Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 144187 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ex-miffare kommer tebaxs??
Marek Malik är bra på att få game misconducts, inget mer.

Vad har vi i MIF emot unga, snabba försvarare, som INTE har varit 2 år i TYSKLAND och 3 år i ÖSTERRIKE och gått ner sig i de ligorna innan de kommer hem till Sverige för att varva ned med ett par mellanår i MIF innan de slutar?

Är det Mussakka så kommer jag att bli upprörd.

Burra var bra för 15 år sedan, så det är nog högst sannolikt att han är aktuell för oss. Han passar in fint i mängden med has-beens som vi har.

Zeb: Hoppas att det é den snyggaste som varit i MIF, Mats Luhst hehe =)!!!

ro:naj tror inte d har kontrakt me Rödovre kan d va Marek Malik??

Tror att det lutar åt Musakka el. Burra.

CoolaKoffe: Magnus nilsson. menar du han som är i Luleå eller finns det någon annan M.Nilsson?

Zeb:klart att det=han el ngt likn,alla rikt bra sp=ju uppt så här års.

Jönsson:okejj va bramen kn d va Mangus Nilsson??

Zeb: vad jag har hört om whala så var det en blödning i axeln och han väntas vara tillbaka på torsdag mot luleå!

källa: Sydsvenskan

Det kanske är Fredrik Öberg...
Skulle inte förvåna mig det minsta. Han SUGER FETT!

Zeb: Hmm.. Vi kan ju glömma att det är Hävelid eller Johnsson...
Menmen, det ska bli spännande och se om ryktet stämmer!

(Orkade inte åka in och se MFF-IFE, uusch vilket väder...)

Ses på torsdag då det är MIF!

Svehla är det inte, han sitter säkert i Toronto.

Jag tror det är Jesper Damgaard.
Vi har en förkärlek för att värva spelare som är antingen usla eller minst 35 år.

Vänta, nu vet jag! Matti Pauna gör comeback!

Nej, nej, förresten. Det är Rick Erdall!

Helminen är ju runt 40, så det vore ju logiskt om vi värvade honom.

Den som lever får se...

MENINGSLÖS "INTERVJU"
Jaha, det var ju en otroligt intressant "intervju" med Janos Vas.
Det var som taget ur OKEJ eller något.

"Varför MIF?"
"Det är ett br ahockeylag."
Wow, vilken djuping.

kolla också frågan "bästa book?"

svaret borde ha varit "Anna" ?

slöseri med utrymme¨på sidan.

ex-miffare kommer tebaxs??
Tja

engligt svenskafans så påstår d att en ex-miffare har fått erbjudnde å komma tebaxs

men d säger inte vem d e kanske Kim Johnson :P

lr Robert Svehla lr Ricard Persson

Sv: ALLA TILL ISSTADION PÅ TORSDAG!
Eldenberg:va bra :)

men ska nån te södertälje

Sv: Stefan
Nubben:

Varför är Stefan i utvisningsbåset?

CoolaKoffe: Bra, ALLA måste in... Har redan fixat 7st polare som också tar sig in...

FORZA MIF!

Nubben:ja skulle vilja komma fast ja bor i södertälje å ja ska gå på ssk-dif får skrika när d gör mål

Jag går som vanligt, och drar väl med mig 3-5 polare....

Sv: Stefan
nek97raj: Precis...

Stängt av sig själv ?

Sv: Att folk bara orkar
Mygel:kommer suursoo lagom te matchen borta mor södertälje??

Sv: Att folk bara orkar
dansken99: Jag får liknande mail av MIF fans då o då, fast de är då riktade åt andra hållet. Så vi kan kanske enas om att det finns ett antal personer i båda lägren som behöver klippas samt behöver jobb. (kanske arbetsförmedlingen sköter sitt jobb dåligt i Skåne..)

Stefan
varför är Stefan avstängd?

Niklas Hävelid
För er som undrar hur det går för ex-miffaren Niklas Hävelid over-there, har jag saxat från Expressens hemsida en del av en artikel om honom.

// Niclas Hävelid hjälpte till med en målgivande passning när Anaheim besegrade Colorado på hemmaplan (3-2) för första gången sedan den 15:e mars 1998. Hävelid passade fram till ryssen Stanislav Tjistovs 1-0 mål. //

Kul att se att han får vara med i matchprotokollet. Kul oxå om han kanske kunde återvända till MIF igen, kanske tillsammans med Kim Johnsson, det hade smakat fågel det *L* . MIF mot SM-Guld 2003.

Sv: Skador!!
varför stefan är avstängd?????
i dagens träning ¨å var det bara 9spelare på isen(((( resten hade fys träning.
Sjögren var på isen och han verkade helt OK. Mackan var också på isen och åkte friskt utan att skjuta hård.
och sen varför publiken på sitt plats i malmö är så tysta??? jag sitter bland de för att jag är lite gammal och har dålig rygg.och jag är helt ensam som klappar med ståplats. men ingen som vill hjälpa mig och få igång slipnissar.)))
så verkligen jag förväntar mig mycket skrik från stå till oss kanske det hjälper.
ha det .kaz.

