Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 347327 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Jan Hammar lånas till Troja
För er som inte redan vet det så ska Jan Hammar lånas ut till Troja i tre matcher. Kan bli fler men till att börja med tre matcher. Orsaken är att Hammar känner att han får för lite matchtid och därför vill bli utlånad ett tag. Läs mer på länken. MIF mot SM-Guld.

Sv: LHC- MIF
bobbe:

tackar... skall ta och läsa lite om den enligt rapporter trista matchen igår... både spel och resultatmässigt :)

Sv: LHC- MIF
Matchrapport för den som är intresserad, se länk.

Sv: Håkan Åhlund åter i Mif
nek97raj:

jo men vi vet ju vad Åhlund kan prestera på isen för MIF för 10år sedan det får vi inte glömma, han har säkerligen blivit bättre under dessa 10år som gått :D

Nu skall man iofs inte såga en värvning som inte har skett än men det låter inget vidare på förhand, det kanske visar sig att han blir en succe men jag har svårt att se det.

Hade sett bättre ut med en värvning a Patrik Juhlin om man skall värva en äldre spelare? Julle har haft näsa för mål tidigare säsonger i Schweiz om jag inte misstar mig och nån dag är det nog dags för Sverige även där.

LHC- MIF
Är ni redo gubbar att börja räkna baklängesmålen...?

(Håller tummen för att jag inte får äta upp det där... ;)

Stefan: Ja, låter inte som en kanonvärvning direkt...
Man hade ju hoppats att recyclingen skulle ha upphört. Åhlund var rätt överviktig redan när han gjorde krisinhopp i Timrå.

Thomas: Neeeeeeeeeeeeejj, inte Åhlund=( Vem som helst men inte han=( Lika bra att kalla in Sylvegård o Bo Svanberg då när vi ändå håller på!!!=(

Stefan: Vad ska man säga? Känns typsikt mif ändå..

Håkan Åhlund åter i Mif
hoppas detta är ett stort skämt.

Vad väntar annars härnäst? Roger Hansson, Pekka Lindmark, Ilja Byakin, Marko Palo?

Sv: Historia
pajo: Ja, visst är den?

Sv: Historia
nek97raj: Den var ju lite små kul den :-)

Historia
En skämtsam historia kan måhända pigga upp?:
"Lille Olle gick på småskolan när läraren frågade vad deras fäder jobbade
> | med. Dom vanliga svaren dök upp: Polis, advokat, brandman,
> | revisor, busschaffis och så vidare.
> |
> | Men Olle som till vanligt var den som höll låda och var klassens mest aktiva
> | satt still för sig själv i ett hörn. Läraren tyckte detta var konstigt och
> | frågade Olle om inte han skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbade
> | med.
> |
> | "Min pappa är erotisk dansare på en bögbar. Där tar han av sig alla kläderna
> | och dansar näck framför en massa andra män som betalar honom för det. Några
> | gånger om dom betalar bra nog så följer han med en av dom till ett billigt
> | hotell och blir knullad i röven."
> |
> | Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, och drog lilla Olle
> | undan medans dom andra i klassen fick sitta för sig själv och rita."Är detta
> | sanningen Olle?" frågade läraren.
> |
> | "Nej," svarade Olle skamsen, "men min pappa spelar hockey i Leksand, och det
> | tycker jag är för pinsamt!!!!!!!!!!!"

Sv: FBK
Magnus: Visst fick vi betala för FBK:s dåliga svit, men samtidigt så gjorde ju Mif dom bra också. Jag tycker inte FBK spelade speciellt bra men de kunde dominera då våra pågar totalt saknade rätt inställning. Tragiskt att se att de inte ens kan tända till mot ett så pass bra motstånd som Färjestad. Hoppas verkligen detta var en engångsföreteelse?=(

Sv: Mika
Nubben: Enligt AB är inte Hannula intresserad av att åka hem igen för tillfället. Enligt honom själv: // – Det har gått bättre och bättre på slutet och jag gjorde mål i gårdagens match. Hade jag inte känt på campen att jag skulle ha en möjlighet att ta en plats i Minnesota hade jag vänt hem. Men jag känner att jag är tillräckligt bra för att spela med dem och jag tror jag har en bra chans att bli uppkallad. Just nu har jag ingen tanke på att åka hem. Det här är ett äventyr för mig, säger Mika Hannula till Sportbladet. // Men han vore en förstärkning. Mer finns att läsa via länken. MIF mot SM-Guld.

