Von Vettet: mmm, håller helt med. Vi behöver en ung säker back att bygga det nya Mif på. Fast gärna flera unga spelare helst. Inga gamla föredettingar!
Vasilyev våran vän... För er som bara läst statistiken så kan jag avslöja att just nämnda Vasilyev avgjorde matchen...till MIFs fördel. Ett väldigt vackert självmål gjorde att MIF fick 3-2... Det är bara tacka och ta emot! :o)
CoolaKoffe: Du tippade väl inte rätt??? Du tippade ju 3-2, jag tippade 4-2. Jag har letat här efter om du skrivit 4-2, men du har skrivit 3-2. Så sorry grabben, JAG tippade rätt!!!!
Den bistra sanningen är att Mif inte gjort ett endaste litet PP mål på 9 matcher nu, man har spelat pp 31 gånger under dessa 9 matcher. Samtidigt har man spelat boxplay 35 gånger och släppt in 6 mål vilket är hyggligt. Men att döda ca 83% av de numerära underlägena spelar mindre roll när man har en PP effektivitet på 0%. Detta är en siffra som är minst lika alarmerande som bortafacit!
d e back d e en sån vi behöver han va me i Baltika Cup
Fakta Tomas Harant.doc Född: 28-04-1980. Längd: 186 cm. Vikt: 83 kg. Position: Back. Klubbfattning: Vänster. Draftad: Av Nashville Predators, 2000. Nuvarande klubb: HC Trinec (Tjeckien). Tidigare klubbar: HK SKP Zlina, HC Trinec, HC Havirov Panthers.
tjobba: Nä, det blir ingen överkörning mot LHC. Vi ska vara väldigt glada om vi får tre poäng. Spelar LHC som de gjorde mot Frölunda så blir det stentufft, men jag tror ändå på Mifseger, med 4-2. Avgörandet sker i tom kasse!
En storvuxen slovakisk back vid namn Tomas Harant är på väg till MIF enligt Sydsvenskan. Han var med och spelade för världsmästarna Slovakien i Baltica Cup och är draftad av Nashville. Hans verkar vara en "stay-home" back, så det är ingen ny Svehla.
Försvarspelet har ju varit kritiserat, så det kan ju vara en bra värvning. Dessutom är han bara 22 år. Så om han är bra och även stannar några år i MIF, så skulle han ju kunna bli en bra ersättare för eventuella "pensioneringar" på backsidan. Sen att det gått bra innan, när MIF värvat slovaker, är ju aldrig fel. =)
miffo: En förlust ikväll betyder direkt att vi är indragna i kampen med Brynäs och Linköping om kvalserieplatserna. Vid vinst idag kan vi istället lämna de lagen bakom oss och fortsätta marschen upp till en slutspelsplats!!!
Ikväll måste vi vinna mot Linköping, det är verkligen en måste- match i bottenstriden. Speciellt när vi förlorar på borais så är vi absolut tvingade att vinna hemma mot ett lag som LHC. Vi har haft lätt mot dem hittills men någon gång vänder trenden, men förhoppningsvs inte ikväll.
Klicka på länktips, för en bra artikel om Pekka Lindmark.
"Ja, jag hytte ju med klubban mot domaren en gång. Han sa att jag var ute efter att märka honom. Det var lite konstigt, hade jag velat slå honom hade jag ju träffat."
Inte mycket att säga om resultatet, HV är ett bra lag och Mif på tok för innefektiva i första perioden vilken man borde vunnit. Dessvärre är det allt för mycket som hänger på Rydmark-line, övriga kedjor är allt för ojämna. Mattsson den största floppen så här långt i år i mona ögon, Thuresson har räddat sig lite på slutet men bara till på gränsen godkänd.