Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 41138 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sanslös...
Kan bara hålla med den rosa hjälmen äger...

MIF Frölunda
Hallå alla rödisar!

Jag håller med vilket jäkla skott Öhman fick på i ribban det hade varit ett kanonmål, Men Due Boije fick ju på ett kanonmål wow!!

grishockey.. åh nej, det var det inte!!
Ang vissa säger Malmö spelar grishockey, de som tycker det borde kolla upp vilket lag som är mest utvisat i ES, inte är det MIF i alla fall, utan MIF är ett av lagen med minst antal utvisningar i ES, så grishockey spelas det inte av MIF!!!!

En gång i tiden javisst, med Mats Lusth till exempel, men det var rätt kul det med!!!

Måste bara berömma MIF för deras spel i 3:e perioden, LYSANDE, men tänk om ni kunde spela så bra i alla 3 perioderna, då hade vi verkligen legat mycket bättre till i tabellen!!!

Så ta sista perioden med er till hela nästa match mot Brynäs, så grejar vi lätt en 3 poängare till, för de behövs, Tälje och BIF har en match mindre spelad, tänk på det!!

Satt och såg matchen på c+ igår som ensam Miffare mot tre frölundaiter, det var ej kul i början, men sen jäklar, det kunde man ej tro!!

Men som sagt.. aldrig aldrig aldrig ger vi upp!!!

Kom igen nu grabbar, och det var härligt att se Hannula tillbaka i action, fan du är så suverän!! Verkligen en styrka för laget att ha dig tillbaka!!

Andra som var jäkligt bra enl mig i denna matchen var, Rydmark, Thure, Burra, Norgren, Due Boije, Malmström ,Wahlberg och Hammar!!

Öhmans skott i ribban hade varit ett grymt mål om det gått in!!

Forza MIF och sätt dit BIF på lördag!

Jag tyckte Tunnan var snyggast i sin rosa hjälm!! Helt klart!

"Domaren gav MIF segern"

Går det att läsa på Svenskafans.com, det var nog det roligaste jag hört denna säsong. Har man 7 pp och inte gör ett enda mål, ja då är man inte värd att vinna hur dålig än domaren var...

Ok, rydmark...
Tja, eftersom han fick utvisning så var det väl jävligt onödigt...
Eller då paetrask(?) försökte spetsa Tolsa på målet, EFTER avblåst... Hur lönar sig det? För det jag syftar på är sådant som sker mot spelare utan puck eller efter avblåst... ineffektivt och kan resultera i onödiga utvisningar... nu var domaren feg... ;)

Jag förstår din poäng, hellre grishockey och vinna, än finlir och förlust... Men man blir SÅ förbannad när man förlorar en match pga detta, hemmaögon...

Men, men det var ju inte orättvist i alla fall, bara jävligt surt...

Nope jag var inte på matchen, jag såg den på teve..

MIF slog icing ja.. ett lag som spelar på borta plan brukar slå en massa icing... Frölunda som hade hemmaplan spelade typisk "skithockey" med en massa icing..... bla 2ggr i POWERPLAY! Det är kasst..

Rydmark var det som kastade iväg en frölundaits klubba... grishockey eller inte, det lönar sig det är huvudsaken eller?

Jag ser hellre MIF spela grishockey och slår Frölunda än att jag ser MIF spela glamour hockey och förlorar mot Frölunda.... ligger en poäng i det va?

Stefan, du var på matchen? inte det....
Jag skulle vilja påstå att mif just slog det rekordet...

Med grishockey menar jag ex när Thuresson (tror jag) hade en VF-klubba i handen men valde att kasta den bort från VF-spelaren...
Men somliga straffar gud (domaren) med en gång, vilket resulterade i utvisning... någon förvånad?

Vad stefan, kallar du det, om inte grishockey???

Än en gång, grattis ändå...

Oj, oj,oj vilken tredjeperiod. HÄRLIGT MIF, fy f*n vad skönt. Så som laget spelade i hela matchen ska de spela. I de två första perioderna vår traditionella effektiva grishockey, där vi styrde ut frölundaanfallen i sargerna samt spelade tätt och tufft. Vilken härlig kampmoral, jag riktigt njöt av det under hela matchen. Det enda av minus som jag kan tänka mig var några dumma utvisningar bland annat Rydmarks i tredje, onödigt!!!!

