Om det är sant att Henriksson ska stå är jag allt lite förvånad...? Zdenek Smid gjorde ju en kanonmatch mot FBK enligt många. Men han har väll inte fått förtroendet av tränarn än. Och matchen mot FBK var ju given vinst till FBK trodde dom flesta så han valde väll att köra med Smid då för att se vad han gick för. Men när det gäller match mot MHF där vinnaren är desto osäkrare väljer han alltså att spela Henriksson...klart han vet ju vad han går för så jag får väll hoppas på att det är ett vettigt beslut. Men personligen håller jag på Zdenek Smid...
MIF måste komma top 6, för att slippa de två första lagen i tabellen inte 5:a ....
Men det kvittar faktiskt vilket lag vi än får. VEm säger att FBK kommer vara lika överlägsna i ett slutspel ? Där är det marginalerna på sin sida, lite till tur, kämpa tag och bra målvaktsspel som avgör....
Om jag inte minns fel från ifjol så lottas 1an och 2an i tabellen mot 7an och 8an. 3 och 4an lottas mot 5 och 6an i tabellen. Så det är väldigt viktigt att MIF tar en plats bland de 5 bästa i tabellen så vi slipper möta FBK eller Modo i en kvartsfinal.
3 poäng ikväll är väldigt viktigt, tror det kommer bli en jämn match mot Luleå som MIF till slut vinner med 4-2.
Har ni apterat dynamiten till i eftermiddag? Hoppas MIF kan ta de två sista matcherna innan os-uppehållet. Nån som vet hur det blir med spelordningen i slutspelet? Kommer den att lottas eller 1:an mot 8:an eller vad. Vi har haft vilda diskusioner om det på jobbet men ingen vet!.
Var inte för säkra på Malmövinst mot luleå på lörd. Tror på Luleå vinst me uddamålet. Att ni slog HV71 med 10-4 var en engångsgrej. Nu kommer ett heltaggat LHF att kriga om slutspelsplats och laget med bästa målvakten för dagen går segrande av planen. Och jag tror att Zdenek Smid som motade 41 skott mot FBK kommer vinna den duellen...
osäkert, Mif är nu relativt mätta nu, medans Luleå jagar slutspelsplatsen... Mif är ett bättre lag, inget snack om det, men, motivation slår ofta klass, så jag säger 3-3.
Jag tycker MIF ska fortsätta med Rydmark som kapten även när de skadade spelarna återvänder, Rydis har ju verkligen sköt det bra...inget ont om Tjompen, han är super oxå, men nu har det gått så bra för MIF, medans Rydis varit kapten!
Ja, jämn eller inte, huvudsaken är att Mif vann. Glad som en speleman är jag nu, och hoppas på Dif i kvarten, för nu ska väl slutspelplatsen vara klar. Skönt att slippa Luleå, som tycks ha fått tag i en mycket bra målvakt.
Jämn spelmässig och i puckinnehav, men ej resultat, effektivitets, och målvaktsmässigt, därav var MIF så mycket bättre... Men inget om detta stod att läsa någonstans, det var där debatten började från min sida, inget annat! Slut på denna diskussionen!
Måste hålla me Nubbe, trots att Malmö slaktade HV så var det jämt ändå spelmässigt, det var när Malmö gjorde 7-4 som det rasade för HV, det hade kunnat sluta illa om HV gjort 6-5 istället !! då hade det nog verkligen blivit nerver i Malmö, men som tur e så skärpte sig Hadelöv efter sina 2 första tabbar ! men nu gick det som det gick o det ska vi inte klaga på, fan den jävel som hade 10-4 på matchen .. satsad 10kr gav 22 000 kr .. !! :) inte dålig .. nu tar dom Lule imorrn osse o skjuter sönder självförtroendet hos deras nya målvakt som man gjorde me Liv o Ahl igår :)
MIF gör 10 mål och HV 4 mål. Det är en skillnad på sex mål, då kan inte en match vara jämn. Visst så vinner HV skotten med 33-31 men större delen av skotten "kanske" var sådana som ett av målen som kom ifrån mittzon. HV kan skylla på domaren, oflyt eller dåliga målvakter men ett lag består av 20 man och ska man vinna en match så måste alla ge 100%. MIF vann med 10-4 och spelade skiten ur HV, så enkelt är det!!!!!!!!!!!
Nu får du allt ta och bestämma dig för hur du vill ha det. I ditt senaste inlägg säger du: "spelmässigt var vi väl rätt jämna" I ett tidigare inlägg citerar jag: "man vinner inte en match med 10-4 om den är jämn" Ekvationen går inte ihop. Om du nu är lite äldre och visare än vissa borde du förstått att uttrycket "ej förstå svenska" är just ett uttryck och inget personligt angrepp....
