Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 170425 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo-MIF
miffo:Nu gick du väl lite fö långt

christoffero:Fan dah...

jävla wernblom...så jävla surt att alltid släppa in måt precis innan signalen..

Tungt.. aldrig vinna borta...

Jag är sur!!!!!

Fan Wernblom gjorde mål!!!

Wernblom gör 3-2!

Båda målen i pp fö MODO kom igen MIF sätt sista pucken i mål

Thomas: nej han gör alltid mål mot mif :(

Härligt Norgren......!!!!!!!

Kim Staal, "svikaren" gjorde 2-1, såg nu att Norgren kvitterade. Skulle inte förvåna mig om Wernblom avgör matchen i sista sekunden eller nåt.

Thomas: 2-2 Norgren

oj va otippat att Wernblom gör mål mot Mif :)

MODO vill ha utvisning på ALLT. i radio säger dem att Övik publik kända för det.

1-1 m.Wernblom. wernblom väntade på att Borquist ska ligga och upp i nättaket. ((((((

Sv: Robert Borgqvist
Fan va bra att Robban får chansen å MIF har bara skjutit 4 skott

å MODO 9

asså 1-0 te MIF :D

MoDo-MIF
Kanske bäst att ha en tråd som har med matchen att göra!

Gött att Mif har tagit ledningen och att Suursoo fick göra mål också!

J20 Ser ut att gå mot seger mot Leksand, 4 poäng av Charlie Rubenson som bör vara aktuell för A-laget snart. Han har öst in poäng på slutet. 4-7 borta är imponerande.

Utvisning på Hannula denna gången :-(

Det börjar ju bra iaf, 0-1 av Suursoo, dock MIF utvisning nu.

miffo: Håller med om att det är helt rätt tillfälle att låta Robban stå. Hadelöv var inte så bra mot HV och kanske måste få stå vid sidan om lite. Han kommer nog tillbaka tänd på att lira igen! Vidare så är det också bra att testa Robban så att vi vet var han står ifall Hadelöv skulle bli skadad. Alltid bra att ha två bra målvakter!

En svår bortamatch idag men MoDo är inte omöjliga. Tror att Mif grejar det idag, tippar 4-2 till Mif. Målskyttar blir Mattsson, Liimatainen, Hannula och Hammar!!!

Det känns som MIF chansar lite när man ställer Hadelöv på sidan om, men samtidigt är det verkligen rätt tillfälle att testa en ny målvakt då anfallsspelet verkar så fungera bra. Hadelöv måste ju få vila han också och om vi vinner ikväll kanske Borgqvist får fler tillfällen. Om vi å andra sidan förlorar så är det inte första gången vi gör det på bortais. Lycka till Robban och vänd den negativa bortatrenden åt oss :-)

Nubben: håller med om att det är bra., fast om han skulle göra en riktigt dålig match lär det dröja ett bra tag igen innna han får stå, vilket inte höjer självförtroendet. Men bara o hoppas att han gör en kanon match.

Robert Borgqvist
Då får Robban chansen från start för första gången i år. Vi får väl bara hoppas att han kan göra en bra match och att han kan visa sig från sin bästa sida.

Personligen tycker jag det är helt rätt tillfälle att släppa in honom. "Hade" Har haft ett par tunga matcher på slutet och behöver nog vila, och om nu Robban kan göra en bra match och höja kampen om 1:a platsen så tror jag bara det är bra för Hade...

3 femmor
Tja

Nu e ja stolt fö att nu har alla 3 femmor kommit igång

T ex igår kom 3:e femman me mål å assist Janne,Makke å Franz

å 2:a femman Jesper Mattsson,Marcus Thuresson å Suursoo å Petrasek

å 1:A femmanså gjorde Jussi,Rydmark å Nogren poäng men Petri åHAnnula gjorde inga poäng

så d här femmorna e bra

1st Line 45. NORGREN, Johan 37. LIIMATAINEN, Petri
51. HANNULA, Mika 17. RYDMARK, Daniel 19. RIIHIJÄRVI, Juha
4. LUNDBERG, Joakim 67. ÖHMAN, Roger
11. HAMMAR, Jan 12. MAGNERTOFT, Marcus 16. NIELSEN, Franz

Sv: Backarna
anders: Känns redan som det lossat för honom, hoppas han fortsätter göra mål. Han kom ju tillbaka för fyra matcher sen och började på bänken i första matchen om jag inte minns fel. Men på de andra matcherna efter sin återkomst, alltså de tre senaste, så har han gjort 4 mål och 1 assist. Thure verkar också tycka det är bra att Jeppe är tillbaka i sin kedja, för han har 3 mål och 2 assist på de tre senaste. Hoppas de fortsätter och att mif hittar tillbaka till det försvarspel de hade i början av säsongen, då kommer klättringen fortsätta i tabellen.

En oerhört skön seger ikväll mot HV. Skönt som smålänning att mitt kära Mif slog HV! Men vi skulle avgjort i andra perioden, VILKA CHANSER???? Otroligt att missa alla dom, men HV var inte ofarliga heller. Verkar som att försvarsspelet över hela banan är oinspirerat och lite lojt emellanåt. Som då HV gjorde mål 4 mot 5, det var väl bara 1 eller 2 spelare med hem. Bedrövligt!!!!

Hadelöv var väl inte heller säkerheten självt, men man kan inte skylla allt på honom. Försvarsspelet måste skärpas till, vi får vara glada för att målskyttet fungerar riktigt bra. Men vem vet, det kanske går troll i det också senare? Då gäller det att försvarsspelet fungerar. Och det kommer det att göra också, det verkar vara ett härligt goo i laget!