Due-Boje är en riktigt härlig kämpe som gav ALLT i matchen, som när han inte räckte fram slängde sig utan att blinka. Sånt gillar jag och idag så gjorde hela laget det. Härligt att våran egen speedkula Hannula var tillbaka. Han är underbar att se in action, orädd slänger han sig in i Frölundas försvarzon med en underbar fart under rören. Även Hammar har en härlig fart under grillorna. Och så har vi sedan våran Hadelöv, säkerheten själv. Vilken plock på Peter Ströms skott, VÄRLDSKLASS!!!!!!!!!!!!

Spelar MIF så här i fortsättningen så är slutspelsplatsen säkrad långt innan serieslutet. Och idag så klarade vi oss utan både Sandström o P.Andersson, det skulle vi ju inte göra enligt frölundaiterna. Slutligen ett stort grattis Bäckis, Gunnar o hela laget, härligt kämpat!!!

Hahahaha...

berömda grishockey hahahahaha..

just därför Frölunda slog icingrekord i matchen?

Blir väl tvungen att gratulera till segern...
Tyvärr så var det en rättvis seger efterson VF spelade under sin förmåga ordentligt...
Synd bara att mif återigen förstör genom sin berömda grishockey...

Härligt killar! Idag visade ni verkligen att ni har en god lagmoral. Tycker dock anfallsspelet var väldigt blekt i de första två perioderna. Men gick inte på mål utan hamnade vid sargen och sköt mest långt utifrån.

Backarna spelar enormt mycket bättre nu än vid inledningen av säsongen. Det här kan gå långt. Bara man inte kommer in i nån svacka igen. Man måste hålla uppe detta spelet!

Härligt MIF! Denna segern var riktgt skön.

Bortsett från andra perioden spelade MIF bra. Det var längesen man såg ett sånt fysiskt spel. Agressivitet och tacklingar i anfalls- respektive försvarszon.

Djurgården är visserligen inne i en djup svacka, men det blir ändå svårt att ta en plats bland top4

Sanslös...
..vändning..sanslöst, jag är imopnerad.

FAN VA GÖTT
Håll nu nu detta för f*n

Sv: ikväll blir det vinst!!
han har varit pigg på den senaste tiden, men denna matchen har han inte varit bra. det håller jag med dig om!

due-boje är den sämsta back jag sett!!!!!!!!!!! Han drar bara på sig utvisningar!!!

Visst kan man kritisera MIF nu efter 2 perioder, men det tänker jag inte göra!

Frölunda är hemmastarka, i mycket bra form och spelar riktigt bra. Det är väl vad man kan säga. Men MIF är långt ifrån borta ur matchen och dem har vänt större underlägen än 2-0.

Tror att MIF trycker in kvitteringen i slutsekunderna...

Nej, Anderssons betydelse kan inte överskattas. Hoppas han är åter snarast.

Hannula är kanon men att jämföra honom med lagets isärklass bästa back är inte rättvist. Anderssom är möjligen inte vad han var, men likförbannat spelar han i en egen division. Inget illa om de övriga backarna som gör vad de kan, men Andersson är kungen där bak.

Sv: Lägg ner
Hasselblad som klantade igen vid 1-0 målet. Annars är MIF med bra i matchen och jag tror det vänder!

Hannula ser pigg ut...
... och Nicke: Jussi har också varit bra!

tack nicke.jag bor i stkhl å kan fan aldirg åka ner å se malmö spela live men hoppas kunna göra det nån da.jag sitter framför radion å lyssnar varje match å får nöja mig me det men ikväll får jag se dom på canal+.ska bli kul.hoppas dom vinner!!!

Jo, det har du rätt i, men Hannula sliter och jobbar match efter match och producerar bra saker framåt också. dessutom en viktig kugge i slutspelet (som han bevisade förra säsongen) och där förll Jussi bort lite, som vanligt.

Det är två olika spelartyper som är riktigt bra, det är vi väl överens om iaf!

Nja kan inte hålla me där...Jussi är och förblir kungen av Malmö!!!...Jussi är ju en spelare som också är oerhört viktig för laget även när han spelar dåligt så plockar han oftast poäng...