Mika
Det ryktas friskt om att Hannula kommer tillbaka nu till jul.

Vi får väl hoppas att ryktena för en gångs skull stämmer...

Väntad förlust liksom mot Frölunda. Sämsta möjliga tillfälle att möta dessa båda lag när de förlorat ett par på rad. Det fick vi betala för med ränta! Ser inte att det kommer bli mycket lättare mot LHC tyvärr...

6-1
Känns faktiskt som det kvittar hur mycket vi förlorar med idag.

Blir en tung afton för oss idag men att slå FBK hade jag inte väntat mig.
Kan bara hoppas att Leskand och Södertälje också förlorar så vi har dem bakom oss.

0-4 :-(

Sibbe: Javisst ja, det har jag läst i sds. Tack för upplysningen!
Han hade behövts mot Färjestad

nek97raj: hans fru väntas föda barn i dagarna...

FBK
Varför är inte Peter Andersson med i "line up:en" (swehockey.live), nån som vet?

Sv: VF-MIF
Överstegrisen: Själv är jag inte alls nöjd med Frölundamatchen. MIF borde varit i ledning med ett eller ett par mål efter 1:a perioden, och då hade frölunda alldrig hämtat sig. Tyvärr är inte måleffektiviteten vad den borde vara.

VF-MIF
Alltid jobbigt att förlora men gårdagens förlust är inget jag personligen skäms över. Är glad att det stannade vid 1-4. Det är ju inte Frölunda och FBK som Mif måste slå. Men givetvis kul om det sker då och då. Tror ändå att Mif kan rubba FBK imorrn i Löfbergs Lila Arena. De är i gungning nu de lila kaffekärringarna=)

Sv: 4:e Raka segern!!
nek97raj: Tror inte VF kan ses som skyhöga favoriter efter 2 raka hemmaförluster precis :) Men dom har enprm press på sej imorgon.

MoK: Man kan ju alltid prova med att borra pucken genom isen, under Henke och upp i mål...
Skämt åsido, hoppas du får fel. MIF har ju iaf inget tyngande favoritskap att bära :-)

nek97raj: Dom lär vara grymt taggade efter 2 raka hemma förluster inget snack om det. Dålig inställning fick dom att förlora och som du säger blir det en tidigt MIF ledning så vet man ju aldrig hur dom börjar tänka. Men skjut hur ni vill högt eller lågt spelar ingen roll för på torsdag håller Henke nollan :)

Sv: Tisdag
Thomas: Jo visst e det roligare när laget vinner det e la ingen som säger annorlunda där. Men man skall ju stå upp för sitt lag vad som än händer. Ni mifare har ju hårda prövningar i dessa tider men ni lär väl klara av stormen till slut tror jag.

Magnus: Synd att Frölunda fick pisk mot LHC, då lär de vara grymt taggade mot MIF. Drömscenariot vore en tidig MIF-ledning, då torde Frölunda bli än mer skakat.
Petrasek vet vad som gäller mot Liv: Skjuta högt!

MoK: nja tycker nog de flesta har stöttat laget, bara för att man ger kritik behöver inte betyda att man inte stödjer laget.
Men så klart man blir riktigt trött när det bara blir en massa strul och laget spelar dåligt, så kanske till viss del är man medgångssupporter, alltid roligare när laget vinner.

Nubben: Jasså nu stödjer ni grabbarna när det går bra igen. Anar man lite medgångstendenser här kanske?

Sv: Grattis till segern och steget uppåt i tabellen..
SwärdH:

tackar.. men jag hade hellre sett att MIF vunnit och topplagen vunnit för då hade vi knapat in poäng på lagen precis ovanför oss i tabellen samtidigt dragit ifrån SSK :D

Men man kan tyvärr inte få allt... skönt med seger dock

Mycket starkt att inte bara lägga sig ner och dö efter den mycket tunga starten på serien. Grabbarna har bara kört på och trott på sitt spel och nu har vi fått utdelning. Nu gäller det att jobba vidare och försöka knipa några poäng i denna tunga månad. Vi får nog räkna med att falla ner i tabellen igen men vi vet att vi kan och även om starten kommer att kosta dyrt hela säsongen kan det med en stor portion flyt räcka till slutspel.