Måste säga att jag inte trodde att Mif skulle vara så här pass bra. Jag tippade Mif som 9:a eller i bästa fall 8:a i år. Men de har verkligen kapacitet för mera. Och då kan jag verkligen erkänna att jag har trott fel!

Skönt att Hammar gjorde mål ikväll, han är en riktig fighter, likaså Hannula, vilken kämpe och speedkula han är. Nu kanske de som hackat på honom ser hans kvaliteér. Gött att även Magnertoft fick stänka in en. Hoppas också att det lossnar rejält för Mattsson i fortsättningen också! Och att Hadelöv får tillbaka mer av sitt säkra spel och spikar igen!

Gött MIF!!!!

Ja..vad kan man säga om kvällens match mellan
MIF och HV71 då?
Den som ville se många mål gick verkligen på rätt match.

Försvarsspelen MIF och HV visade upp i kväll var under all
kritik.MIF var det bättre laget men Hv71 kontrade livsfarligt.

Jag är snäll om jag säger att A.Hadelöv och S.Liv var hyffsade
i målen.HV71:s första och andra mål får Hadelöv ta på sig
medans Liv borde tagit MIF:s tredje och fjärde mål.

Man kan förstå att MIF chansspelar för att klättra i tabellen men ett topplag som Hv71 skall man kräva ett bättre försvarsspel
än vad laget presterade i dag.

MIF spelade som ett hemmalag skall göra men Hv71 spelade
alldeles för offensivt för att vara bortalag.

Visst ..Hv71 snodde med sig en poäng hem till Jkpg
men det berodde på Andreas Hadelövs katastrofala spel.

PS...ett tips som MIF spelarna tog tillvara på var att
passa mycket i sidled på Liv ,för han är lika smidig
som min gammelmormor i sidledsförflyttningarna.

CoolaKoffe: Det är inte säkert att han blir. Han blir mer rutinerad men inte nödvändigtvis bättre. Han har inte samma talang som Hadelöv men är en helt ok backup.

Magnus:desto fler ggr Borgqvist får stå desto bättre blir han

Underhållande match, synd bara att mif inte kunde rycka i andra perioden och punktera matchen. Härligt att Hammar äntligen fick göra sitt första mål, han har varit riktigt pigg i år. Härligt också att se att fler femmor än förstafemman kan göra mål, alla femmorna gjorde ju mål. Med andra ord så fungerar anfallsspelet mycket bra just nu. Däremot kan man ju inte säga samma sak om försvarsspelet, såg inget vidare ut. Det är lätt att skylla allt på Hadelöv, men bl a konstiga byten (mifbackar stack ut när HV71 anföll) gjorde att det blev många farliga kontringar för HV71. Men det skulle vara intressant och vad Robban går för och låta Hadelöv bli lite småsur, så han kommer tillbaka till hans form i från början av säsongen. :)

Hoppas allt är väl med Thuresson, han tvingades utgå i slutet av matchen. Minns inte om han spelade i sudden, men hoppas att det inte var något allvarligt. Thure har ju börjat komma igång nu när Jeppe är tillbaka.

CoolaKoffe: Normalt sätt är det rätt också, han vill säkert spela och är klart bättre än Borgqvist normalt sett, men ibland måste han vila mot sin vilja. Han orkar inte 50 omgångar på topp.

Magnus:Asså d ser bara ut som att Bäckis å Johansson satsar på Hadelöv!!

Hadelöv gjorde väl en dålig match till, han borde fått vila idag faktiskt. Annars var det säkert en publikmatch till tränarnas besvikelse. Fem man frammåt!

ignoreland:Nu måste Bäckis säga nu skma Robban stå i mål i ett par matcher

Gött:

62.17 6 - 5 EQ MIF 21. MATTSSON, Jesper
(22. PETRASEK, David
55. ANDERSSON, Peter)

Om det nu inte är backarnas fel att vi eh kassa i försvaret, så vet jag inte vems fel det skulle kunna va. Men försvarsmässigt är vi inte bra. 10 mål på två matcher, det är inte allt för bra.

Sv: Gammalt är bäst..
miffo: 6-5 till MIF efter kanonskott av Mattson, mycket snyggt!
Men det känns som vi tappade 1 poäng.

Backarna
Jag hoppas MIF skaffar nya stabilare backar snart... De vi har håller inte. Om nu Hadelöv är sliten, varför testar man inte Robert mer? Man kan inte köra med en målvakt en hel säsong.

miffo:näe släpper in 10 mål i 2 matcher då e man sliten

HV71 tar nog bonuspoängen, de har kommit från underläge och är antagligen pyskoligiskt mest starka.

3 sekunder kvar, blir 1 poäng minst.

MIF har fan inget flyt, Hadelöv ser inte stabil ut.

miffo:näe du skämtar

miffo: 5-5!
fy fan säger jag bara.

HV71 har tagit ut målvakten, mindre än minuten kvar.

NÄE 4-4

miffo: 5-4 Magnertoft, nu händer det grejer!!

miffo: Nu gör nog HV71 4-5 också snart.

miffo: 4-4 efter klantigt byte av MIF.

miffo:VA gjorde han??

CoolaKoffe: Klantig utvisning på Suurso, helt onödig i anfallszon.

Äntligen Hammar!!!!

4-3

« · 170425 · »