KOM IGEN NU MIF OCH PLOCKA HIM EN 3 PINNAR TILL MALMÖ!!!!!!

FORZA MALMÖ!!!!!!!!!

Förhoppningsvis vinst för frölunda ja.

Mogli: "Canal+ och med stor sannolikhet även på Lorensborgskrogen"

På Glorias visas MIF matcherna nu också! inte bara dem om går på canal+, utan i stort sett alla. På en 250 tums storbildsskärm!

Jag tycker också att Hannula är MIFs bäste och värdefullaste spelare. Jussi kan konkurera, men han är en liten "humörspelare" som Bäckman sa. När han är på topp är han grmt bra, men han är lite för ojämn. Han har aldrig lyckats i nåt slutspel än...

Nubben: okej, nu förstå vi vad du menar!

Tips ikväll: 2-4, Hannula avgör i tom kasse!

jo, i Göteborg finns det det...

Det finns inget som heter för många miffare... =)

kan ju alltid hoppas att det inte blir för många miffare... :)

Jag vet inget iaf, jag är sjuk och har inte snackat med någon på ett tag nu. Men det är ju lov för alla som går i skolan så jag kan inte tänka mig nått annat än att det kommer åka upp folk.

Sen är där ju rätt många miffare i gbg osso =)

GÖTT!

Inte helt borta då det gäller mif i alla fall... ja han är en duktig spelare av att dömma det lilla jag har hört om honom...

Ingen som vet hur många miffare som kommer?

GRATTIS !

Du har helt rätt, det är Hannula som kommer tillbaka, och han kommer definitivt tillföra med än både "Tjompen" , och "Peder" Andersson =)

Det blir väl en del som kommer upp, jag kan inte idag, så jag får sitta och se matchen på Canal+.

NUbben .
första bokstav i hans efter namn är HANNULA
eller ? :o)))))) hahahaha
han ska snurra som fan idag ,jag lovar, även om det är tuft mot VF men man kan vinna ibland med 10-1 eller?
allt möjligt i hockey.
LHC vann mot HV71 8-0 i Kinnarps så allt möjligt som sagt.så man ska inte kasta sten om man bor i ett glas hus.
kaz.

Kan det vara Hannula???
Hörde att det var lite osäkert med honom, men han är tillbaka...?

Jaja, det hjälper ju nog tyvärr (för er) inte speciellt mycket eftersom ni möter hemmastarka VF. Men det skulle ändå inte förvåna mig om nu mif skulle klara av att vinna. Ni vände ju ett 0-3 underläge till 4-3 efter straffar. Fast vi tog er med 7-2 veckan efter så det jämnar la ut sig...

Blir det nån mif-klack då?

Märks att ni inte vet mycket om MIF, Sandström och Andersson är inte ens i närheten av vad de en gång var, vi har tillbaka vår bäste spelare nu, så ni får se upp...

Jag tänker inte ens säga hans namn, men ni vet väl endå inte vem det är...

En ledtråd, han har haft en knäskada...

Ja, ikväll smäller det...

Frölunda vinner med 4-1...
Utan Sandström och Andersson vinner ni inget i Götet!

Forza VF

ikväll blir det vinst!!
ikväll så kommer mif inte att ha en chans dom kommer att åka på stryck!!men jag får väl ändå önska er lycka till uppe i gbg!!även fast det kommer att gå åt helvete för mif!
FORZA FRÖLUNDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag säger det igen, mitt inlägg var itne riktiat mot alla miffare som inte bor i Malmö. Mitt inlägg var riktat mot folk som håller på ett lag, men istället för att visa vilka de håller på klankar de ner på andra...

Jag hoppar itne in i nån annans gästbok och bara kläcker ur mig saker, när det går dåligt för det laget...

Jag tycker det är underbart med folk som inte har möjlighet att komma och se matcherna att de lyssnar på radion, det är SÅ härligt att höra. Då är man en riktig miffare, men alla som håller på andra lag kan hålla sig till fakta, och inte bara hoppa på de supportters som håller på ett lag som det går sämre för...

det har blivit ett missförstånd, hoppas ni förstår min mening nu iaf...

