Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 182156 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tomas Harant
anders:Ja läste nyss på www.europanhockey.net å där stog statistiken om Tomas Harabt unefär 22 matcher hade han gjort 1 mål å 3 assist

Von Vettet: mmm, håller helt med. Vi behöver en ung säker back att bygga det nya Mif på. Fast gärna flera unga spelare helst. Inga gamla föredettingar!

Hoppas verkligen att denna övergång går i lås. Dags att pensionera Hasselblad/öhman och kanske ngn ytterligare...

Tänk om grabben kan stanna tre säsonger, det är vad vi behöver...

Sv: Vasilyev...
miffo: Ingen aning...faktist?!
Har jag inte ens haft en tanke på...
Oavsett vad så är han min vän idag...MIF behöver poäng!

Och förresten så var det väl mer Salo som sänkte Tre kronor?! ;o)

Teus: Hittade den på Google, men tack ändå :-)

miffo: Jepp, se länktips.

Finns det förresten någon officiell hemsida för Junior VM ?
Sverige leder med 7-2 inför sista.

MrLeth: Visst var det Vasilyev som sänkte Tre Kronor i OS ?

Vasilyev...
Vasilyev våran vän...
För er som bara läst statistiken så kan jag avslöja att just nämnda Vasilyev avgjorde matchen...till MIFs fördel.
Ett väldigt vackert självmål gjorde att MIF fick 3-2...
Det är bara tacka och ta emot! :o)

Sv: Är det lönt att Mif spelar PP?
Kan meddela att Valdix gjort ett mål i Sveriges pågående matchen mot Tyskland i JVM. Det står 3-0 till Sverige efter en period.

CoolaKoffe: Du tippade väl inte rätt??? Du tippade ju 3-2, jag tippade 4-2. Jag har letat här efter om du skrivit 4-2, men du har skrivit 3-2. Så sorry grabben, JAG tippade rätt!!!!

Sv: Slovak på väg te MIF
Teus:Men ursäkta mejj dah ja såg inte den

mYAHOO!!

SEGER å ja fick rätt ja tippade 4-2

å Grattis Jeppe han gjorde sitt d 100:e målet

Nu e d oxå hemmaplan mot Frölunda

å SSK vann :(

miffo: Vi går även om Leksand i tabellen. Nu måste vi även börja vinna på bortaplan.

Seger!
Vilket innebär att vi närmar oss Modo och drar ifrån Linköping.

Jaaaaaaaaaaaaaa, 4-2, Wahla. Mitt tips går in=)

miffo: mmm, men då har det lönat sig att klaga=) Spelarna kanske tittar in här lite då o då ändå?

miffo:

man kanske skall klaga mer då ;p

Folket klagade på Mattson och powerplayet innan matchen, lustigt nog är det dessa ingridienser som gör att vi leder för tillfället.

Stefan:

men nu leder man igen.. Mattsson målskytt

anders:

inte längre.. nu har man tappat 2-0 till 2-2 hemma mot LHC

Ser att Mif leder och det är ju positivt. Men det blir nog inte lätt. LHC är på gång nu tror jag!

anders:

=)

Ser man på, elithockey idag??? Det hade jag missat=)

2-1 Vasilyev, han gjorde mål mot oss förra matchen också.

Magnus: Sablade ganska rejält mot Mattsson och Thure häromdagen också, de läste nog det... :)

miffo: Det är nästan att man skulle kunna tro att spelarna läst mitt inlägg. :)

miffo:

2-0 Mattsson (Thure, Andersson) 5 mot 4

miffo: Där blev det ett till mål :-)

Där gjorde vi det första PP målet på 9 matcher :-)
Hoppas det bådar gott.

miffo: och det blev det

1-0 Jussi (Rydmark) 5 mot 3

5 mot 3 till och med, det måste bara bli mål nu.

Magnus: Nu har MIF powerplay iaf :-)

Är det lönt att Mif spelar PP?
Den bistra sanningen är att Mif inte gjort ett endaste litet PP mål på 9 matcher nu, man har spelat pp 31 gånger under dessa 9 matcher. Samtidigt har man spelat boxplay 35 gånger och släppt in 6 mål vilket är hyggligt. Men att döda ca 83% av de numerära underlägena spelar mindre roll när man har en PP effektivitet på 0%. Detta är en siffra som är minst lika alarmerande som bortafacit!