Den var jämn spelmässigt, fattar du inte svenska ? Jag har klagat 1000 gånger på Stöckhölms crappet som gör allt inom sportsändningar, men det är tine fel att säga som de sa igår...
MIF - HV var jämn spelmässigt, ända till vi satte 7-4 då släppte allt. Det är skillnad på en jämn match, och en jämn match spelmässigt... Titta på avsluten, HV var inte direkt tillbaka tryckta, vi lekte inte ut dem i 3 perioder precis, eller ???
Lägg därtill att Malmö går från 6-4 till 9-4 på 105 sekunder i tredje perioden, i ett läge där matchen absolut inte är avgjord så har jag svårt att förstå att man inte kan begripa att matchen faktiskt kan ha varit ganska jämn ändå.
Aftonblader skriver iaf en mer rättvis historia om MIF matchen. Det där om att Jesper Mattsons 3 poäng på 1 minut och 9 sekunder måste ju nästan vara elitserierekord tycker jag, inte bara personligt rekord. Kan inte vara många spelare som gjort 3 poäng så snabbt, 3 mål har det säkert gjorts på ungefär samma tid men knappast 3 poäng med samma spelare.
Men det är inte det jag menar heller, matchen var väl lite konstig, böljande spel hela tiden!
Men i media så har det bara stått att det var en jämn match och att HV71 vann skotten, varför inte berömma MIF nångång då??
De spelade ju enormt bra och effektivt, en riktigt lysande hockey, HV71 var ej heller dåliga, men vi var mycket bättre!
Sådant får man aldrig läa eller höra om i media från 08!!
Men man är van nu, och jag kommer inget säga mera om detta, för vi har ju stackar DIF:are som kommer in här och tycker vi är ömkliga som skriver så, skulle vilja vet hur det varit om det varit tvärtom ;-)
Jag har börjat tröttna på media som hela tiden har parti för Stockholslagen och mot Skånelagen!!
Helt klart så hade det varit DIF, så hade det stått att de utklassade HV71 med sitt mästarspel, att guldet nog ligger nära för DIF osv osv Men kära nån lilla äckliga DIF förlora mot våran JUMBO, på hemmaplan dessutom, vilket mästarspel de måsta haft!!! HELA SVERIGE SKRATTAR!!
Man vinner inte en match med 10-4 om den är jämn, en målvakt tillhör väl oxå laget, eller????? Om han nu var så hemskt dålig då, så är ju matchen ej jämn, om vi har en så mycket bättre målvakt!
Vi hade så fina avslut och fler möjligheter än de 10 målen vi fick, och HV71 var kassa i sina avslut och vi hade en bra målis i Hadelöv, de hade dåligt försvar, DÅ ÄR EN MATCH EJ JÄMN!!
Man vad hade man väntat sig av stockholmssporten, jo exakt det som skrevs!!
Är det transfer-deadline idag? Eller var det igår?? Jag trodde MIF skulle värva nån innan dess.. men så blev det inte? Men iof, så som vi spelar nu behöver vi inga nya :-)
Naturligtvis så vann man inte. alla vinnare hade 10 rätt, men jag lämnade tydligen in min rad för sen för att vinna... först inlämnad rad gäller ju vid samma poäng...
Fantastiskt. Det har varit match igen och allt är Stockholms och helst DIF´s fel. Denna gången vann ni med 10-4 på hemmaplan, gnället infinner sig ändå. miffo: Du menar att det inte kan vara en jämn match fast siffrorna drar iväg? Läs på lite. Vann förresten inte hv skotten dessutom? Matchen kan väl vara jämn trots att ena laget har vassare avslut...
Så, vad har ni för förhoppningar inför kvartsfinalerna? Jag har tippat MoDo-MIF hur länge som helst nu, men om MoDo klarar av att hålla sig kvar på andraplatsen (under har ju skett förr) så blir det ju inte möjligt.
(Det är för övrigt inget önskemål, MoDo-MIF, mer en farhåga...)
Zdenek Smid gjorde ju en kanonmatch mot FBK enligt många. Men han har väll inte fått förtroendet av tränarn än. Och matchen mot FBK var ju given vinst till FBK trodde dom flesta så han valde väll att köra med Smid då för att se vad han gick för.
Men när det gäller match mot MHF där vinnaren är desto osäkrare väljer han alltså att spela Henriksson...klart han vet ju vad han går för så jag får väll hoppas på att det är ett vettigt beslut.
Men personligen håller jag på Zdenek Smid...