Sv: Maaaalmööööööööö! Hannula is BACK!!!!!!!
jag frågade Hannula på träningen om han är
spelsugen ? bara smile och sa jaaaa mycket
och jag märkte inte att han var skadad alls på träningen. kille skojar med alla och tacklar alla på träningen bara kul och se honom träna igen. och vad han får stryk av Hadelöv heheh bara han står i målgården :o)
det blir kul .kaz

Maaaalmööööööööö! Hannula is BACK!!!!!!!
Fan vad gött att få veta att Hannula är tillbaka på isen, fan vad jag saknat hans spel i MIF länge nu!!

Hans aggresiva, snabba och tekniska spel, är något som är en fröjd för ögat och som nog alla saknat utom våra motståndare dårå!! :-)

Jag kan förstå att det kanske går trögt för honom de första matcherna nu efter skadan, men hoppas på att han snart är tillbaka i sitt ESSE igen, drömmen hade väl varit att han målar i sin första match på länge ikväll, mot VF!!

Välkommen tillbaka Hannula, du är guldvärd!!

Och kläm åt de goa gubbarna uppe i götet ikväll!!

Forza MIF!

Elitlicens???
Läste i gårdagens sportbladet om fotbollens elitlicens som kör igång den här säsongen. Detta är väl också något som hockeyn borde ta efter???

Många lag både i elitserien och allsvenskan har ju väldigt dålig balans på sina budgetar. Och även vårat Mif kan ju inte påstås ha haft bra kontroll på ekonomin tidigare, då vi (om jag inte har helt fel) har/hade en skatteskuld på ca 30milj. Detta är ju givetvis inte bra och vi är ju inte ensamma då både VF, BIF, AIK mfl har och har haft svåra ekonomiska problem. Mycket av de ekonomiska problem härrör förstås mest ifrån skattemyndigheternas luddiga regler som många klubbar i början av 90-talet feltolkade. Löner till stjärnspelare lades ut på speciella företag. Spelarna hyrdes av klubbarna av vissa företag. Detta för att bara betala artistskatt och slippa övriga sociala avgifter och andra skatter.

Men givetvis så beror ju också klubbarnas dåliga ekonomi på värvningar av spelare i miljonklassen som allt som oftast har floppat. Sedan så har vi ju även detta med denna "sjuka" lönekarusell som har drabbat svensk ishockey främst under inledningen av 90-talet. Visst ska hockeylirare ha bra betalt eftersom det är deras levebröd men dagens löner är enligt mig helt sjuka. Klubbarna klarar inte av dessa enorma löneutgifter så länge de styrs som en idrottsförening iallafall. Skulle de styras som ett företag istället så skulle de nog klara det lite bättre men då kanske lönerna skulle vara ännu högre istället.

Detta med bolagisering kan säkert vara ett steg i riktning mot att driva föreningar som företag. Men vi får inte sälja våran hockey helt till företagen. Men som sagt detta med elitlicens tycker jag låter väldigt bra och det vore väl verkligen något för hockeyförbundet att införa. En annan väg kan istället vara att göra som basketligan, att man stänger elitserien och de allsvenska serierna så att klubbarna inte behöver göra dessa miljonvärvningar och istället satsa på sina egna juniorer och inte vara rädd för att åka ur och förlora miljontals kronor. För den största anledningen till att vi har så få juniorer som spelar i elitlagen beror ju på att lagen inte vågar låta dem spela. För det handlar om att vinna och få in så mycket pengar som möjligt för att ekonomin ska gå runt. Sedan kan man ju också dra en paralell till j-vm i hockey som ju inte har gått alltför bra ur svensk synvinkel. Detta beror säkert på flera saker men en del kan säkert ha att göra med att de flesta spelarna kommer ifrån lag i allsvenskan där de får spela medan elitlagen inte har lika många spelare med. Rädslan för att åka ur elitserien är alltför stor, så stor att man som t ex i Mifs situation hellre köper en avdankad stjärna som Burra än sätter in några juniorer. Visst Burra har säkert tillfört en del men jag tycker att hans flytt till Mif ger ett dåligt betyg till övriga rutinerade miffare.

Nåväl vad tycker ni om detta med elitlicens, är det något att satsa på eller är det bara skräp?

