Hur mycke vann ryssarna me?? issade för att min farsa villkolla på golf än på hockey han hejar på ssk ja hejar lite på de för att ja bor i södertälje fast ja har hejat på mif i tre år nu!!!
Så är det när NHL har sina krav.. och när OS går i USA...
bara att kolla på att USA och Kanada ALLTID fått spela på bästa möjliga tv-tider för att locka tittare, Sverige-Vitryssland skulle ha spelats senare men fick flyttas för att USA Och Kanada skulle få bättre sändningstid..
Skridskotjosan som var... sist ut var storfavoriten och ja just det Amerikanskan...
Vem vinner finalen? Funderar att satsa en slant på USA (höga odds på unibet,2,20 på USA). Känns som om dem är strået vassare, men Kanada är ju lite pågång känns det som. Vad tror ni? Var skall jag satsa min slant eller är matchen helt för osäker för at tippa?
Tycker också det är skandal! I semifinalmatchen mellan USA och Ryssland var det en amerikansk domare som dömde. Fattar inte varför de inte bara kunde byta domare med den andra semifinalen, så att domaren inte kom från samma land som ett av lagen. Sen var det även en amerikansk domare i finalen mellan USA och Kanada i damhockeyn.
Även om de devalverade kronorna slagit Vitryssland hade de nog fått svårt i semin mot Kanada, inte minst med en kanadensisk (!) domare. Hur kan man tillåta en domare från ett av de mötande länderna? Vilken jävla skandal!
Det har hänt igen. Svenska ishockeyförbundet velar fram och tillbaka. De måste ju ha klara regler som följs och de kan ju inte improvisera med egna påhittade regler hela tiden.
Därmed inte sagt att jag tycker det är fel att dem får tillbaka sina poäng, men när sånt här inträffar känns det som om elitserien är rena "lingonserien". Dem är ju inte direkt konsekventa heller. Det har ju hänt tidigare att lag blivit av med poäng för samma förseelse och det är skandal och samma regler inte gäller för alla lag! SKANDAL!
Stefan: Jag ser det inte som Djurgården tjänar nånting utan bara förlorar 200000. Jag tycker i detta fall att det är ett mycket bra beslut av hockeyförbundet. Jag är övertygad om att straffet varit lika vilket lag som än varit inblandat. I detta fall har sunt förnuft rådit före byråkrati och sidenslipseri. Bra tycker jag.
Det rätta straffet har nu givits, eftersom andra lag skulle ha fått mer/mindre poäng pga DIFs slarv.
Fast jag tycker att istället för att ge/ta bort poäng till andra lag så skulle man BARA dra av 10poäng för DIF och inte ge till några andra lag. Det skulle bara missgynna DIF och inga andra lag.
Som det är nu så tjänar DIF på att bara få böta 200.000kr då de kommer att komma topp 4 och därmed få en ev. extra hemmamatch... så bötesbeloppet borde ha varit högre.
Fast som du säger, vill man nå fjärdeplatsen så ska man se till att ta poängen och inte räkna med att DIF ska fortsätta att försöka att bli av med dem.
Är säker på att hade det varit Luleå, MoDo, MIF eller nått annat lag så hade straffet varit högre än de 200.000kr som det nu blev.
Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår att det INTE är för att gynna DIF de får tillbaka poängen är mest sorgligt. DIF blev straffade och andra lag råkade i klistret, det är därför poängen är tillbakagivna och inte av någon annan anledning. Är det några regler som inte är följda i nuläget? Straffet kan bli poängavdrag ELLER böter, och med facit i hand valde förbundet böter för att det gav rättvisast resultat för alla. Vill ni nå fjärdeplatsen i fortsättningen får ni se till att ta era egna poäng och inte sitta och lipa för att andra lag får behålla sina.
Gone, om det hade varit något annat lag än just djörgör'n som "slarvat" (Inte hållt sig till regelboken), då ahd man med all säkerhet dragit bort deras vunna poäng...
Men det var ju djörgör'n som hade gjort missen då måste man ju blunda och ge dem en lite nvarning och en lite nböter istället, patetsiakt av svenska hockeyförbundet i min ögon...
Har man regler så ska de fan följas.
Men nu lägger vi ner det, orkar inte babbla om sånt crap nu...
Tjabba Kastatrof nu kan inte MIF komma fyra längre de har chansen å komma femma för svenska ishockeyförbundet har ändrat sig så fick tillbaka sina 10 poäng fast de får betala böter "200 000 kr"
Tycker det är störande när de inte kan bestämma sig. Väl bättre o ta mer tid på sig o ta ett beslut än 2. Blir helt fel, dåligt av hockeyligan.
