padda88: Klart han har haft framgång i Mif, men chansen i år är på pappret betydligt mindre än vad den är i FBK. Miljö ombyte behövs ibland, i varje fall för vissa.
Magnus: JO jag är mkt väl medveten om allt du skrev! Vad jag menade var att med Mattsson i nuvarande lag hade chansen till slutspel varit STÖRRE och det får väl räknas som en framgång. Visst FBK hade säkert en bra lön och ett bättre lag så det är säkert inget dåligt val för honom det heller, men påstå tusan inte att han inte hade nått framgång i redhawks!!!
Dragan 2k: De jag pratat med från Jönköping är mycket imponerade av Malmö idag. Vi spelade för varandra och jobbade stenhårt på att reparera eventuella misstag åt varandra. Jag hoppas givetvis att det inte var en engångs företeelse.
Stefan: Det väl väl samma säsong som vi aldrig vann borta tycker jag mig minnas, fruktansvärt! Då var man i och för sig lyckligt ovetande om hur det är att spela i Kvalserien...
Stefan: Han är ju lite "laid back" om man säger så, men jag tror nog att det kan bli bra ändå. Sen kan gärna Tornberg få förklara vad Luleå fick i sina vattenflaskor efter 32 minuter. :D
Icing-Ove: Hahaha, lite (nåja mycket) av en B-produktion men alls ingen såpa som vissa tyckte att det skulle kallas. Dokumentär om ett hockeylag, hade förmodligen funkat bättre på Leksand som gillas av folk i hela landet.
Jo, det verkar vara bra ös. Kul med fysisk hockey, ska bli intressant att titta på det på hockeykväll sen. Det är förövrigt något jag ser fram mot, tror det kommer vara mycket bättfre än fyrans flum förra säsongen. 30 minuter över 3 matcher, det kan bli rätt mycket hockey av det...
Dysso: Verkar hur som helst vara en het och härlig kamp. 10 min för er och 12 för oss. Ingen gäspmatch utan pang på direkt med heta viljor och känslor. Det är bra det!
Det är å andra sidan Challe som snackar (bisittaren, J20-coach i HV), han har en tendens att vilja att HV ska göra allt perfekt för att det ska vara bra. Antar att han som tränare är van vid att leta brister i sitt lag.
padda88: Som det ser ut för tillfärllet konkurrerar vi inte på riktigt samma villkor som FBK. I Mif var Mattsson given i första line, i FBK idag lirar han i fjärde och den hade lätt kunnat vara första i Mif. Mattsson är värd att slippa kämpa för sin existens lite, han har alltid varit trogen oss och mår säkert gott av lite ombyte.
Vi får hoppas att det om tre år finns ett Elitserielag kvar i Malmö för honom att återvända och avsluta i. Förhoppningsvis då i en ny arena med fullsatta läktare. Hoppet är det sista...
Ikväll smäller det, kvittar hur matchen går idag egentligen, jag är bara glad att ES drar igång. Tar vi poäng är det en ren bonus.
Hadelöv kommer tillbaka till sin landslagsklass den här säsongen och laget ligger stabilt i mitten av serien, för att sen överraska i slutspelet. Man får hoppas iaf :P