Och hur ofta visar dom MIF på canal+ då?!...jag tycker att även om det finns vissa personer som som kanske alldrig går och ser på MIF kanske bara sitter framför radion eller nåt oxå dom ska få ha sina synpunkter..det är ju lätt för dig o säja att det bara är att köpa comhem och sitta o beställa hem alla matcher..för typ 300kr i veckan..jag svarar och tycker det är skit skoj med MIF/are utanför skåne som skapar debatt i hockeysnack som i GB....vi ska vara glada för att det finns folk utanför skånes gränser som bryr sig om MIF och hejar på MIF...jag tror att alla som håller på MIF vill se alla matcher som Redhawks spelar...sen att dom kanske bara låter sig se 1-2 matcher är för att dom har vissa skäl till det..lägg ner det här nu och var glada för att det är många ut i landet som vill snacka skit med polare och hockey om MIF på hockeysnack....10MIF/are skapar inte alls samma stämning som 11 MIF/are glöm alldrig det...

Jag menade inte live som att vara på plats, jeg menade att man ska se amtcherna, live (när de går). Om man sen inte bor i Malmö kan man skaffa digitalbox och se matcher på canal+ och PAy per View. Där kan man se så gott som alla matcher.

Jag går på alla hemma matcher och försöker åka på bortamacker. om jag inte kan komma iväg blir det till att se dem på TV:n...

mitt inlägg var mest till de som är från andra lag som inte ens följer Malmö, de bara vill klaga o ha sig...

tack för mig...

Nubben>Kom du ut i röven eller vad, uttalar man sig så jävla illa som du gör angående "oss" som inte kan åka och se på varenda av Mifs matcher live så börjar man ju undra egentligen.

Det är ju lätt för dig som tydligen bor i Malmö, du kan ju gå eller cykla till isstadion och det kostar väl knappast så mycket eller hur. För oss som bor utanför Malmö och för en del som mig t ex som bor 20-30mil och till och med ännu längre bort för vissa andra. Ska vi ta bilen och bränna flera hundra i bensinpengar för att se alla matcher då, tycker du det? Man är ju inte gjord av pengar, inte jag iallafall. Jag är en vanlig industriarbetare med en nettolön i månaden på 11000 som skall räcka till mer än "nöje". Jag har andra hål än bara hockeyn att lägga mina pengar på. Sedan så tycker jag att man kan tycka till bara genom att ha sett matchen på canalplus eller följt den via radiosporten. För de kommentatorer som följer matcherna både via tv o radio är riktigt proffsiga och kan sitt jobb. Man kan nästintill till 100% följa deras rapporteringar ifrån matcherna.

Hoppas att du tänker till lite mer nästa gång du uttalar dig så idiotiskt om oss som inte råkar bo i Malmö!!!!!!!!!!!!!

Sv: gratis hockeyligan.se
Länktipset funkade inte i mitt förra meddelande. Här kommer den igen.

www.hockeyligan.se

gratis hockeyligan.se
Givetvis ska man försöka se matcherna live, men här är ett alternativ för de som inte kan vara på plats. 2 st bortamatcher för MIF kommer att vara gratis att lyssna på hockeyligan.se. Först gäller det Frölunda-MIF för att följas av Brynäs-MIF. Frölundamatchen visas dessutom på Canal+ och med stor sannolikhet även på Lorensborgskrogen.

beklagar alla dessa stav fel i mitt senaste medelande...jag hoppas det går att läsa endå..FORZA MALMÖ!

Kan bara hålla me...vadå om man bor ca 50-60 mil från Malmö eller kanske som du sa Sundis till och med uppe i Lule..ska man då inte få uttala sig här för att man inte ser varje MIF match Live...eller tycker du Nubben att man sa ta sitt pick o pack..sätta sig i bilen och köra alla dessa mil ner till Malmö bara för att andra supportrar ska kunna se en som en riktig supporter...om jag bara hadde bott där nere så skulla jag självklart se näst intill alla MIF matcher och hänga me Redhawks supports resor oxå..men jag gräver inte ner mig för det..jag älskar MIF och jag framför mina åsikter endå...för att jag följer MIF så gött jag kan via radio tv och live för att det är vell d minsta jag kan göra för att vara en sån stor supporter som tyvär inte kan stötta mitt älskade MIF live så många ggr som vissa andra kan..

ALWAYS MIF!!

« · 41138 · »