YYYYEEEEESSSSS. MIF spelar precis som de ska göra. Gött att MIF oxå fick ett mål oxå, och speciellt oxå i spel 4 mot 5 där MIF inte har varit helt bra hittlis i år. Tycker alla spelarna i MIF verkligen ger järnet i dag. Speciellt Jussi, Rydmark, Liimatainen, Björk, Fransson mm är otroligt duktiga. Kan inte hitta en enda spelare i MIF som inte hittils gör vad de ska. Keep up the good work ;-) . MIF mot SM-Guld 2003.
först hammar utvisad, sen en minut senare norgren, 3-5 ett tag alltså.. lite dåligt att ta utvisning på hooking vid alleredan 4-5 av rådbjer.. men den var kanske grov dårå?? annars lite dåligt
// MIF Redhawks har däremot fått tillbaka en spelare, Janos Vas, som varit magsjuk och börjar idag på bänken tillsammans med Henkrik Malmström //
Men enligt Swehockey så spelar han med J20 laget idag borta mot Mora IK. Så en uppdatering är att Janos inte spelar med A-Laget ikväll mot VF.
I skrivande stund leder oxå MIF:s J20 lag med 3-0 efter två snabba mål vid tiden 2,01 och 2,50. Sen kom tredje i spel 4 mot 5 när just Janos Vas var utvisad vid tiden 8,32. Starkt jobbat grabbar. Och lycka till för A-laget ikväll mot VF. Vi har väl en knapp plus statestik mot VF och kan kanske ta någon poäng. Men vi får se, VF är otroligt starka hemma i år. MIF mot SM-Guld 2003
4223 var en felaktig publiksiffra, den officiella publik siffran var 3691 (i det räknas de som har säsongskort, trots att de inte kom). 2880 personer passerade vändkorsen enligt Malmö Fritid, så 4223 var helt fel.
anders:D e bra att vi får låna en back men ja läste nyss på notiser på svt text då stog d att d va bara 2 880 åskadare mot linköping å d menas om d forsätts så här så losar Malmö 1 250 000 kr säger Kvällsposten nånting MÅSTE GÖRAS!! ja kan inte göra nåt ja bor i södertälje
Stefan: Får väl acceptera verkligheten i klubben som den tyvärr är! Hade Mif klivit ner ifrån de högre trappstegen för flera år sedan o insett att klubben inte tillhör toppskiktet så kanske vi hade sluppit det här. Det gick i början att köpa ihop ett lag o vinna. Men det går inte i längden, synd att klubbledningen inte kunde fatta det! Bara att nu acceptera att Mif tillhör bottenskiktet i svensk elithockey! Det som gäller i första hand den här säsongen är nytt kontrakt! Slutspel är en ren bonus!!!
Bort mot Frölunda, det är nog den svåraste matchen att tippa alla kategorier...
Det kan ju bli allt möjligt, man komemr ju ihåg ala konstiga resultat från tidigare år, över 10 mål i en mack t.ex...
men jag tror faktiskt att det blir en underhållande match. Frölnuda har haft flyt den senaste tiden, och visst har de ett mycket bra lag. Men jag tror att vi tar hem 2 poäng.
Jonsson: "Vi pratar förstås om tönten, Mattias Ahxner." Lite väl hårt att kalla honom tönten, men visst jag tål din kritik angående Ahxner eftersom du är helt ute och cyklar.
"Har inte fått några klagomål från de andra elitserieklubbarna om hur dom presenteras." Kollade igenom din historia lite snabbt och såg inte ett enda inlägg där du ber andra lagssupportrar att besöka din sida, kanske det som är orsaken?
Tillskillnad från vad du sa till mig: "Läs gärna min "Elitserieguide" på mitt länktips så kan du se vad jag tror om LHC och deras chancher iår."
Hallå, hallå! Det finns de som råkar betydligt värre ut än Ahxner i guiden. Det verkar som jag råkat trampa på något känsligt här, eller? Varför denna upprördhet över lite sanning om Ahxner?
Jonsson: Jag kollade igenom de andra lagens "en spelare att skratta åt" lite snabbt, och inte f*n kallar du någon annan spelare för tönt eller liknande. Vad har Ahxner gjort för att bli kallad tönt, levande skämt på skridskor, vara en dålig spelare etc?
