60min match. 5min sudden 4 mot 4 fortfarande oavgjort efter 5min 5min sudden 3 mot 3 oavgjort då också så är matchen slut och vardera lagen får en varsin poäng... kan bli skoj att se på tror jag..
liten succé? Kallar det en stor succe... debut på hemmaplan och få avgöra i sudden death i en mycket viktig match och då även passa fram till ett mål... och därmed vara inblandad i 2 av 3 MIF mål som rookie inte illa pinkat av en fiskmås...
Toivo Suursoo 22 matcher 2 mål 0ass 2p Andreas Validx 30 matcher 2 mål 1 ass 3p Jimmie Svensson 30matcher 2mål 0 ass 2p Carl Söderberg 7 matcher 1mål 1 ass 2p Niklas Sundblad 32matcher 0mål 4ass 4p Daniel Rydmark 30matcher 2mål 2 ass 4p
Stefan: Personligen ogillar jag verkligen straffar.. Det måste ju finnas nått annat sätt att kunna avgöra.. Att ansvaret ska ligga på ett par spelare och målvakterna är orättvist. Sen beror det mkt på tillfälligheter också. Det är som du säger ett lotteri.. så varför inte lotta istället då..
Tacka MIF spelarna för att Leksand fick en poäng idag... med bättre skärpa hade MIF avgjort matchen i första perioden och vunnit med flera mål MINST!!! :P
Mattias - 74: Jo jo.. man kan skylla på mkt.. men det är målen som räknas och hadelöv stod i vägen så får man väl lov att ge credits till honom. Leksand fick en pinne iaf.
Stefan: Tragiskt... Att Leksand gör mål i PP är inte mycket att säga om men att släppa in ett i PP och dessutom andra matchen i rad. Jag finner inga ord.
Jag vet, vi låter Leksand göra mål med en man mindre så att det blir mer spänning i matchen... *suck* Ärligt talat är vårat pp något så bedrövligt uselt att det inte finns ord. Ofta hoppas man på pp men för oss är det bara två bortkastade minuter till det är 5/5 igen och vi kan skapa lite...
Nubben: Sitter och tittar på eran match och tycker Kalle har gjort en bra 1:a period. I pausen sa han att han tyckte att Leksands backar var "stora och dåliga på skridskorna." :-)
Magnus: Det blir en tok jobbig match för grabbarna men även för oss andra. Det börjar bli dags att sätta lite puckar i nätmaskorna nu. Fungerar inte att bara försöka hålla tätt bakåt för då slutar det som det gjorde mot Luleå och det har vi fan inte råd med. Nu är det äntligen dags för himma match igen och då är det bara 3P som gäller och inget annat. Sen hur det går till spelar mindre roll.
Luleå ÄR ett mediokert lag precis som MIF är. Skall MIF klara sig undan kvalserien så är Luleå ett av lagen som MIF skall besegra hemma som borta.. ta då samma Luleå utan Petter Nilsson och "Skuggan" vilket gör laget mer mediokert iaf på pappret... och med det menar jag absolut inget ont mot Luleå.
Tar inte topplagen MIF på allvar är det bara att tacka och ta emot att de inte fattat att Elitserien 2003/2004 inte är av dignitet 1992 att man kunde glida omkring på en skridsko i 60min och ändå vinna matcherna, kanske det som är Tre Kronors dilemma? För många glidare i topplagen som spelar i landslaget?
Som jag ser det är problemet mer att mot topplagen kan MIF satsa mer på kontringar och enbart inrikta sig på att försvara eget mål utan att ens ha en tanke på att föra spelet medans mot sämre lag som Luleå måste man ta mer initiativ och kliva mer uppåt i banan...
Stefan: Vill inte spy galla över Er, men att kalla Luleå för ett mediokert lag är väl att ta i, Sen är det ju så att toplagen inte tar Er riktigt på allvar, det är därför Ni tar poäng där, och inte mot lagen som det verkligen krävs poäng mot, för dom är helt enkelt mer motiverade än vad toplagen är..jag menar..att möta Mif är väl inget denna säsongen...... god fortsättning
Stefan: Nåja, det var väl inte någon 0-5 match spelmässigt direkt. Det var väl mer vårat vanliga "vi-kan-inte-göra-mål" syndrom som visade sig. Spelmässigt var det en jämn match till 0-3 då vi kastade in handuken. Desto viktigare att ta tre poäng i nästa hemma mot Leksand.
då fick vi åter igen se ett MIF göra en plattmatch när det som mest gäller, slå Frölunda borta med 1-0 kan man göra men att två matcher senare förlora med 5-0 borta mot ett vingklippt och mediokert lag som Luleå det är stora svängningar det.
Förlust var ganska väntat men 5-0 mot ett lag av Luleås kaliber?
Frisco: Här missas inga plan från min sida, SAS däremot litar jag aldrig mer på. Inte sedan jag fick tillbringa en härlig natt på Sky Citys sköna trägolv för två år sedan.
Skalpjägaren: Ja, men det är ingen nyhet. Tycker att våra håller hög nivå de också, även om det är en bit kvar till Frölunda. Vi sopade i varje fall isen med Rögle, alltid något! :)
Nu skall jag leka lite motion. Skönt med 2 poäng, synd bara att man slarvade bort matchen i slutet...