stora" talanger på sistone är det kanske inte så konstigt.

Redhawkmatte: där har du fel.

Hannula har gjort många bra matcher i år, framför allt när han fått spela med Jussi o Danne. Men det är klart, man hade MYCKET höga förväntningar på Hannula inför säsongen, och de har han inte levt upp till riktigt än.

Nubben:
Hannula har ju först kommit igång nu, efter att han representerat Tre Kronor. Så det kanske var ganska naturligt att inte spela med honom i första femman. Men, nu känns det som att det är en av Sveriges bästa femmor!

Sv: Efter 2 perioder
HÄRLIGT MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Efter 2 perioder
1-2

Så SKÖNT

men MIF har tappat många matcher i 3:e i år...

Hoppas verkligen att grabbarna kan hålla ut nu.

Redhawkmatte: Jag efterlyster nya femmor efter typ 3-4 omgångar, då sa jag just den här femman som 1:a line...

De fick chansen och spelade bra ett par matcher, sen splittrade bäckis på dem igen, nu är de tillbaka o nu producerar de massvis med bra saker.

Nubben:
Perfekt femma! Fart i kombination med finess...

...dessutom en hel del rutin!

Keep on going Mif!

Krossa HV!!!!!!!!!

Merla: DAnne gör assist osso, underbar line...

Hannula - danne - jussi
Norgren - Perti

Det är en underbart väl fungerande femma

ps. rydmark passade fram till 1-2 målet =)

1-2 hannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnula!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1-2 HANNULA !!!!

Danne Rydmark
ojojoj, vad ska man säga ...

Om han nu mot förmodan skulle lämna MIF inför nästa säsong så skulle jag bli minst sagt förbannad på ledningen. Men den dagen den sorgen...

MIF mot slutspel 2003 !

Sv: Håååvee - MALMÖ
Danne är kung !

Rydmark e helt otrolig hittills denna säsongen...

Kung Rydmark....
Härligt!!!!
Där satt den.........Rydmark är Kung!!!!

Vad skulle vi göra utan Rydmark?

1-1 RYDMARK !

anders: Ja 5, men man kan ju knappt kalla "Fjuss" (Hasselblad) back, han är mer en person som är på läktaren o köper korv ;)

Nä men skämt o sido, det är 5 backar.

miffo: 5 backar är det väl????

BP - Bäckis nånsin tränat på det ?
Tycker det är tragiskt hur MIF kan gå från Elitseriens tops när det gäller BoxPlay, till som nu BOTTEN...

ur kazzt är det !

Men kom igen, vi ska vända på detta !

Det blir nog tufft ikväll med bara 4 backar, tror vi förlorar med 4-1.

Faan, bara 12 sek dröjde det in på PP-spelet. Kom igen nu MIF!!!

« · 157156 · »