Som du säkert inte vet är att mina ord om Axner är citerade ur min text om LHC i min Elitserieguide. Den texten är skyddad av upphovsrätt men lite citaträtt har man ju i andra forum. Så det får väl vara OK. I guiden presenteras alla lag på samma sätt. Alla lag har "en spelare att skratta åt". I OS tider hade vi en liknande guide, den finns också kvar på sidan då skrevs det en del sanningar om NHL spelare.
Att man ser på spelare med annorlunda ögon utanför en klubb tillhör spelets natur. Det bör ni tåla. Har inte fått några klagomål från de andra elitserieklubbarna om hur dom presenteras. Ni är kanske särskilt känsliga?
Jonsson: Haha, man fick sig ett gott skratt i alla fall av din "Elitserieguide" och varför ska man bry sig om vad du skriver där?
Ska du analysera saker får du se till att, innan du börjar, går in med en objektiv syn på saker och ting annars blir det så satans löjligt. Din analys av LHC är ju enormt skrattretande.
Vad det har med saken att göra? Jo, dom avgör om Casparsson ska spela i Malmö eller inte. Inte du... :P
Hmm, vettig guide?
"Stor och dum utan känsla i klubban. Vi pratar förstås om tönten, Mattias Ahxner. Värre bevis för att stora pojkar inte kan dansa finns inte. Riktigt kul brukar det bli när Ahxner ska leka tuff. Vem blir rädd för en spelare som är så dålig? Han kan inte skrämma någon, detta levande skämt på skridskor som hamnat ett antal divisioner för högt upp i seriesytemet. Frågan är om han inte ställer till mer elände för sitt lag än vad han bidrar med i långa loppet? "
Han är mycket bra i defensiven tack vara sin längd och bredd, dessutom egen vara. Knappast att han ställer till mer elände än vad han bidrar till, sällan han drar på sig utvisningar och som sagt jobbar han oehört bra i defensiven. Även ibland då han ger sig ut på äventyr i offensiven är han svår stoppad.
Casparsson är LHC:s 5:e back egentligen tycker jag, eller 6:e back om man räknar med LHC:s övriga utlånade spelare, ganska klart bättre än Knold och Axhner, vet inte varför han inte får spela..rollspelare är viktigt visst, men han är bättre.
Kom ihåg att HV lånade Skröder av LHC i en liknande situation. Då ansågs han inte platsa där när de låg i allsvenskan. Succé är väl ett ganska milt ord för hur det gick...
Förstår mycket väl LHCs motiv till att Casparsson inte fått spela och att de vill låna ut honom. Är dock lite misstänksam av naturen till spelare som inte är ordinarie i lag som jag anser vara sämre än mitt älskade MIF. Nu är Casparsson bara inlånad vilket gör att han kan slängas upp på läktaren om han inte håller måttet. Skulle hellre se Björk på isen än suspekta inlån.
Inser också att jag talar mot mig själv när jag dissar Casparsson. Hade ju honom i Dream Team..
Stefan: Jag godtar varningen, även om jag tycker det är lite idiotiskt. Jag förstår om det är reklam för en sida och postas tusentals gånger, men nu gjorde jag det mest för supportrarnas syfte, att de skulle få reda på mer om Casparsson... Men, men... jag godtar i alla fall varningen, för supportrarnas skull...
Jonsson: Nej, i och för sig vet jag inte om du vet något eller inte vet något om Peter Casparsson. Men varför påstå att han inte är bra när han bevisligen inte fått chansen av tränarna denna säsongen? Du har rollspelare, och den kvoten är fylld för offensiva backar i Linköping när Janne Mertzig och Thomas Johansson kom till denna säsongen, därför får inte Casparsson plats. Du kan ju inte ha Mertzig och Casparsson i samma kedja som är lika mycket forwards som backar, då hade Linköping släppt in massor av puckar!
Jonsson: Peter Casparsson var inte ens nere i Malmö och spelade, utan var hemma i Linköping. Tycker inte du ska uttala dig om du inte vet något om spelaren. En spelare som är en Tornbergtyp, snabb som attan på skrillorna och har en grym accelaration a lá Janne Hammar. Att han är reserv beror på att Linköping redan har så många offensiva i backar som Thomas Johansson och Janne Mertzig, sådana ersätter man inte i en handvändning.
Intervju med både Casparsson och LHC:s sporchef Mike Helber ligger ute på www.redhawkssupport.com, så fick jag med den reklamen också!