4:e Raka segern!!
Så jävla gott 4-3 mot HV.
Hoppas nu bara att denna form kurva laget är inne i fortsätter att stiga.
Underbara powerplay i dag rörelse och fart = utdelning.
(HVs var inte heller dåliga) Men skit i dom totalt sätt var vi bättre i dag.
Nu är vi över det värsta sträcket och nu är det nästa som gäller!!
Kör hårt grabbar!

Mif mot toppen!

Grattis till segern och steget uppåt i tabellen..
Kul att ni vann över HV och att alla fyra topplagen förlorade. Det är ju bra att tabellen tajtas till i båda ändar. Fortsätt gärna på den inslagna vägen, men mot Timrå kan ni inte räkna med några poäng:-D

Tisdag
Bara hoppas alla som har ett MIF hjärta ser till o ta sig o alla de känner till stadion på Tisdag.

Grabbarna ska få känna att vi verkligen stödjer dem nu!

Personligen tycker jag alla ska gå även när det går lite tungre men men, medgångs folk finns det alltid. Så jag bara hoppas att alla tar sig till matchen mot Håvee på tisdag. För då blir det 3 nya fina poäng.

19:00 Tisdag MIF - "Håvee"

Sv: J20..
Ebbe: 5-2 blev det vad jag vet.

J20..
Kanonmatchen gick inte i Scaniarinken, den gick i Ängelholms ishall där Rögle vann med 5-1 i J20..=)

Referat finns på Rögles J20 sida nu.

Sv: Vilken kanon match
säger bara en sak. Hääääääääääääääääääääääääääärligt gubbar!
Jag är grymt nöjd med denna spelvecka, man kan vara hoppas mif fortsätter så här!

//

Sv: Vilken kanon match
dansken99: Härligt att de visade upp en sån härlig inställning=) Hoppas att laget nu fortsätter på den inslagna vägen och klättrar i tabellen!!!

Vilken kanon match
Var på plats idag, och vilken match alltså. Malmö visade hjärta och moral hela matchen igenom. När man såg laget spela idag kunde man inte tro att de ligger där de ligger i tabellen. Alla hjälpte varandra och offrade sig när det började osa hett framför Robert Borgqvist, som idag var lysande. Hadelöv och Nihlstorp har fått en ny konkurrent om målvaktsposten. Målet som släpptes in kan man inte lasta Borgqvist då det var ett friläge. Bra jobbat av laget idag. Fortsätter de spela så här på bortaplan ska vi nog se att det vänder snart till det bättre. Hoppas spelarna njuter av denna matchen och sen på tisdag tar nya laddade tag mot ett HV som vi har revanch mot hemma. Skulle sitta utmärkt med ytterliggare tre pinnar där. MIF mot SM-Guld.

Sv: Eloge
Mindre eloge till j20 som gjorde en riktigt plattmatch mot Rögle. 2-5 i Ängelholm med Nihlstorp i mål. Inte alls bra.

Magnus: Det gör jag inte, skrev ju att laget SER ut att klara sig ur krisen. Inte att kommer att göra det=)

Magnus: Precis det är mycket långt kvar!
Men det är jävligt skönt med 3 segrar i rad (Det var ett tag sen sist)
Det verkar vara ett härligt gå i laget just nu och det gblir ju inte sämre av en sån här seger :-)

Överstegrisen: Ta nu inte ut något i förväg, vi har lååååååååååångt kvar.

Magnus: Ja, trots allt prat om ekonomisk kris o spelarflykter så spelar laget bra. Måste vara hemskt för 08:a-pressen att Mif nu ser ut att klara sig ur det här. Såg du förresten sportbladets sammanställning om olika krisklubbar idag? Löjligt att de orkar lägga ner energi på det här=( Hade det bara varit stockholmsklubbar med i den sammanställningen så hade det varit tyst!

Är lite imponerad med tanke på det som varit runt om kring. Segern var tydligen aldrig hotad.

Faan va skönt, tredje raka segern ett faktum. Nu är vi jämsides med knätofslaget. Seger nu hemma mot HV samtidigt som exmästarna gör ett bra jobb i Leksand så är vi förbi=) GÖTT PÅGAR!!!!!!!!!!

Härlig seger!
6 poängs match kan man kalla det :-)

Härligt! Synd bara att j20 ligger under med 0-3 mot Bönderna där uppe.

« · 347327 · »