Sv: Slovak på väg te MIF
CoolaKoffe: Lite onödigt att skapa en tråd till om slovaken eller? ;)

Kolla lite längre ner, så ser du att jag skapat en tråd som heter "Tomas Harant". :)

Slovak på väg te MIF
Tjena

D e en slovak på väg te MIF Redhawks

d e back d e en sån vi behöver han va me i Baltika Cup

Fakta
Tomas Harant.doc
Född: 28-04-1980.
Längd: 186 cm.
Vikt: 83 kg.
Position: Back.
Klubbfattning: Vänster.
Draftad: Av Nashville Predators, 2000.
Nuvarande klubb: HC Trinec (Tjeckien).
Tidigare klubbar: HK SKP Zlina, HC Trinec, HC Havirov Panthers.

Läs Länktips fö mer Info

Sv: Nubben tipskungen =)
anders:Nja d blir inte så många mål nu ikväll kanske 3-2

tjobba: Nä, det blir ingen överkörning mot LHC. Vi ska vara väldigt glada om vi får tre poäng. Spelar LHC som de gjorde mot Frölunda så blir det stentufft, men jag tror ändå på Mifseger, med 4-2. Avgörandet sker i tom kasse!

Nubben: köra över...skulle inte tro det... läge för X

Malmö-Linköping 2-2(1-0,1-1,0-1)

Nubben: Får hoppas att ditt tips är rätt. =)

Tomas Harant
En storvuxen slovakisk back vid namn Tomas Harant är på väg till MIF enligt Sydsvenskan. Han var med och spelade för världsmästarna Slovakien i Baltica Cup och är draftad av Nashville. Hans verkar vara en "stay-home" back, så det är ingen ny Svehla.

Försvarspelet har ju varit kritiserat, så det kan ju vara en bra värvning. Dessutom är han bara 22 år. Så om han är bra och även stannar några år i MIF, så skulle han ju kunna bli en bra ersättare för eventuella "pensioneringar" på backsidan. Sen att det gått bra innan, när MIF värvat slovaker, är ju aldrig fel. =)

Då var det dags att tippa igen. Man har ju inte varit lika fragångsrik den här säsongen som förra, men nån gång vänder det säkert ;)

ikväll kör vi över linköping

5-1

Sv: Pekka
miffo:
En förlust ikväll betyder direkt att vi är indragna i kampen med Brynäs och Linköping om kvalserieplatserna. Vid vinst idag kan vi istället lämna de lagen bakom oss och fortsätta marschen upp till en slutspelsplats!!!

Jag tror att Mif vinner - 4-2!

Ikväll måste vi vinna mot Linköping, det är verkligen en måste- match i bottenstriden. Speciellt när vi förlorar på borais så är vi absolut tvingade att vinna hemma mot ett lag som LHC. Vi har haft lätt mot dem hittills men någon gång vänder trenden, men förhoppningsvs inte ikväll.

Teus:Ja men d va väl rätt så ql å läsa en artikel om Pekka!!!

Pekka
Klicka på länktips, för en bra artikel om Pekka Lindmark.

"Ja, jag hytte ju med klubban mot domaren en gång. Han sa att jag var ute efter att märka honom. Det var lite konstigt, hade jag velat slå honom hade jag ju träffat."

:)

Sv: 4-3 nu
Nubben:Ja såg matchen på svt sport fy fan d spelade jätte bra men d har sån jäkla otur!!! en på stolpenen på ribban,en på nätet å en utanför

Magnus: Jag måste faktiskt tyvärr hålla med där, Jeppe har haft en tung säsong så här långt. Det är verkligen synd...

Inte mycket att säga om resultatet, HV är ett bra lag och Mif på tok för innefektiva i första perioden vilken man borde vunnit. Dessvärre är det allt för mycket som hänger på Rydmark-line, övriga kedjor är allt för ojämna. Mattsson den största floppen så här långt i år i mona ögon, Thuresson har räddat sig lite på slutet men bara till på gränsen godkänd.

Där är matchen slut och MIF förlorade ännu en gång på bortais.

« · 182156 · »