Redhawk: Jag saknar Jeppe Mattsson i MIF. Han hade ju gått direkt in i tredjefemman eller andrafemman. Han har spelat 15 matcher och gjort 2+3 i poängväg denna säsongen. Det lär bli fler... Han är en viktig kugge i MIF och jag är övertygad om att han trivs bra i klubben.
Det är jui mer än en skånepåg i a-truppen om du räknar med någon junior som t.e.x Valdix...
Mattsson är inte i speldugligt skick än och det är ytterst tveksamt om han kommer att spela kommande vecka enligt Gunnar Johansson.
Och som svar till kritiken ang Malmströms ulåning och spel i matcherna mot MIF.
-"Vi lånar ut Henke för att han vill spela mer än vad han gör i MIF just nu och vi har ju kontrakterat honom för att vi anser honom vara en bra spelare. Om vi lånar ut honom för att få speltid i Hv71 varför då kräva att han INTE får spela mot oss? Då kunde vi likaväl behållt honom i MIF och stängt av honom från spel. Varför sen Linköping inte låter Casparsson spela när vi möter Linköping vet jag inte" efter samtal med Gunnar Johansson om Malmströms utlåning.
Jag har inte saknat Jeppe Mattson alls måste jag säga, jag har inte märkt att han inte med. håller ni med? alltså killen har spelat för länge i MIF tycker jag och har slutat utvecklas. troligen han trivs inte här. inget ond om han ,jag älskar honom och tycker synd om han verkligen, den enda skåne påg som är kvar i MIF. men han verkar att inte trivs här bara,eller kommer inte överens med tränare. jag vet ej. liten tips till matchen MIF-LIF 6-2 Kaz
Ikväll ska Percys pågar få smaka. "Ni kan inte säga R, ni kan inte säga R..." Tror att vi kan ta vår första 3-poängare på bortais för säsongen. Vi har av tradition alltid haft det lätt mot just MIF, varför vet jag inte, men säkert av liknande anledningar som att Luleå är "omöjliga".
Och förresten heter det LIF inte LEK... gör om - gör bättre!
Då ska MIF inkassera tre nya viktiga poäng i eftermiddag. MIF är djävulst formstarka och Leksands bortaspel är inte av klass. Logiken talar för en klar MIF-seger, men hockeyn är inte alltid logisk.
Nåväl, jag levererar mitt tips: 5-1 Första femman kommer att producera mycket och förhoppningsvis kommer även andra femman att bli riktigt vass med tiden - kapaciteten finns där utan tvekan.
Tyvärr så är inte vår tredje femma riktigt bra. Tredje femman borde vara en fjärdefemma/kedja, men tyvärr är truppen så tunn att den inte tillåter det.
Hoppas att Malmström kommr igång i HV, för han är en spelare som borde höra hemma i andra/tredje femman när han är i någorlunda form. När sedan Jesper Mattson kommer tillbaka kan vi får en någorlunda bra tredje femma. Han är visserligen lite ojämn, men han har en spets som inte finns i de n buvarande tredjefemman.
Med det spelarmaterialet vi har är en 4-6 plats realistiskt tycker jag. Första femman är en riktig superkedja som kommer att vara guldvärd för MIF.
...inte i Mif tyvärr men väl i Modo efter sin skada. Han spelade med Örnsköldsviks SK i kväll när de förlorade med 2-3 mot Björklöven. Stalle gjorde ÖSK:s ena mål i pp.
Vi får ju hoppas att han kan hitta tillbaka till det spel som vi alla vet att han kan prestera. Sen om han hjälper Håve att ta poäng från de andra lagen på undre halvan så klagar inte jag iaf.
CoolaKoffe: Du har inte funderat på att skriva ut orden? Jag har nu sett två matcher på en vecka i Jönköping och kan utnämna HV71 till Sveriges sämsta hemmaklack. Grattis! Det är vad som väntar Malmström
satt precis och funderade på det jag med :) Sjuk och tveksam till start igår, hjälte idag tillsammans med Hadelöv som höll nollan IGEN... hur stora var oddsen att han skulle hålla 2st nollor på 4 matcher när han inte gjorde det på över 50 matcher förra säsongen samt 14 matcher denna säsong?
är det någon som vet om MIF kommer att gå runt på 3 eller 4 femmor ikväll`? det står ju med en fjärde femma på swehockey, men konstallationen är lite knepig...
Tro om Borgqvist kommer få stå något i år, det vore väl lämpligt att testa honom ikväll. Fast jag tror inte han kommer få stå så länge Hadelöv är frisk och kry, onödigt köp tycker jag. Vi hade gott kunnat behålla Ola.
Coolakoffe: Man ska sattsa på spelare som är heta, kan iför säj inte säja att suurso är dunder het efter en långt skade uppehåll, men om någon är bra att få igång så är det han, Malmström kommer få sin tid, han har haft svårt i många år nu, o jag har svårt att se att d vänder bara för att han hoppar in i första kedjan...men men... FORZA MALMÖ!