Klart Dif skulel ha någon form av bestraffning. Aik fick väl samma sak? eller var det Västerås? För några årsen, o då handla det väl om vilka lag som skulle kvala?
Mif kan inte ta fjärdeplatsen eftersom Djurgården fick tillbaka sina poäng. Det är bäst som det blev nu, även om det var ett förbannat velande. Det var inte bäst för att Djurgården var värda poängen, fusk är fusk hur löjligt det än må verka, utan för att tredje part kom i klämm. Att lag fick bättre förutsättningar på Dif:s bekostnad var helt rätt men motsatsen hade kunnat få väldigt tunga konsekvenser. Det ultimata hade varit om man kunnat ta poängen från Dif utan att ge några andra lag poäng. Men 200.000 kr i böter ska väl lära Dif att läsa på lite till nästa gång.
Jo, miffo, tror också att matchvilan varit välbehövlig för Mif. Men, Sm-guld vore en första rangens sensation. Semifinal är mer än godkänt denna säsong, tycker jag.
MrLeth: Jag skojar faktiskt inte. Jag tycker detta är en minst lika stor skräll som att Vitryssland piskade Tre Kronor. Kanske lite överdrivet med Sergels Torg. Men och andra sidan sett, herrarna hade vi som mål att de skulle ta guld i hockey, och de klarade inte av pressen. När det kom till tjejerna så nöjdes vi med att de iallafall ställde upp. De var så utskrattade innan och ingen trodde på dem, förrutom de själva. Så egentligen, om vi har hyllat Tre Kronor varje gång de tagit guld genom att möta upp dem på Sergel, varför skulle man inte kunna visa tjejerna minst lika stor respekt och vördnad. Det är trots allt 8 år sen vi tog ett OS guld i hockey och vi kan inte säga att vi varit bortskämda de senaste 5 åren med guldregn över Sverige i hockey. Och om vi tagit guld i hockey för herrarna så hade kanske många stämt in om att bragdguldet borde ges till dem, det är ju bara läsa artiklarna innan sista matchen, allt var redan klart för semi. De var ju redan innan utsedda till tidernas bästa landslag i hockey (iallafall om man ska tro kvällstidningarna). Upp som en sol, ner som en pannkaka föll de.
Nä, hatten av för tjejerna och starkt jobbat. Damhockeyn må vara liten för tillfället i Sverige men i USA och Canada är den hur stor som helst, därför de är långt framför resterande världen i spel och taktik inom damhockeyn. Inte i närheten av NHL klass men damhockeyn är klart underskattad. Och personligen tror jag att detta bara var inkörsporten till många roliga damhockeymatcher i framtiden. Kul oxå att se spel som inte bara går ut på att köra över motståndarna eller klubba ner dem med sina klubbor. MIF mot SM-Guld 2002
Ja det var en bra seger för MIF. Roligt att alla killar är tillbaka i laget också. Hoppas på en 3 poängare mot Timrå när Elitserien startar: Denna "vila" var nog välbehövlig för MIF. Jag tror vi har en stor chans på SM guldet :-)
Ja det var en riktik kämpa insats av damerna, dom som inte ens höll på att komma till OS. Vi behöver lite positiva överraskningar, det har vi inte fått hittills. Har ni tänkt på att vi kan vå vänta 12 år på vårat nästa OS guld, sist vi tog guld var i Lillehammer 94 och nästa OS är 2006 i Turin = 12 års väntan. Det måste vara våran längsta guldtorka någonsin.
dansken...du skojar naturligtvis.. Bragdguld o hjältar o Sergels torg... :o) Jojo...det skulle vatt nått det. Men så utsvultna på idrottsframgångar har inte det svenska folket blivit än, att en sån sak skulle hända! Nää...kom igen om ett antal år...då kanske damhockey e nåt o jubla för...
Va gött. Ännu en fet känga i röven på de som först inte tyckte att tjejerna skulle få åka till OS i damhockeyn men som svar på tal tar ett brons. Därtill ett lag som enligt förstå-sig-påarna inte tyckte att de höll måttet för att representera Sverige. Starkt kämpat tjejer. Om ett par år är kanske svenska damhockeyn så utvecklad att vi kan kämpa om guldet. Och som läget är nu så kan herr- Tre kronor gå och lägga sig. Tjejerna regerar just nu. Tjejerna har lyckats med något som inte ens killarna kunde göra, ta medalj i OS-hockeyn. Kanske läge att sätta in Kim Martin i målet istället för Tommy Salo ;-) . Om det inte blir bragdguldet på detta så är det nästan tjänstefel av de ansvariga. Nu tycker jag att vi möter upp bronshjältarna på Sergels Torg och visar vilka hjältar tjejerna är ;-) . MIF mot SM-Guld 2002