Kul att Sjögren är tillbaka, han kommer att behövas ordentligt. Men hur står det till med Peter Andersson? Enligt Lillis på matchen mot VF skulle han vara tillbaka till idag, måndag, är det fel eller kommer han att spela på torsdag? Hoppas att även de andra skadade snart kommer tillbaka. MIF mot SM-Guld 2003.

dansken99: Har faktiskt ingen aning om hur det är med Wahla... Men det jag nästan är mest orolig för, är hur det är med Suursoo... Han är ju en mycket viktig målskytt för vårt MIF, så jag hoppas att han kommer tillbaka snart.
Eller också kommer han tillbaka och prickar formen i slutskedet av serien då det lär behövas som mest!

ALLTID MIF!

Skador!!
Någon som vet hur allvarlig Wahlbergs axelskada var egentligen från matchen mellan VF-MIF? Vore intressant att veta om och såfall hur länge han blir borta. Krya på dig Wahlberg. MIF mot SM-Guld 2003.

Sv: Goa Gubbar...
Redhawk: nä det säger ju en hel del!!
ruttet att skryta om full arena då!
men 120 miffare lät mer 11000 goa gubbar kan man skryta om iaf=)

Samsonov: kan man hoppas på att inga nya skador tillkommer, och, kanske rentav att Sjögren kan spela?

Eldenberg: ja, skicka hem lapparna lottlösa.

Svehla55: Bra ALLA måste stödja MIF nu när det går lite trögt...

KROSSA LULEÅ!

Klart att "gänget" från Krstd kommer, vi höjer glädjen i klacken...
Bjuder dig Tunnan på en stänkare!!!

lapparna får åka hem utan poäng, om jag får bestämma

Eldenberg: Helt rätt! Hade jag inte varit i Växjö matchdagen skulle jag definitivt gått.

ALLA TILL ISSTADION PÅ TORSDAG!
Kom igen nu för tusan alla Miffare! Nu gäller det.
Luleå hemma på torsdag... Ta med ALLA ni känner som håller på MIF eller gillar hockey, det är nu det avgörs om ni är medgångare eller ej...

MIF I MED OCH MOTGÅNG!

Sv: Puliksiffror
nek97raj: Det är sant, du verkar ju vara en rätt smart och klok person (Håller ju med Nubben om mycket)...

haha

Nubben: Tycker nog att jag håller med om det mesta.

nek97raj: Man tackar... För en gångs skull lite medhåll ;)

Nubben: Du har en poäng där

Lincha: JA, du ska väl med på torsdag...

Publiken komemr tillbaka efter MFF slutat lira, det vet jag om, men nu innan dess kan man göra evenemang..

Säg att de första 1000 kvinnorna kommer in gratis.

nek97raj: För att det är bara sånna som går på sittplats..

Då hade MIF fått 0 i inkoms...

Nubben: varför inte låta lönnfeta medelålders män gå in gratis?

Spawn: ja, det är synd.

nek97raj:

Där håller jag med dej, publiken lär komma tillbaka om dom börjar att ta mer poäng.
Det e jävligt synd att dom inte kommer nu också när Mif verkligen behöver allt stöd som dom kan få.....

Sv: Match schema!
anders:

Det är klart att dom kommer att hålla sej kvar, det blir lungt slutspel, det var samma sak förra säsongen..
Det finns inte en chans att dom ramlar ur Elitserien.....

Nubben: Bara man fortsätter att kämpa, OCH ta poäng, så kommer publiken tillbaka.

Nubben:
Ja jag håller med dej, att någonting måste göras. Det var en bra ide att tex låta brudar och barn komma in gratis på matchen.....

Det är verkligen pinsamt om man ser till publikförhållanderna...

ha det gött //Lincha

Puliksiffror
Nu måste MIF verkligen ta tag i det problem som har uppstått...

Ha lite erbjudanden, låt brudar gå in gratis eller nått, bara så att det kommer fler på sittplats. Det var helt sjukt tomt förra matchen.

Vi på ståplats sköter oss helt ok, där är en hel del varje match, men även där kan fler komma...

Sv: Match schema!
19 Nicke: Ja, vem har lagt spelschemat egentligen? Den människan e ente redi i huett.
När ska f.ö. MIF ha flyt med domare och marginaler? Jag tycker att man tjänat in till en hel del "gratispoäng" snart.
Det var länge sedan man hade anledning att känna sig stolt över MIF, men, det sätt på vilket man kämpat i de senaste matcherna, trots alla motigheter, imponerar verkligen.
Fortsätt kämpa så pågar!

« · 144187 · »